همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اعلام جزئیات شرکت در دومین آزمون دکتری


اعلام جزئیات شرکت در دومین آزمون دکتری
جام جم آنلاین: معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام شرایط شرکت در دومین دوره آزمون نیمه متمرکز دکتری که قرار بود دی ماه امسال برگزار شود و به فروردین موکول شده است، از تاثیر20 درصدی معدل دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در این آزمون خبر داد.

ابراهیم خدایی به ایسنا گفت: ثبت‌نام داوطلبان آزمون دکتری طی روزهای 25 دی تا 2 بهمن سال جاری از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌شود.

وی با اشاره به شروط ثبت‌نام در دومین آزمون دکتری توضیح داد: پذیرفته‌شدگان ‌نهایی ‌آزمون‌ دکتری 90 حتی در صورت انصراف قطعی حق ‌ثبت‌نام‌ و شرکت ‌در این ‌آزمون ‌را ندارند.

خدایی گفت: دانشجویان سال‌ آخر یا فارغ‌التحصیلان مقطع‌ کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای که ‌معدل آنان کمتر از 14 است نیز نمی‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

وی با تاکید بر این‌که هر داوطلب ‌بر اساس ‌علاقه ‌فقط می‌تواند در یک کد رشته‌ امتحانی متناسب با مدرک فارغ‌التحصیلی ثبت‌نام‌ و در امتحانات‌ مربوط شرکت‌ کند، اضافه کرد: داوطلب باید در زمان قبولی نهایی، معدل خود را با مدرک معتبر به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالی محل قبولی ارائه دهد و لازم است مغایرتی بین معدل اعلام شده به این سازمان با معدل مدرک ارائه شده به محل قبولی وجود نداشته باشد.

به گفته خدایی، در صورت مغایرت معدل، قبولی فرد پذیرفته ‌شده در هر مرحله از تحصیل که باشد لغو و به درخواست وی ترتیب اثر داده نمی‌شود و حق هرگونه اعتراضی از داوطلب سلب خواهد شد.

معاون سازمان سنجش در خصوص نحوه اعمال سهمیه در این آزمون، خاطرنشان کرد: تمامی قوانین و مصوبات مربوط به اعمال سهمیه‌های مختلف همانند گذشته به قوت خود باقی است و گزینش داوطلبان واجد شرایط بر اساس مصوبات مربوط انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس مقررات و مصوبات مربوط 20 درصد از ظرفیت پذیرش به ایثارگران انقلاب اسلامی، به شرط کسب حدنصاب نمره علمی اختصاص دارد. داوطلبان واجد شرایط باید در آزمون شرکت کنند و حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد را کسب کنند.

وی در خصوص اعمال سهمیه مربیان گفت: بر اساس مصوبات معاونت آموزشی وزارت علوم، 30 درصد از ظرفیت پذیرش دانشجو به شرط کسب 80 درصد نمره آخرین فرد قبولی در سهمیه آزاد به مربیان رسمی و رسمی آزمایشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اختصاص دارد که پذیرش این دانشجویان از طریق آزمون انجام می‌شود.

آزمون دکتری ،25 فروردین

معاون سازمان سنجش با اشاره به برگزاری آزمون دکتری در 278 رشته در صبح و بعدازظهر 25 فروردین توضیح داد: ضرایب مواد امتحانی شامل زبان انگلیسی به عنوان یک ماده آزمونی ضریب 2، استعداد تحصیلی به عنوان یک ماده آزمونی ضریب یک و دروس تخصصی به عنوان یک ماده آزمونی ضریب 4 است.

وی با بیان این‌که داوطلبان می‌توانند فهرست منابع و دروس آزمون را به تفکیک رشته در سایت سازمان سنجش مشاهده کنند، به تغییرات عمده آزمون دکتری 91 نسبت به آزمون دوره قبل اشاره کرد و افزود: در این دوره از آزمون ضرایب دروس متفاوت شده است در حالی که در آزمون دوره قبل ضرایب دروس یکسان بود.

خدایی گفت: معرفی اولیه داوطلب به صورت چند برابر، بر اساس 80 درصد نمره کل آزمون و 20 درصد معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد و سهمیه داوطلب انجام می‌شود.

سازمان سنجش آموزش کشور منابع درسی 278 رشته را با 1550 ماده امتحانی برای دومین آزمون نیمه‌متمرکز دکتری سال 91 در سایت خود منتشر کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد