همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

۴ هزار قاضی تا پایان برنامه پنجم جذب دستگاه قضا می‌شوند


۴ هزار قاضی تا پایان برنامه پنجم جذب دستگاه قضا می‌شوند
معاون آموزش و تحقیقات قوه قضاییه گفت: براساس برنامه پنجم توسعه باید تا پایان برنامه ۴ هزار قاضی جذب دستگاه قضایی شوند.
به گزارش خبرنگار قضایی فارس، حجت‌الاسلام امینی معاون آموزش قوه قضاییه صبح امروز در حاشیه برگزاری آزمون تصدی امر قضا که در ۱۴ حوزه امتحانی برگزار شد گفت: در این آزمون حدود ۲۷ هزار ۳۰۰ نفر ثبت نام کرده بودند.
وی افزود: البته مشخص نیست که چه تعداد از این افراد امروز در حوزه‌های امتحانی حاضر شده و در آزمون شرکت کرده‌اند که این امار ظرف ۱۰ روز آینده مشخص می‌شود.
امینی با اشاره به این مطلب که از این تعداد شرکت کننده بیش از هزار نفر انتخاب می‌شوند گفت: افراد انتخاب شده به مرحله دوم آزمون یعنی آزمون شفاهی راه می‌یابند.
معاون آموزش و تحقیقات قوه قضاییه افزود: از میان کسانی که به آزمون شفاهی راه یافته‌اند تنها ۵۰۰ نفر در بخش دانشگاهی انتخاب می‌شوند و این در حالی است که از میان فارغ ‌التحصیلان دانشگاه علوم قضایی و همچنین شرکت کننده آزمون تصدی امر قضا در حوزه علمیه مشهد و قم نیز ۳۰۰ نفر جذب دستگاه قضا می‌شوند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه ۴ هزار نفر جذب دستگاه قضایی شوند گفت تلاش می‌کنیم هر سال ۸۰۰ نفر جذب شوند تا به این ترتیب در پایان برنامه به اهداف خود برسیم.
امینی افزود: امروز ۸ هزار نفر قاضی در دستگاه قضایی مشغول به کار هستند که با توجه به حجم پرونده‌ها و همچنین توسعه برخی از واحدهای قضایی این تعداد کم است و باعث اطاله دادرسی شده است.
معاون آموزش و تحقیقات قوه قضاییه خاطر نشان کرد: با توجه به آیین نامه‌های داخلی نخبگان با تعریفی که به طور مفصل شده است از آزمون کتبی معاف هستند و در تمام مدت سال می‌توانند با مراجعه به معاونت اموزش جذب دستگاه قضایی شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد