همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

شرایط وضوابط، تاریخ و نحوه ثبت نام در آزمون دوره های فراگیر ارشد

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در باره شرایط وضوابط، تاریخ و نحوه ثبت نام در آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد سال 1390 دانشگاه پیام نور

سازمان سنجش آموزش کشور بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان شرکت در آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد سال 1390 دانشگاه پیام نور می‌رساند که ثبت نام برای شرکت در آزمون مذکور ازطریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 4/8/90 آغاز و در پایان روز چهارشنبه 11/8/90 پایان می پذیرد.لذا کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام که دارای شرایط ذیل می باشند می توانند در آزمون مذکور ثبت نام و شرکت نمایند.

ضوابط پذیرش و ثبت‌نام:
علاقمندان به تحصیل در دوره‌های فراگیر در صورت داشتن شرایط زیر، می‌توانند به عنوان دانش‌پذیر کارشناسی‌ ارشد در یک رشته امتحانی ثبت‌نام و حداکثر در ده مرکز مجری دوره‌های کارشناسی ‌ارشد دانشگاه پیام‌نور متقاضی ادامه تحصیل شوند.
الف) شرایط عمومی:
اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
2- نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی‌ایران.
توضیح: مصادیق عناد شامل: الف) مبارزه مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی‌ایران. ب) داشتن وابستگی تشکیلاتی به گروهک‌های محارب. ج) پرداخت کمک مالی به گروهک‌های محارب، هواداری تشکیلاتی و یا عضویت در گروهک‌های مزبور آنها. د) تبلیغ ماتریالیسم و ادیان ساختگی.
3- عدم احراز فساد اخلاقی.
توضیح: مصادیق فساد اخلاقی شامل: اعتیاد به مواد مخدر و اشتهار به فحشا می‌باشد.
تذکر مهم: احراز شرایط عمومی داوطلبان درصورت نیاز با استعلام از مراجع ذی‌صلاح قانونی است.
4- برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی.
ب) مدارک تحصیلی مورد پذیرش برای ثبت‌نام در دوره دانش‌پذیری:
دارندگان مدارک ‌کارشناسی رسمی و بالاتر مندرج در جدول شماره (1) می‌توانند بدون توجه به نوع رشته کارشناسی خویش در یک رشته از رشته‌های کارشناسی ‌ارشد اعلام شده در جدول شماره 3 ثبت‌نام نمایند.
تذکر مهم: در صورتی که رشته کارشناسی داوطلب با رشته کارشناسی ‌ارشد انتخابی وی همنام و یا مشابه نباشد به تشخیص گروه آموزشی مربوط، چنین داوطلبانی در دوره دانشجویی علاوه بر واحدهای مصوب مقطع کارشناسی ‌ارشد باید حداکثر تا 24 واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته را با موفقیت بگذرانند.
1- دارندگان مدرک معادل کارشناسی (معادل لیسانس) مشمول ماده 27 آیین‌نامه آموزشی دوره‌های کاردانی و کارشناسی مصوب اسفند ماه 1369 شورای عالی برنامه‌ریزی سابق که بر اساس مصوبه جلسه 308 مورخ 12/9/1374 شورای مذکور عنوان معادل از دانشنامه آنان حذف شده است، می‌توانند در این آزمون متقاضی رشته‌های کارشناسی ارشد شوند.
2- دارندگان مدرک معادل کارشناسی (معادل لیسانس) مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری‌، وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی و یا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور که در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل کارشناسی حدنصاب نمره علمی لازم را کسب نموده و پذیرفته شده‌اند، می‌توانند در آزمون رشته‌های تحصیلی کارشناسی ارشد گروه امتحانی ثبت‌نام و شرکت نمایند. این قبیل داوطلبان در صورت موفقیت در این آزمون لازم است کارنامه نتیجه آزمون جامع مدرک معادل کارشناسی خود را پس از پذیرفته شدن به همراه سایر مدارک لازم به مرکز انتخابی ارائه نمایند.
3- براساس‌ مصوبه‌ جلسه‌ 748 مورخ‌ 17/11/88 شورای‌ برنامه‌ریزی‌ آموزش عالی، دانش‌آموختگان دوره‌های معادل کارشناسی (دارندگان مدارک معادل) به شرط آنکه دوره فوق با مجوز شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده باشد و مدرک معادل آنان مورد تأیید وزارت متبوع باشد، می‌توانند با همان مدرک معادل در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته برای ادامه تحصیل در مقطع تحصیلی بالاتر شرکت نمایند و در صورت پذیرفته شدن ادامه تحصیل دهند.
4- دانشجوی نیمسال آخر دوره کارشناسی در صورتی‌که حداکثر تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی 91-1390 دانش‌آموخته شود می‌تواند در آزمون دوره دانش‌پذیری شرکت کند. این داوطلب در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون دوره دانش‌پذیری‌ و احراز شرایط ظرفیت هر رشته مرکز، هنگام ثبت‌نام باید گواهی دانش‌آموختگی خود را ارائه کند. اینگونه داوطلبان باید فرم مخصوص معدل (مندرج در صفحه 61 دفترچه راهنما) مبنی بر تعداد واحد و معدل واحد‌های گذرانده را تکمیل و نزد خود نگه دارند تا در زمان مقتضی به سازمان سنجش یا مرکز محل تحصیل ارائه نمایند.
5- بر اساس مصوبه شماره 368 مورخ 3/11/1374 شورای عالی انقلاب فرهنگی، طلاب و فضلاء حوزه علمیه که بر اساس مدارک صادر شده مدیریت حوزه‌های علمیه قم و خراسان دوره سطح دو را با موفقیت گذرانده‌اند، همانند دارندگان مدارک کارشناسی در رشته‌های علوم انسانی می‌توانند در این دوره‌ها ثبت‌نام نمایند. ضمناً بر اساس مصوبه مذکور، این متقاضیان فقط می‌توانند در رشته‌های علوم انسانی ادامه تحصیل دهند.
جدول شماره ‌(1) مدارک تحصیلی مورد پذیرش دوره فراگیر در مقطع کارشناسی‌ ارشد
گروه
مدارک تحصیلی مورد پذیرش
یک
دارندگان مدارک کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته رسمی و بالاتر مورد تأیید وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان ‌‌و ‌آموزش پزشکی در رشته‌های تحصیلی علوم (شامل: گروه‌های علوم ‌پایه‌، علوم ‌پزشکی‌، علوم‌ دامپزشکی‌، علوم ‌کشاورزی و علوم‌ فنی مهندسی)- علوم‌ انسانی (شامل: گروه‌های علوم‌ انسانی و هنر)
دو
دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته رسمی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی در رشته‌های تحصیلی علوم (شامل: گروه‌های علوم پایه‌، علوم پزشکی، علوم دامپزشکی‌، علوم کشاورزی و علوم فنی مهندسی)- علوم انسانی (شامل: گروه‌های علوم انسانی و هنر)
 


 ج) مقررات وظیفه عمومی:
با عنایت به اینکه برابر ضوابط در دوره‌ی دانش‌پذیری معافیت تحصیلی به دانش‌پذیران تعلق نمی‌گیرد، لذا داوطلبان مـرد علاقه‌مند به تحصیل در دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام‌نور (نوبت یازدهم) علاوه بر داشتن شرایط مندرج در بندهای (عمومی و اختصاصی) در صورت دارا بودن یکی از شرایط زیر مجاز به شرکت در دوره دانش‌پذیری کارشناسی ارشد می‌باشند:
جدول شماره (2) شرح وضعیت نظام وظیفه
کد وضعیت
توضیحات
1
کارت پایان خدمت.
2
کارت معافیت: دائم (عفو رهبری، کفالت یا پزشکی و...)
کارت معافیت: موقت در مدت اعتبار آن (ارائه‌ی کارت دائم در هنگام ثبت‌نام،‌ تشکیل پرونده دانشجویی الزامی است)
3
پرسنل شاغل رسمی در نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با ارائه گواهی اشتغال و حکم استخدامی از یگان مربوط.
4
متعهد خدمت در هر یک از سازمان‌ها (دانش‌آموخته دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد)، با ارائه گواهی اشتغال مبنی بر « تعهد خدمت و معافیت از انجام خدمت سربازی پس از انجام تعهد».
5
مشمول لیسانس اعزامی شاغل به خدمت در نیروهای نظامی و انتظامی و سایر نهادها فاقد غیبت قبل از اعزام، با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و تصویر برابر با اصل گواهی اعلام پایان تحصیلات صادره به ناجا.
تذکر: اینگونه داوطلبان پس از قبولی در آزمون دانش‌پذیری، در صورت  داشتن غیبت قبل از اعزام و یا سپری شدن بیش از یک سال از خدمت وظیفه‌ی آنان در زمان تبدیل وضعیت به دانشجویی، ترخیص نخواهند شد و ادامه تحصیل آنان برابر ضوابط دانشگاه فقط در صورت هماهنگی و موافقت یگان محل خدمت خود، به صورت تحصیل همزمان با خدمت وظیفه عمومی امکان پذیر است.
6
دارنده دفترچه‌ی آماده به خدمت بدون مهر غیبت، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی
تذکر: این داوطلبان (در دوره دانش‌پذیری) موظفند در موعد مقرر توسط ناجا، به خدمت وظیفه عمومی اعزام و در صورت قبولی در آزمون دانش‌پذیری (هنگام تبدیل وضعیت به دانشجویی) به شرط نداشتن غیبت سربازی در زمان اعزام و سپری نشدن بیش از یک سال از خدمت سربازی آنان؛ تقاضای ترخیص و صدور معافیت تحصیلی نمایند. بدیهی است ثبت‌نام داوطلبانی که در زمان تبدیل وضعیت به دانشجویی (پس از اعلام نتایج دانش‌پذیری)، سر رسید تاریخ اعزام به خدمت آنان در برگ اعزام سپری نشده باشد، بلامانع است.
7
دانش‌آموخته مقطع کارشناسی در تاریخ 31/6/1390 در فرصت 6 ماهه پس از دانش‌آموختگی، با داشتن تصویر برابر با اصل گواهی اعلام پایان تحصیلات صادره به ناجا.
تذکر: این داوطلبان (در طول مدت دوره‌ی دانشپذیری) در تاریخی که توسط ناجا اعلام می‌گردد، باید مبادرت به اخذ دفترچه و پس از اخذ آن نسبت به اعزام خود در موعد مقرر اقدام نمایند و پس از قبولی قطعی در آزمون، هنگام تبدیل وضعیت به دانشجویی- در صورت داشتن شرایط و نداشتن غیبت سربازی تقاضای ترخیص و معافیت تحصیلی نمایند.
8
دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی، که حداکثر تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی 91-1390 دانش‌آموخته می‌شود (فاقد غیبت سربازی).
تبصره: پذیرفته شده‌ای که بعد از قبولی قطعی در آزمون (هنگام ثبت‌نام و تبدیل وضعیت به دانشجویی در دانشگاه) مدت 6 ماه از تاریخ            دانش‌آموختگی وی در دوره کارشناسی سپری نشده باشد نیازی به ارائه‌ی برگ اعزام به خدمت ندارد.
9
دارنده معافیت تحصیلی در سایر دانشگاه‌ها و یا حوزه‌های علمیه معتبر (در صورت تأیید شورای مدیریت حوزه علمیه قم)
تذکر: این داوطلبان که قصد ادامه تحصیل در یک رشته دیگر در دانشگاه پیام نور را دارند پس از قبولی در آزمون با ارائه تصویری از همان معافیت تحصیلی و گواهی اشتغال به تحصیل در هر نیمسال تحصیلی از دانشگاه اولیه، می‌توانند ادامه تحصیل دهند.
تبصره: بدیهی است هر موقع دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، معافیت تحصیلی دانشجو و طلبه‌ای را خاتمه یافته اعلام نمایند، مشمول دیگر نمی‌تواند با عنوان دانشجو، از معافیت تحصیلی دانشگاه استفاده نماید. لذا برابر مقررات بایستی مطابق با اعلام وضعیت دانشگاه اولیه، خود را به سازمان وظیفه عمومی معرفی و به خدمت وظیفه اعزام شده و در صورت ارائه گواهی اشتغال به خدمت ادامه تحصیل دهد.
 
تبصره 1: درخواست معافیت تحصیلی برای دانشجوی مشمول پذیرفته شده بعد از قبولی قطعی در آزمون دانش‌پذیری (از زمان تبدیل وضعیت به دانشجویی) انجام گرفته و سنوات تحصیل وی از نظر معافیت تحصیلی، از این زمان (یعنی دانشجویی) محاسبه می‌گردد.
تبصره 2: داوطلبان پذیرفته شده مشمول در صورتی که در حین انجام خدمت مقدس سربازی در هر یک از دوره‌های دانشگاه پیام نور، به عنوان دانشجو پذیرفته شوند و بیش از یک سال از خدمت آنان سپری شده باشد، با توجه به نظام آموزشی دانشگاه در صورت تمایل با موافقت یگان محل خدمت وظیفه خود می‌توانند تحصیل همزمان با خدمت سربازی داشته باشند. در این صورت می‌توانند امتحانات پایان نیمسال تحصیلی دانشگاه که در نزدیکترین مرکز یا واحد دانشگاه پیام نور به محل خدمت برگزار خواهد شد، شرکت نمایند. بنابر این نیازی به ترخیص از خدمت نظام وظیفه برای دانشجو شدن ندارند. بدیهی است مسئولیت هماهنگی و وفق خود با مقرارات ناجا و دانشگاه به عهده‌ی پذیرفته شدگان است و دانشگاه هیچ مسئولیتی در این زمینه به عهده نخواهد داشت.
* پذیرفته شدگان ذکور در روش آموزش محور ـ مجازی همانند سایر پذیرفته شدگان از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند شد.
د) شرایط و ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی:
داوطلبان شرکت‌کننده اتباع غیرایرانی، باید علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی دفترچه راهنما ، دارای شرایط ذیل بوده و بند مربوط را در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی، علامتگذاری نمایند.
1- ثبت‌نام اتباع غیرایرانی مقیم ایران منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر زیر می‌باشد.
1-1- گذرنامه دارای پروانه اقامت با حداقل شش ماه اعتبار.
2-1- دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران.
3-1- کارت هویت ویژه اتباع غیرایرانی دارای اعتبار در سال 1390 صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور.
4-1- کارت آمایش مرحله هفتم صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور.
تذکر: فقط اتباع غیرایرانی مقیم، که از مدارس رسمی داخل کشور جمهوری اسلامی ایران، فارغ‌التحصیل شده‌اند مجاز به شرکت در آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد سال 1390 می‌باشند.
تبصره: در هر مرحله‌ای مغایرت شرایط داوطلب با شرایط اعلام شده فوق‌الذکر، از سوی مراجع ذی‌صلاح تشخیص داده شود، از ادامه مراحل گزینش یا تحصیل داوطلب جلوگیری بعمل خواهد‌آمد.
2- ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان غیرایرانی و اجرای روند امور کنسولی آنان بر اساس مفاد شیوه‌نامه ثبت‌نام و پذیرش شدگان غیرایرانی که به تصویب کارگروه دانشجویان غیرایرانی رسیده است، انجام می‌پذیرد.
3- داوطلبان غیرایرانی ملزم به مطالعه دقیق مندرجات دفترچه‌های راهنمای آزمون بوده و هیچ عذری مبنی بر عدم اطلاع ازمفاد دفترچه‌ها پذیرفته نیست.
4- چنانچه اتباع غیرایرانی که در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون قرار گرفته‌اند، در زمان ثبت‌نام بند 18 تقاضانامه را علامت گذاری ننموده باشند، پذیرش آنان لغو خواهد شد.
5- تحصیل همزمان اتباع غیرایرانی شاغل به تحصیل در مؤسسات آموزش عالی در واحدهای آموزشی دانشگاه‌های پیام‌نور، جامع علمی کاربردی و مرکز جامعه المصطفی(ص) العالمیه ممنوع می‌باشد.
6- اتباع غیرایرانی مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مناطق ممنوعه تردد و اسکان اتباع خارجی نمی‌باشند. بدیهی است در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آن مناطق، «کان لم یکن» تلقی می‌گردد. توضیح و فهرست مناطق ممنوعه تردد و اسکان برای این داوطلبان، در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.
7- پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود (از جمله تعهدات استخدامی) و رشته‌های خاص و حساس اکیداً ممنوع می‌باشد. توضیح و فهرست این رشته‌ها، در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.
8- داشتن حداقل معدل کل 00/14 مندرج در گواهینامه موقت یا مدرک رسمی فارغ‌التحصیلان رشته‌های تحصیلی مختلف کارشناسی الزامی است.
تبصره: در صورت مغایرت معدل اعلام شده به سازمان سنجش آموزش کشور، با معدل مندرج در اصل گواهینامه پایان تحصیلات دوره کارشناسی پذیرفته‌شدگان مطابق ضوابط رفتار خواهد شد.
 

9- کلیه اتباع غیرایرانی متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد سال 1390 در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط اعلام شده، لازم است در زمان ثبت‌نام با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org و ورود به لینک مربوطه نسبت به تکمیل اطلاعات درخواستی اقدام نمایند؛ که پس از تکمیل اطلاعات مورد درخواست در سایت، به این دسته از داوطلبان یک کد پیگیری 13 رقمی داده خواهد شد که داوطلب می‌بایست این کد را دقیقاً در محل مخصوصی که در بند 18 تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی، پیش‌بینی شده است درج نمایند.

 

ﻫ) شرایط دانشجویان شیوه آموزش محور ـ مجازی:
با توجه به توسعه روزافزون امکانات و فناوری‌های نوین آموزش از طریق روش‌های چند رسانه‌ای در محیط مجازی و برای تسهیل در شرایط آموزش و بهره برداری بیشتر از فرصت‌ها، دانشگاه پیام نور در برخی از رشته‌های خود امکان پذیرش دانشجو با بهره‌گیری از شیوه آموزش محور ـ مجازی را فراهم کرده است.
1- دوره‌های آموزش الکترونیکی شامل: برگزاری کلاس‌های مجازی، استفاده از ابزارهای تعاملی (سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی) به همراه ارائه محتواهای الکترونیکی تحت وب خواهد بود. لذا داوطلبان محترم می‌توانند با عنایت به شرایط زیر و بر اساس جدول شماره 5 نسبت به انتخاب رشته محل مورد نظر با شیوه مزبور اقدام کنند.
2- پذیرش دانشجو در این دوره صرفاً به صورت آموزش محور می‌باشد.
3- به دانش‌آموختگان مدرک رسمی مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا خواهد شد.
4- کلیه پذیرفته شدگان مطابق ظرفیت دانشگاه و پس از تأیید صلاحیت عمومی پذیرش می‌شوند و نیازی به مصاحبه حضوری نمی‌باشد.
5- شرایط و ضوابط عمومی پذیرش و تحصیل دانشجو مطابق مقررات آموزشی دانشگاه می‌باشد.
6- هیچگونه امکانات رفاهی از قبیل خوابگاه، سلف سرویس و... در اختیار دانشجویان قرار داده نخواهد شد.
7- امتحانات پایان ترم به صورت حضوری یا الکترونیکی در مرکز / واحد دانشگاهی برگزار خواهد شد.
 

8- دانشجویان می‌بایست دارای مدرک ICDL باشند. مدارک مؤسساتی که مجوز ICDL خود را از دفتر تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، دفتر فناوری اطلاعات، نهاد ریاست، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اخذ کرده اند مورد تأیید می‌باشد.

 

تبصره: پذیرفته‌شدگان با روش آموزش محور ـ مجازی باید امکان دسترسی به اینترنت با سرعت حداقل kb/s 128 را داشته باشند.
9- پذیرفته‌شدگان در روش مزبور هنگام ثبت‌نام (به عنوان دانشجو) باید گواهی مهارت‌های 7 گانه کار با رایانه (ICDL) خود را به مراکز آموزشی ارائه کنند.
10- برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.ims.pnu.ac.ir، سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه پیام نور مراجعه نمایید.
 
2) رشته‌های تحصیلی دوره دانش‌پذیری:
داوطلبان حائز شرایط ثبت‌نام (بندهای الف‌، ب و ج)‏ می‌توانند در یکی از رشته‌های تحصیلی مندرج در جدول شماره 3 مندرج در دفترچه راهنما به عنوان دانش‌پذیر ثبت‌نام کنند.
 
3) نحوه گزینش دانشجو در دوره‌های فراگیر و تبدیل وضعیت:
1- نمره نهایی لازم برای قبولی بر اساس تأثیر 80 درصدی میانگین دروس حاصل از آزمون و تأثیر 20 درصدی میانگین معدل مدرک کارشناسی می‌باشد.
2- میانگین مدرک کارشناسی برای دانش‌پذیرانی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می‌باشند، حاصل میانگین دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می‌باشد.
3- تغییر وضعیت دانش‌پذیری به دانشجویی منوط به احراز شرایط مندرج در بندهای الف، ب و ج از ضوابط پذیرش و ثبت‌نام و شرایط زیراست.
1-3- شرکت در آزمون‌های پایان نیمسال دانش‌پذیری مشتمل بر 8 تا 10 واحد درسی.
2-3- کسب نمره نهایی لازم با توجه به ظرفیت پذیرش در رشته محل‌های انتخابی متناسب با جدول شماره 5.
4) هزینه ثبت‌نام و شهریه در دوره دانش‌پذیری فراگیر کارشناسی ارشد:
- داوطلبان با مراجعه به باجه‌های پستی، برای خرید کارت اعتباری دارای شماره پرونده و رمز ورود به منظور ورود به سیستم نرم‌افزاری ثبت‌نام اینترنتی و یک جلد دفترچه راهنمای ثبت‌نام، جمعاً مبلغ 500/657 (ششصد و پنجاه و هفت هزار و پانصد) ریال پرداخت می‌نمایند که مبلغ 000/650 ریال آن بابت وجه ثبت‌نام و مبلغ 500/7 ریال بابت هزینه توزیع مدارک ثبت‌نامی (000/5 ریال هزینه توزیع دفترچه راهنما و 500/2 ریال هزینه توزیع کارت اعتباری ثبت‌نام) توسط پست می‌باشد.
نکته قابل‌توجه: متقاضیان گرامی در پرداخت  وجه ثبت‌نام دقت فرمایند، زیرا وجوه واریزی به هیچ‌عنوان قابل استرداد نمی‌باشد.
تذکر 1- شهریه دوران دانشجویی (پس از قبولی در نیم سال دانش پذیری) طبق تعرفه و با افزایش سنواتی 15% مطابق مصوبات هیات امنای دانشگاه اخذ می گردد.
تذکر2– مابه التفاوت شهریه دوره دانش پذیری متقاضیانی که موفق به ورود به دانشگاه می شوند در اولین نیم سال دانشجویی به میزان 50% شهریه ثابت و متغیر سال ورود متناسب با تعداد واحد انتخابی دوره دانش پذیری اخذ خواهد شد.
تذکر 3– چنانچه دانش‌پذیران گرامی متقاضی استفاده از خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور (کلاس‌های رفع اشکال گروهی) باشند، می‌توانند برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام و میزان شهریه به مراکز دانشگاه پیام نور مراجعه و پس از ثبت‌نام و پرداخت شهریه در این دوره‌ها شرکت نمایند.
- جدول شهریه دانشجویان کارشناسی آموزش الکترونیکی (مجازی): (کلیه مبالغ به ریال می‌باشد)
 
ش
 
 
 
رح
 
گروه علوم انسانی
 
 
گروه علوم پایه و فنی مهندسی
 
 
شهریه ثابت
 
 
000/170/2
 
 
000/500/2
 
 
شهریه متغیر
 
 
000/435
 
 
000/500
 
 
شهریه هر واحد دروس عملی
 
 
000/040/1
 
 
000/200/1
 
 
شهریه هر واحد پایان نامه
 
 
000/000/1
 
000/000/1
 
5) برخی از ضوابط نیمسال دانش‌پذیری:
برای اطلاع آن‌دسته از داوطلبانی که مایل به ثبت‏نام در دوره دانش‌پذیری کارشناسی‌ارشد می‏باشند، برخی ضوابط نیمسال دانش‌پذیری به شرح زیر اعلام می‏گردد:
1- ثبت‌نام در دوره‌های فراگیر کارشناسی‌ ارشد به منزله پذیرش کلیه ضوابط و مقررات دانشگاه تلقی می‌شود.
2- مسئولیت تهیه کتب و منابع درسی معرفی شده به عهده دانش‌پذیر می‌باشد و دانشگاه هیچگونه مسئولیتی در این خصوص ندارد.
3- عدم شرکت در آزمون دروس دوره دانش‌پذیری بمنزله انصراف تلقی گردیده، مدارک ثبت‌نام و مبلغ واریزی عودت داده نخواهد شد.
4- کلیه آزمون‌های دوره دانش‌پذیری به صورت چند گزینه‌‌ای برگزار می‌شود و دارای نمره منفی نمی‌باشد.
5- سؤالات آزمون‌ها مطابق مندرجات جدول شماره (4) دفترچه راهنمای پذیرش دانش‌پذیر طراحی می‌شود.
6- برگزاری آزمون، تصحیح پاسخنامه‌ها، اعلام نتایج و پاسخگویی درخصوص نتایج آزمون از طریق سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.
7- چنانچه در هر زمان مشخص شود که داوطلب حقایق را کتمان نموده و یا واجد شرایط یکی از ضوابط ورود به این دوره‌ها (با توجه به مندرجات دفترچه راهنما) نبوده در هر مرحله‌ای از تحصیل از ادامه تحصیل محروم خواهدشد،
8- هیچگونه مزایا از قبیل کمک هزینه تحصیلی، بیمه، خوابگاه و.... به دانش‌پذیر تعلق نمی‌گیرد.
9- کارکنان دانشگاه پیام‌نور با هر وضعیت استخدامی در صورت تمایل به ثبت‌نام در دوره‌های فراگیر مجاز به انتخاب رشته‌‌های مرکز محل اشتغال خود نبوده و نمی‌توانند مرکز محل اشتغال خود را به عنوان مرکز انتخابی تعیین کنند. این دسته از داوطلبان باید موضوع داوطلبی خود را کتباً به رئیس مرکز محل اشتغال خود اعلام کرده و مرکز دیگری را برای تحصیل انتخاب نمایند. بدیهی است در صورت انتخاب مرکز محل خدمت و پذیرش، قبولی آنها لغو خواهد شد.
10- داوطلب باید از توانایی جسمی متناسب با رشته تحصیلی انتخابی خود برخوردار باشد، در غیر اینصورت مسئولیت عواقب بعدی به عهده داوطلب می‌باشد.
 
6) تکالیف دانش‌پذیر برای شرکت در آزمون:
هر داوطلب متقاضی شرکت در آزمون باید اقدامات زیر را به موقع و در مهلت مقرر انجام دهد:
 1- برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کند.
 2- کارت ورود به جلسه آزمون را در موعد مقرر دریافت کند.
 3- در محل و حوزه‌ای که برای او تعیین می‌شود حاضر شده، در آزمون شرکت کرده و به سؤالات آزمون پاسخ دهد.
7) ثبت‌نام دوره دانش‌پذیری:
- زمان ثبت‌نام: ثبت‌نام دوره دانش‌پذیری کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور از تاریخ 4/8/1390 آغاز و در پایان وقت اداری روز 11/8/1390 به پایان می‌رسد.
- داوطلبان با مراجعه به باجه‌های پستی، برای خرید کارت اعتباری دارای شماره پرونده و رمز ورود به منظور ورود به سیستم نرم‌افزاری ثبت‌نام اینترنتی و یک جلد دفترچه راهنمای ثبت‌نام، جمعاً مبلغ 500/657 (ششصد و پنجاه و هفت هزار و پانصد) ریال پرداخت می‌نمایند که مبلغ 000/650 ریال آن بابت وجه ثبت‌نام و مبلغ 500/7 ریال بابت هزینه توزیع مدارک ثبت‌نامی (000/5 ریال بابت توزیع دفترچه راهنما و 500/2 ریال بابت توزیع کارت اعتباری ثبت‌نام) توسط پست می‌باشد. ثبت‌نام صرفا به روش اینترنتی بوده که مراحل آن به شرح بند 16 می‌باشد.
8) زمان توزیع کارت اینترنتی و برگزاری آزمون نیمسال دانش‌پذیری:
- بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور سال 1390 روز جمعه مورخ 23/10/1390 برگزار خواهد شد و دانش‌پذیران از تاریخ 20/10/1390 لغایت 22/10/1390 می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تهیه کارت و راهنمای ورود به جلسه آزمون اقدام نمایند.
9) نحوه اعلام نتایج آزمون نیمسال دانش‌پذیری:
 

- نتایج از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org به اطلاع خواهد رسید.

 

تذکر مهم: هیچگونه مکاتبه‌ای در مورد اعلام واجدان شرایط، تاریخ برگزاری آزمون، اعلام نتایج و... با داوطلبان صورت نخواهد گرفت و داوطلبان برای کسب هرگونه اطلاع باید با مرکز انتخابی خود تماس گرفته یا منتظر آگهی دانشگاه در مراکز دانشگاهی پیام‌نور، پیک سنجش، نشریه پیام‌آوران و سایت اینترنتی دانشگاه پیام‌نور باشند.
10) تسهیلات آموزشی:
کارکنان اداری و علمی دانشگاه پیام‌نور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی دولتی وابسته به آن، کارکنان رسمی- پیمانی و قراردادی شاغل در سازمان‌های طرف قرارداد با دانشگاه (سازمان‌های ذکر شده در جدول شماره 6) و ایثارگران می‌توانند از تسهیلات آموزشی در نظر گرفته‌ شده بهره‌مند گردند. داوطلبان واجد شرایط باید کد مورد نظر را در قسمت مشخص شده فرم تقاضانامه ثبت‌نام درج نمایند.
تذکر: منظور از سازمان‌های طرف قرارداد سازمان‌هایی هستند که با دانشگاه پیام‌نور تفاهم‌نامه همکاری دارند و امتیاز مربوط فقط مختص کارکنان شاغل رسمی، پیمانی و قراردادی در آن سازمان‌ها می‌باشد.
- کارکنان اداری و علمی دانشگاه پیام‌نور (رسمی‌، پیمانی، قراردادی)
- همسر و فرزندان کارکنان اداری و علمی دانشگاه پیام‌نور (رسمی‌، پیمانی، قراردادی)
- کارکنان اداری و آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همسر و فرزندان اعضاء هیات علمی رسمی دانشگاه‌های دولتی وابسته به وزارت علوم،تحقیقات و فناوری.
- خانواده شهداء (پدر، مادر، خواهر و برادر) می‌بایست کد مربوط را از جدول شماره 6 دفترچه استخراج و به منظور استفاده از تسهیلات آموزشی در بند مربوط در فرم تقاضانامه وارد نمایند.
- داوطلبان بومی جزیره ابوموسی که حداقل به مدت سه سال در آن جزیره ساکن بوده‌اند از امتیاز ویژه برخوردارند. این دسته از داوطلبان برای استفاده از این تسهیلات لازم است ابتدا کد 414 را از جدول شماره 6 اخذ و در بند مربوط در فرم تقاضا نامه وارد نموده و پس از پذیرش فرم تأییدیه سکونت که به تأیید فرمانداری جزیره ابوموسی رسیده باشد به همراه سایر مدارک به دانشگاه محل تحصیل ارائه نمایند.
 
تذکرمهم: داوطلبان باید به هنگام تکمیل فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی دقت نمایند کد مربوط به سازمانی که تحت پوشش آن می‌باشند و یا در آن اشتغال دارند را به صورت صحیح و درست در محل مربوطه درج نمایند. چنانچه به هر علتی کد مربوطه اشتباه و یا درج نشده باشد پس از اعلام نتایج به هیچ‌ عنوان سهمیه‌ای لحاظ نخواهد شد.
11-سهمیه رزمندگان:
هریک از داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان می‌توانند بر اساس شرایط خود که در بندهای «الف تا ج» ذیل متقاضی استفاده از این سهمیه شوند.
 الف- رزمندگانی که براساس ماده 1 و تبصره‌های چهارگانه ماده مذکور درآیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از تاریخ 31/6/1359 لغایت 31/6/1367 حداقل شش (6) ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشته‌اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد‌ کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام از سوی ستاد مشترک سپاه پاسداران (نیروی مقاومت بسیج)یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تأیید نهایی قرارگیرند.
تذکر مهم: داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهیمه رزمندگان نسبت به دریافت کد رهگیری 12 رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت‌نام در محلی که در تقاضانامه اینترنتی در نظر گرفته شده است درج نمایند.
تبصره 1- مناطق عملیاتی براساس مصوبات شورای عالی دفاع تعیین می‌شود.
تبصره 2- مدت حضور یا خدمت در جبهه و سربازان و پاسداران وظیفه و همچنین تعهدات و ماموریتهای خدمتی پرسنل وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ارگانهای نظامی در جبهه و نیز طرح 6 ماهه دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، حضور داوطلبانه تلقی نمی‌شود.
ب- جانبازان 25 تا 69 درصد، آزادگان و فرزندان و همسران آنان، فرزند و همسر جانبازان 50% و بالاتر و همچنین فرزندان و همسران شهدا، مفقودین و اسرا و جانبازان 70% و بالاتر برای استفاده از سهمیه مربوط بایستی ضمن مراجعه به سایت اینترنتی ایثار به نشانی: www.isaar.ir با درج کد ملی و کد ایثارگری و اطلاعات لازم در لینک مربوط کد 12 رقمی پیگیری ایثارگری را دریافت دارند و آن را در بند 13 فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی درج نماید. پس از آن ضمن مراجعه به سایت ایثار، در قسمت پیگیری سهمیه از وضعیت تأیید یا عدم تأیید سهمیه خود مطلع شوند و در صورت هرگونه مشکل با شماره تلفن‌های مندرج در سایت ایثار (سامانه تأیید سهمیه) تماس حاصل نمایند.
تذکر مهم: جانبازان با درصد جانبازی حداقل 25% و آزادگان در صورت دارا بودن مدت حضور در جبهه، ضمن درج کد پیگیری ایثارگری در بند 13 در تقاضانامه ثبت‌نامی، به ارگان ذیربط (سپاه ‌پاسداران انقلاب ‌اسلامی یا وزارت جهاد ‌کشاورزی) مراجعه و با ارائه کارت جانبازی و آزادگی، فرم مخصوص استفاده از مدت حضور در جبهه را تکمیل نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام، توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران (نیروی مقاومت بسیج) ویا وزارت جهاد کشاورزی مورد تأیید نهایی قرار گیرد و در گزینش نهایی به مدت جبهه معادل شده با درصد جانبازی و مدت اسارت اضافه گردد.
ج- براساس تبصره 2 ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مصوب 18/2/1368 هیات محترم وزیران و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب 11/9/71 مجلس محترم شواری اسلامی، داوطلبانیکه از سال 1368 به بعد یک نوبت با سهمیه رزمندگان در آزمون‌های ورودی پذیرفته شده‌اند، در صورتی که دارای حداقل مدت 12 ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل باشند می‌توانند از سهمیه رزمندگان شرکت نمایند در غیر اینصورت حق استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون دانش‌پذیری تحصیلات تکمیلی (دوره فراگیر کارشناسی ارشد) دانشگاه پیام‌نور را نخواهندداشت.
تبصره 1- آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان یک‌بار در دوره کاردانی و یک‌ بار هم در دوره کارشناسی ناپیوسته پذیرفته‌شده‌اند، در صورتی که دارای حداقل مدت 18 ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل باشند می‌توانند در این آزمون با سهمیه رزمندگان شرکت نمایند.
تبصره 2- آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان یک بار در آزمون کارشناسی ارشد پذیرفته شده باشند طبق ضوابط حق استفاده از سهمیه رزمندگان آزمون دانش‌پذیری تحصیلات تکمیلی (دوره فراگیر کارشناسی ارشد) دانشگاه پیام‌نور را نخواهند داشت و تمام داوطلبان شاهد و ایثارگر در این آزمون در سهمیه رزمندگان گزینش می‌شوند.
تذکر مهم: داوطلبان واجد شرایط سهمیه رزمندگان اعم از اینکه در آزمون‌های ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سنوات گذشته شرکت کرده و یا نکرده باشند، برای استفاده از سهمیه رزمندگان باید طبق توضیحات فوق عمل نمایند.
د- براساس نامه شماره 7207/1 مورخ 28/3/1390 در خصوص شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه رزمندگان برای داوطلبان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، متقاضی آزمونهای سراسری سازمان سنجش آموزش کشور، هر یک از داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان می‌توانند بر اساس شرایط مندرج در بندهای 1 الی 2 ذیل، متقاضی استفاده از سهمیه شوند.
1- آن دسته از پرسنل کادر ثابت، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح که از تاریخ 31/6/1359 لغایت 31/6/1367 حداقل شش ماه پیوسته و یا نه ماه ناپیوسته علاوه بر میزان موظفی، شرکت در عملیات بصورت داوطلبانه در خطوط مقدم جبهه حضور داشته‌اند، با تأیید بالاترین مقام هر یک از سازمان‌های نیروهای مسلح (ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، ستاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح) می‌توانند از مزایای این قانون استفاده نمایند.
تبصره- خطوط مقدم جبهه بر اساس دستورالعمل ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح تعیین می‌شود.
2- نحوه اجرا و تأیید سهمیه رزمندگان برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با توجه به صورتجلسات تنظیم شده برای هر آزمون می‌باشد.
12) محل آزمون دانش‌پذیری:
 محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت برای تعیین حوزه امتحانی (بند 34 تقاضانامه) در استان محل اقامت داوطلب می‌باشد. لذا مقتضی است داوطلبان با مراجعه به جدول شماره 7 و درج کد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت‌نام اقدام نمایند.
13) برخی از ضوابط ادامه تحصیل دانشجویی:
برای اطلاع آن دسته از دانش‌پذیرانی که در آزمون پایان نیمسال دانش‌پذیری قبول می‌شوند و شرایط تبدیل وضعیت را طبق مفاد دفترچه احراز نموده و به دانشجو تبدیل وضعیت می‌دهند برخی از ضوابط ادامه تحصیل به شرح ذیل اعلام می‌گردد:
1- دانش‌پذیر در صورت موفقیت در آزمون پایان دوره دانش‌پذیری و احراز شرایط مندرج در دفترچه به دانشجو تبدیل وضعیت داده و برای ادامه تحصیل به مرکز پذیرفته شده معرفی می شود.
2- دانشجویی که در دوره دانشپذیری نمرات زیر 12 کسب نموده و قبول اعلام شده لازم است دروس مورد نظر را در مدت مجاز تحصیل با رعایت پیش نیاز دروس اخذ و با موفقیت (کسب حداقل نمره 12) بگذراند.
3- دانشجو می‌تواند با توجه به امکانات دانشگاه با پرداخت شهریه‌های ثابت و متغیر از کلاس‌های رفع اشکال گروهی و فردی و سایر موارد مرتبط با خدمات آموزشی استفاده کند.
4- مهمان شدن، انتقال، تغییر رشته و گرایش در مقطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه ممنوع است.
5- دانشجو موظف است در هر نیمسال تحصیلی در مهلت اعلام شده از سوی دانشگاه برای ثبت‌نام و انتخاب واحد درسی اقدام کند. عدم اقدام به موقع در هر نیمسال تحصیلی به منزله محرومیت از ادامه تحصیل در آن نیمسال تحصیلی می‌باشد. چنانچه دانشجو بدون کسب موافقت دانشگاه بیش از دو نیمسال تحصیلی ثبت‌نام نکند از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.
6- تعداد کل واحدهای درسی در هر رشته تحصیلی برای اخذ مدرک تحصیلی (کارشناسی‌ارشد) حسب رشته تحصیلی از 28 تا 32 واحد درسی است. (تعداد واحد‌های رشته مدیریت اجرایی 40 واحد می‌باشد) دانشجو حسب مورد به تشخیص گروه آموزشی موظف به اخذ و گذراندن واحدهای جبرانی (حداکثر 24 واحد درسی) و واحدهای اضافی (حداکثر 8 واحد) می‌باشد.
7- تعداد واحدهایی که دانشجو می‌تواند در هر نیمسال تحصیلی (به جز آخرین نیمسال تحصیلی) انتخاب کند با توجه به میانگین نمرات قبلی دانشجو حداقل 6 و حداکثر 14 واحد درسی می‌باشد.
8- نمره قبولی در هر درس که آزمون آن به صورت متمرکز برگزار می‌شود حداقل 12 از 20 است و برای اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حداقل میانگین مورد نیاز 14 از 20 می‌‌باشد.
9- واحدهای ارائه شده در هر نیمسال تحصیلی با توجه به امکانات دانشگاه و برنامه آموزشی رشته تحصیلی تعیین می‌‌شود.
10- برنامه‌‌های آزمایشگاهی بعضی دروس در آزمایشگاه استانی دانشگاه و خارج از مرکز محل تحصیل دانشجو اجرا می‌‌شود.
11- دانشجو می‌‌تواند در صورت تمایل از ادامه تحصیل انصراف دهد. این درخواست باید به صورت کتبی به مرکز مربوط ارائه شود.
12- ارائه مدرک تحصیلی و ریز نمرات به دانش‌آموختگان در هر زمان منوط به تسویه حساب مالی با دانشگاه است.
13- هیچگونه مزایا از قبیل کمک هزینه تحصیلی، بیمه، خوابگاه و.... به دانشجو تعلق نمی‌‌گیرد.
14- حداکثر طول دوره کارشناسی‌ارشد 2 سال است و در صورت لزوم حسب مورد یک الی سه نیمسال تحصیلی به طول دوره با تصویب دانشگاه اضافه می‌شود.
15- داوطلبین برای آشنایی بیشتر با دانشگاه پیام‌نور و اطلاع از بخشنامه‌‌ها و آئین‌‌نامه‌‌های دانشگاه پیام‌نور می‏توانند به سایت اینترنتی دانشگاه به نشانی www.pnu.ac.ir مراجعه نمایند. ثبت‌نام داوطلبین در دوره فراگیر به معنی آگاهی از تمامی ضوابط دانشگاه و پذیرش آئین‌نامه آموزشی می‌‌باشد.
14) دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی:
به داوطلبان توصیه می‌شود پس از دریافت کارت اعتباری ثبت‌نام و دفترچه راهنمای شرکت در آزمون (این دفترچه) مطابق دستورالعمل ذیل ابتدا فرم پیش‌نویس تقاضانامه مندرج در این دفترچه را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش نویس، با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد نمایند. ضمناً راهنمای جامع نحوه تکمیل فرم در برنامه نرم‌افزاری ثبت‌نام اینترنتی موجود بوده و داوطلبان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به این راهنما مراجعه نمایند.
توصیه‌های مهم:
1- داوطلبان توجه داشته باشند پس از تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام و ارسال عکس و پس از دریافت کد رهگیری ثبت‌نام خود می‌توانند در قسمت مشاهده چاپ اطلاعات ثبت‌نامی (به جز عکس)، اطلاعات خود را مشاهده و از آن یک نسخه چاپ شده تهیه کنند.
2- به داوطلبان توصیه می‌شود پس از تکمیل تقاضانامه و ثبت‌نام اینترنتی و دریافت کدرهگیری، یک نسخه پرینت از تقاضانامه ثبت‌نامی خود تهیه نموده و ضمن کنترل دقیق اطلاعات ثبت‌نام شده چنانچه مغایرتی در خصوص مشخصات ثبت‌نامی خود مشاهده می‌نمایند در تاریخ 14/8/1390 لغایت 16/8/1390 که به منظور ویرایش اطلاعات در نظر گرفته شده است، به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و نسبت به اصلاح مشخصات و اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام نمایند.
یادداشت:
1- هرگونه تغییری منحصراً از طریق اطلاعیه رسمی سازمان در نشریه پیک سنجش (هفته نامه خبری و اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور)، سایت سازمان سنجش آموزش کشور و در صورت لزوم از طریق رسانه‌های گروهی اعلام خواهد شد.
2- در صورت لزوم داوطلبان می‌توانند با شماره تلفنهای 9-88923595-021 تماس و یا به بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نمایند.
17) مراکز مجری دوره‌های فراگیر کارشناسی ‌ارشد:
      هر داوطلب واجد شرایط می‌تواند تنها یک رشته تحصیلی را حداکثر در ده مرکز از مراکز مجری مطابق جدول شماره (5) در صورت وجود رشته انتخاب نموده و پس از ثبت‌نام و انتخاب واحد در دوره دانش‌پذیری برای 8 تا 10 واحد درسی اعلام شده حسب مورد برای هر رشته تحصیلی مطابق جدول شماره (4) در آزمون پایان نیمسال دانش‌پذیری شرکت نماید.
تذکر 1- تحصیل دانشجو به شیوه آموزش محور: 
تحصیل در این شیوه با محوریت آموزش و به صورت واحدهای درسی و بدون پایان نامه بوده بدین صورت که در شیوه آموزش محور دانشجو موظف است بجای پایان نامه دروس مشخص شده هر گروه آموزشی را انتخاب و با موفقیت بگذراند و در سایر موارد عیناً مطابق آئین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته می باشد. لازم است علاقمندان به تحصیل در رشته محل های شیوه آموزش محور نسبت به درج کد رشته محل‌های مربوط، در فرم انتخاب رشته اینترنتی به ترتیب علاقه به همراه سایر کد محل‌های انتخابی مبادرت نمایند (در جدول شماره 5 کد محل‌های مذکور با عبارت (شیوه آموزش محور) در قسمت ملاحظات مشخص شده‌اند). 
تذکر 2- تحصیل دانشجو به شیوه مجازی:
تحصیل دانشجو به شیوه آموزش محور – مجازی با شیوه آموزش محور و پژوهشی تفاوت ندارد لیکن دروس این دانشجویان بر اساس روش مجازی و با استفاده از تکنولوژی های نوین در شبکه جهانی اینترنت ارائه می شود. بنابراین لازم است دانشجو مهارت های هفت گانه کار با رایانه و نرم افزارهای مرتبط را آموخته باشد.
به همین مناسبت در رشته های مشخص شده و مراکز مربوط امکان انتخاب رشته محل های آموزش مجازی پیش بینی شده و لازم است دانشجویان مطلع باشند که محل امتحان آنان در مرکز انتخابی آنها خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد