همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

الزام داوطلبان کنکور به دریافت کد سابقه تحصیلی

الزام داوطلبان کنکور به دریافت کد سابقه تحصیلی
جام جم آنلاین: رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: داوطلبان شرکت در کنکور که مدرک دیپلم خود را قبل از سال 84 دریافت کرده اند باید کد سابقه تحصیلی خود را از این مرکز دریافت و برای نام نویسی به سازمان سنجش ارائه کنند.

 عبدالامیر عرفی در گفت وگو با واحد مرکزی خبر، کد سابقه تحصیلی داوطلبان را زبان مشترک مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش آموزش کشور دانست.

وی با اشاره به نزدیک شدن ثبت نام در کنکور 91، داوطلبان شرکت در این آزمون را دو دسته دانست و افزود: گروه نخست مدرک دیپلم خود را پس از سال 84 و گروه دیگر مدرک را قبل از سال 84 دریافت کرده‌اند.

عرفی گفت: طبق قانون، داوطلبانی که پس از سال 84 دیپلم دریافت کرده اند مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند و باید قبل از مراجعه به سایت سازمان سنجش برای نام نویسی با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش و پرورش، کد سابقه تحصیلی خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به درج مشخصان داوطبان مشمول سوابق تحصیلی در سایت مرکز سنجش آموزش و پرورش افزود: داوطلبان باید پس از مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز سنجش این وزارتخانه، مشخصات خود را وارد و نمره‌های نهایی خود را که همان سابقه تحصیلی است مشاهده کنند.

عرفی اضافه کرد: اگر نمره‌های داوطلبان مورد تاییدشان باشد، می‌توانند با دریافت کد سوابق تحصیلی به سایت سازمان سنجش مراجعه و برای نام نویسی اولیه در کنکور اقدام کنند.

وی گفت: اگر داوطلبان با درج مشخصات خود در سایت مرکز سنجش آموزش و پرورش، سوابق خود را نیافتند یا سوابق تحصیلی و نمره هایشان را نادرست دانستند، می‌توانند از همان طریق درخواست بررسی کنند.

عرفی تاکیدکرد: افرادی که سوابق خود را نادرست می‌دانند درقسمت مشخص شده درسایت، درخواست بررسی اطلاعات می‌کنند و مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش پس از بررسی،اطلاعات درست را روی سایت قرار می‌دهد.

وی گفت: در ادامه این روند، داوطلبان می‌توانند دوباره به سایت این مرکز مراجعه و پس از اطمینان از درستی اطلاعات و دریافت کد سابقه تحصیلی، برای نام نویسی در کنکور از طریق سازمان سنجش اقدام کنند.

عرفی افزود: کسانی که دیپلم خود را قبل از سال 84 دریافت کرده اند یا مدرک دیپلم فنی و حرفه‌ای و کار دانش دارند نیازی به دریافت کد سابقه تحصیلی ندارند و می‌توانند طبق روال سال‌های قبل، مستقیم وارد سایت سازمان سنجش شوند و به روال عادی نام نویسی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد