همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

راغفر: نرخ بیکاری به بالای 20 درصد افزایش می‌یابد


راغفر: نرخ بیکاری به بالای 20 درصد افزایش می‌یابد

راغفر: نرخ بیکاری به بالای 20 درصد افزایش می‌یابد
اقتصاد > اشتغال  -  همشهری آنلاین:
حسین راغفر، کار‌شناس اقتصادی، با اشاره به افزایش تعداد واحدهای بحرانی در کشور تصریح کرد: پیش بینی می‌شود نرخ بیکاری تا پایان سال جاری به بالای ۲۰ درصد افزایش یابد.

این کار‌شناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با ایلنا؛ با اشاره به اظهارات ضد و نقیض دولت در زمینه ایجاد سالیانه یک میلیون فرصت شغلی در کشور تصریح کرد: سالیانه به صورت میانگین ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند این در حالست که دولت ادعا می‌کند سالیانه یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده است.

 این کار‌شناس اقتصادی از افزایش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان تا پایان سال جاری در کشور خبر داد و یاد آور شد: در حال حاضر بیش از ۲۵ درصد از فارغ التحصیلان کشور بیکار هستند.

 او از بی‌اعتمادی مردم نسبت به آمارهای ارائه شده در زمینه بیکاری و نرخ رشد اقتصادی در کشور خبر داد و خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه مردم معنای تورم را می‌دانند دولت نمی‌تواند با ارائه آمارهای ضد و نقیض مردم را گمراه کند.

 راغفر با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت تصریح کرد: در حال حاضر نرخ تورم بیش از ۵۰ درصد است در حالیکه دولت با دستکاری آمار‌ها نرخ رشد اقتصادی را سه درصد و تورم را ۱۹ درصد اعلام می‌کند.

 او سیاست‌هایی از قبیل واردات میوه و مرکبات را در جهت بحرانی نمودن واحدهای تولیدی به صورت تعمدی از سوی دولت عنوان کرد و گفت: دولت تعمدا در فصل برداشت میوه نسبت به واردات اقدام می‌کند. این در حالیست که وزارت کشاورزی و بازرگانی ادعا می‌کنند که اطلاعی از روند واردات ندارند.

 وی با انتقاد از نحوه تخصیص درآمدهای نفتی در کشور یاد آور شد: به رغم تحصیل ۶۰۰ میلیارد دلاری درآمد نفت و گاز وزارت نفت برای سرمایه گذاری در چاه‌های نفت اقدام به فروش نفت می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد