همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

استخدامی شهرداری ها 25 آذر در14 استان برگزار می شود


معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور: مرحله دوم آزمون استخدامی شهرداری ها 25 آذر در14 استان برگزار می شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی در چهار استان در مهرماه امسال از برگزاری این آزمون در 14 استان دیگر در روز 25 آذرماه خبر داد و گفت : با برگزاری آزمون استخدامی در این 18 استان حدود هفت هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،محسن کوشش تبار عصر چهارشنبه نهم آذرماه در همایش شهرداران استان های کیلان و اردبیل در استانداری گیلان با بیان مطلب فوق،ضمن تشریح فرایند برگزاری آزمون استخدامی شهرداری‌ها گفت: شرط لازم و کافی برای حضور یک شهرداری در آزمون استخدامی این بوده که بتواند تامین اعتبار لازم برای جذب نیرو با رعایت سقف بودجه جاری داشته باشد.

وی با اشاره به سیر مدیریت شهری از بدو تاسیس شهرداری‌ها در کشور گفت: فرایندی که در منابع انسانی پیش‌روی مدیریت شهری در جذب نیروهای متخصص و کارآمد با شرایط لازم برای کار در شهرداری‌ها بوده است مدون و تعریف شده نبوده و شاهد جذب نیروهای غیرمتخصص از مصدرهای مختلف به بدنه شهرداری بودیم.

کوشش تبار  همچنین گفت: سال‌هاست وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور در تلاش برای گرفتن مجوزی برای یک فرایند عدالت محور است که در آن حق شهر و شهروند حفظ شود و به گونه‌ای نیروهای موجود در شهرداری‌ها در این مسیر بدون آسیب در آزمون استخدامی شرکت کنند.

وی در ادامه افزود : با پیگیری‌های متعدد در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های شکور در 2 سال اخیر موفق شدیم با تعاملی که با معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رییس جمهوری برقرار شده برای کل شهرداری‌های کشور با محوریت معاونین عمرانی استانداری ها و تشکیل کمیته اجرایی به برگزاری آزمون در 31 استان بپردازیم.

وی اضافه کرد: همچنین تفاهم نامه ای با سازمان سنجش کشور امضا شد و با توجه به جایگاه این سازمان که برگزار کننده آزمون هایی به دور از هرگونه ابهام و شبهه ای در کشور است، امسال شاهد برگزاری آزمون در شهرداری های کشور خواهیم بود.

کوشش تبار تاکید کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با برگزاری این آزمون هیچ برنامه‌ای برای تعدیل یا اخراج نیروهایش ندارد و قرار نیست در ازای برگزاری آزمون حتی یک نیرو هم به بیرون از بدنه شهرداری هدایت شود مگر بر اثر عدم کارایی فرد باشد.

وی برگزاری این آزمون را فرصتی برای نیروهای مستعد و متخصص شهرداری عنوان کرد و گفت: طبق دستورالعمل‌هایی که برای استان‌ها ارسال شده است امتیازاتی برای نیروهای شهرداری‌ها به ازای سنوات حضور در این نهاد و رد شدن بیمه برایشان قائل هستیم که این امتیازات باید به تایید و تصویب معاونت توسعه ریاست جمهوری برسد.

کوشش تبار گفت: نکته مهمی که باید شهروندان در رابطه با این آزمون بدانند این است که تلاش داریم با برگزاری این آزمون، سطح خدمات‌رسانی به شهروندان را ارتقا داده و از ورود افراد غیرمتخصص با رشته‌های غیر مرتبط به حوزه شهرداری جلوگیری کنیم.

وی متذکر شد: این آزمون در شرایط قانونمند و عدالت‌محور و صیانت شده برگزار خواهد شد، با توجه به اینکه این نهاد، عمومی و غیردولتی است و تقریبا 17 درصد اعتبارات خود را از دولت می‌گیرد با توجه به اینکه منابع مالی خود را نیز داراست باید به سمت خودکفایی پیش رود.

کوشش تبار گفت: آنچه باعث شد این آزمون برگزار شود تنها ارتقاء سطح رفاه در جامعه و تحولی است که در بحث مدیریت شهری به ویژه به سمت مدیریت پسماند مطرح است.

وی با اشاره به اینکه بالا رفتن سطح رفاه و ایجاد فضاها، وظایف جدیدی را برای شهرداری‌ها تعریف کرده است، گفت: خوشبختانه فضای سبز جایگاه خاصی یافته و ایمنی شهرها بخصوص آتش‌نشانی متحول شده و ما شاهد توسعه یافتگی در آن هستیم که به تبع آن فرصت‌های شغلی هم در این نهاد غیردولتی ایجاد شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور برگزاری این آزمون در 18 استان کشور را فرصت شغلی بسیار مناسبی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با نشاندن کارشناسان در پست‌های مذکور که بیشتر در حوزه عمران، خدمات شهری، ایمنی و آتش‌نشانی و اداری و مالی است بتوانیم خدمات‌دهی خوبی به شهروندان داشته باشیم.

رشد کمک دولت دهم به شهرداری ها

کوشش تبار در بخش دیگری از سخنانش گفت: در دو سال اخیر میانگین کمک دولت دهم به شهرداری ها از 14 به میزان 17 درصد رشد رسیده است.

وی همچنین افزود: اعتبار سوخت شهرداری‌ها نسبت به سال قبل دو برابر شده و همچنین از اعتبارات گمرکی نیز تاکنون 35 درصد توزیع شده که مبلغی حدود شش هزار و 599 میلیارد ریال می باشد.

وی با بیان اینکه دولت نهم و دهم 16 ابزار نوین درآمدی در اختیار شهرداری‌ها قرار داده، اظهار داشت: با این وجود ، شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی تقریباً 17 درصد اعتبار خود را از دولت دریافت می کند در حالی‌که باید به سمت خودکفایی و کسب درآمد از طریق منابع داخلی خود پیش برود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: با توجه به بالا رفتن سطح رفاه جامعه و تحول نیازهای شهری ، مدیریت شهری نیز باید متحول شود و با ایجاد فضاها و تعریف وظایف جدید و به دنبال آن ایجاد فرصت های شغلی جدید ، تحولی بزرگ در مدیریت شهری ایجاد نماید.

وی یکی از ضعف‌های مدیران شهری را مدیریت هزینه‌ها دانست و گفت: شهرداری ها باید بهره مندی حداکثری از منابع خود را انجام دهند و هزینه های مالی را نیز تا حد ممکن کاهش دهند.

کوشش تبار بر ضرورت جبران عقب ماندگی ها در بخش سرمایه گذاری تأکید و خواستار اتخاذ تدابیری اصولی برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی شد.

پرداخت هزار و 250 میلیارد ریال یارانه بلیت حمل ونقل عمومی شهری

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه در زمینه یارانه بلیت حمل و نقل عمومی شهری گفت: امسال برای نخستین بار با رشد یک و نیم درصدی در مقایسه با سال گذشته، چهار هزار میلیارد ریال اعتبار به یارانه بلیت حمل و نقل عمومی شهری اختصاص یافت.

وی افزود: در مرحله نخست مبلغ یک هزار و 250 میلیارد ریال از اعتبار مذکور، به حساب شهرداری ها واریز شده است.

کوشش تبار اظهار داشت: از این چهار هزار میلیارد ریال اعتبار، یک هزار میلیارد ریال به یارانه متروی تهران و مشهد و مابقی نیز به بلیت اتوبوس‌رانی‌های درون شهری اختصاص یافته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: سهم شهرداری تهران نیز از این اعتبارات 490 میلیارد ریال است که حدود 40 درصد مبلغ کل اعتبار یارانه بلیت حمل و نقل عمومی شهری را شامل می شود.

به گفته کوشش تبار اعتبار کنونی تخصیص یافته به شهرداری تهران با کل اعتبار حمل و نقل عمومی شهری کشور در سال 88 برابری می کند.

وی اضافه کرد: این میزان اعتبار در سطح کشور ، کمک بسیار خوبی برای تقویت ناوگان حمل و نقل شهری خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان ساخت: دولت در سالجاری تاکنون بابت سهم پرداخت کمک حداکثر 50 درصدی قانونی خود به احداث و توسعه خطوط متروی کلانشهرها ، مبلغی بالغ بر سه هزار و 570 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

شایان ذکر است در این همایش یک روزه شهرداران شهرهای مختلف استان های گیلان و اردبیل نظرات خود در خصوص برگزاری آزمون استخدامی و موانع و مشکلات مدیریت شهری را با مسوولان مربوطه در میان گذاشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد