همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

قابل توجه داوطلبان آزمون سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۳۹۱


اطلاعیه : قابل توجه داوطلبان آزمون سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۳۹۱

راهنمای سامانه مشاهده و دریافت کد سوابق تحصیلی

در این سامانه داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۱ مشمول اعمال سوابق تحصیلی، می توانند  نمرات امتحانات نهایی سال سوم متوسطه خود را در سامانه  www.dipcode.medu.ir   مشاهده نموده  و از وجود و صحت نمرات ارسالی به سازمان سنجش و دانشگاه آزاد اسلامی جهت تاثیر در نتایج آزمون سراسری اطمینان حاصل نمایند. و در صورت مشاهده­ی مغایرت درخواست رسیدگی را تکمیل نمایند..

نحوه اعمال سوابق تحصیلی در آزمون سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۳۹۱

الف - داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی

مشمول اعمال سوابق تحصیلی در آزمون سراسری به داوطلبی گفته می شود که دارای تمامی شرایط زیر باشد:

۱.      فارغ التحصیل خرداد ماه سال  ۸۴ و بعد از آن باشد .

۲.       فارغ التحصیل شاخه نظری باشد یعنی دیپلم سه ساله وی در یکی از رشته های ریاضی فیزیک ، علوم تجربی ،  علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی صادر شده باشد.

۳.       در نظام آموزشی متوسطه سالی واحدی (اعم از روزانه ، بزرگسال یا داوطلب آزاد ) فارغ التحصیل شده باشد.

 

ب- داوطلبان غیر مشمول اعمال سوابق تحصیلی

افرادی که یکی از شرایط زیر را داشته باشند مشمول طرح تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی نخواهد بود.

1.      فارغ التحصیلان قبل از سال ۸۴

2.       فارغ التحصیلان شاخه فنی حرفه ای و کاردانش و فارغ التحصیلان غیر رشته­های نظری (دانشسرهای تربیت معلم )

3.       فارغ التحصیلان نظام ترمی واحدی نظام جدید آموزش متوسطه

4.      دیپلمه های تطبیقی مدارس غیر ایرانی خارج از کشور

 

 

فرایند مراجعه داوطلب به سامانه

افراد مشمول برای مشاهده مشخصات و سوابق تحصیلی خود می توانند از اول آذر ماه تا هشتم آذر ماه به سامانه اینترنتی دریافت کد سوابق تحصیلی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش به آدرس  www.dipcode.medu.ir   مراجعه نموده و با درج از اطلاعات سجلی مندرج در مدرک تحصیلی خود به اطلاعات و سوابق تحصیلی خود دسترسی پیدا کنند.

۱.      در صورت صحت مشخصات و نمرات امتحانات نهایی و تایید آن توسط داوطلب، کد سوابق تحصیلی در اختیار داوطلب قرار داده خواهد شد. داوطلبان با استفاده از این کد می توانند در سایت سازمان سنجش هنگام ثبت نام در آزمون سراسری سال ۱۳۹۱ اطلاعات و نمرات خود را مشاهده نمایند.

۲.      در صورتی که داوطلب در اطلاعات و سوابق تحصیلی خود در سامانه مذکور مغایرتی با مدارک تحصیلی خود مشاهده نماید. لازم است مطابق فرایند درخواست رسیدگی به مغایرت­ها اقدام نماید. 

۳.      در صورتی که داوطلب اطلاعات خود را مشاهده نکند مطابق بند 2 فرایند درخواست رسیدگی به مغایرت­ها وعدم مشاهده سوابق تحصیلی اقدام نماید. 

تذکر مهم

 اطلاعات سوابق تحصیلی افراد غیر مشمول (موضوع بند ۱قسمت ب)  در این سامانه نمی باشد و نیازی به مراجعه جهت مشاهده سوابق تحصیلی در سامانه را ندارند . این دسته از داوطلبان  در موعد ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۱ به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و با معرفی خود به عنوان غیر مشمول، ثبت نام می نمایند.

فرایند درخواست رسیدگی به مغایرتها و عدم مشاهده سوابق تحصیلی

در صورت وجود مشکل در اطلاعات به شرح زیر عمل شود:

۱-    در صورتی که داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی در اطلاعات و سوابق تحصیلی خود در سامانه مذکور مغایرتی با مدارک تحصیلی خود مشاهده نمایند ،  در صفحه محل مشاهده‌ی اطلاعات  بر روی  کلید اطلاعات با مدرک تحصیلی من مغایرت دارد کلیک نمایند ، در این مرحله صفحه ای جدیدی ظاهر خواهد شد در این صفحه  اقلام اطلاعاتی دارای مغایرت را انتخاب نموده و با کلید تایید به صفحه جدیدی وارد شده که در آن باید اطلاعات صحیح را درج نموده و آن را تایید کند.این اطلاعات جهت رسیدگی به منطقه محل صدور دیپلم داوطلب بصورت الکترونیکی ارسال  خواهد شد.

 منطقه مقصد موظف است با مراجعه مستمر به سامانه مربوط به مناطق ، درخواستها از قسمت ‌ اعتراضات ، مشاهده وحداکثر در مدت ۲۴ ساعت به درخواست مورد نظر رسیدگی نموده و نتیجه را در سامانه درج نماید. در صورتی که لزومی به ارائه تصویر مدارک داوطلب باشد در پاسخ به نتیجه بررسی اعتراض آدرس پست الکترونیکی (ایمیل) توسط منطقه به داوطلب ارائه شود.

۲-    در صورتی که داوطلب موفق به یافتن مشخصات و سوابق تحصیلی خود نشد . لازم است به بخش درخواست رسیدگی سامانه مراجعه نموده ودر فرم درخواست، مشخصات و سال و  منطقه محل اخذ دیپلم خود را به طور صحیح درج نماید . این فرم به منطقه محل اخذ دیپلم جهت بررسی ارائه خواهد شد .

 منطقه مقصد موظف است حداکثر در مدت ۲۴ ساعت به درخواست مورد نظر رسیدگی نموده و نتیجه را در سامانه درج کند.

۳-    در صورتی که در مشخصات درج شده در کارنامه یا مدرک دیپلم داوطلب اشکالی وجود داشته باشد که منجر به صدور مدرک تحصیلی جدید شود، داوطلب باید به اداره آموزش و پرورش منطقه محل اخذ دیپلم خود مراجعه نموده و درخواست کتبی خود را به همراه اصل و تصویر مدارک تحصیلی به واحد  سنجش آن اداره ارائه نماید .

مسئولین ذی­ربط در اداره آموزش و پرورش منطقه باید در اسرع وقت نسبت به بررسی موضوع بر اساس مقررات اقدام نموده و در صورت لزوم درخواست را برای اخذ مجوز به استان ارسال و استان نیز در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز اقدام نماید در صورت ارائه مدارک کافی توسط داوطلب این اقدام حداکثر در مدت ۴۸ ساعت در منطقه انجام شود و منطقه موظف است پس از  اصلاح اطلاعات در سیستم فارغ التحصیلان، اطلاعات اصلاح شده را مجددا به سامانه ارسال نماید.

در هر صورت فرایند مذکور نباید بیش از پنج روز به طول انجامد.

تذکر مهم ۱:

داوطلبانی که بعد از اخذ مدرک تحصیلی مشخصات سجلی خود را تغییر داده­اند نیازی به اصلاح مدرک تحصیلی ندارند و بر اساس اطلاعات مشخصات سجلی قبلی خود شناسایی می شوند .

 

 

تذکر مهم ۲:

آن دسته از داوطلبانی که برخی از دروس خود را قبل از سال 84 گذرانده­اند و یا بصورت تطبیقی در کارنامه درج شده باشد  نمرات این گونه دروس قابل مشاهده در سامانه فوق نخواهد بود و به  سازمان سنجش نیز ارسال نخواهد شد.

تذکر مهم ۳:

هر داوطلب فقط یک بار می تواند نسبت  به اطلاعات خود اعلام مغا یرت نموده و کد پیگیری دریافت نماید لذا لازم است در ثبت اطلاعات مغایرت دقت نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد