همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

آغاز ثبت نام اینترنتی دومین آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت



آغاز ثبت نام اینترنتی دومین آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت در کشور

ثبت نام دومین آزمون ادواری سراسری متقاضیان سنجش مهارت به صورت اینترنتی و هماهنگ کشوری از ساعت 8صبح روز پنجشنبه یکم دی ماه آغاز و تا ساعت 24 روز شنبه دهم این ماه ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اعلام این خبر گفت: دومین آزمون از آزمونهای ادواری سنجش مهارت که در راستای برنامه های عملیاتی سال جهاد اقتصادی، برای نخستین بار در سال جاری به صورت هماهنگ و سراسری و از طریق بکارگیری سیستم های الکترونیکی در کشور آغاز شده است، 14 بهمن ماه برگزار می شود که ثبت نام این آزمون از یکم دی ماه خواهد بود.

کورش پرند درخصوص شیوه اجرای آزمون ادواری سنجش مهارت و نحوه ثبت نام متقاضیان بیان داشت: برای ثبت نام این آزمون، دفترچه واحد طراحی شده است که متقاضیان پس از دریافت دفترچه و کارت اعتباری از مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد می توانند از طریق پایگاه اینترنتی http://advari.irantvto.ir در حرفه موردنظر ثبت نام نمایند.

وی افزود: دومین آزمون سراسری سنجش مهارت در سال جاری، در 40 حرفه به صورت همسان و هماهنگ کشوری و بیش از 600 حرفه غیر متمرکز در بخشهای صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در 14 بهمن ماه همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور درخصوص اهداف برگزاری آزمون های سراسری سنجش مهارت به صورت سراسری گفت: طرح برگزاری آزمون های سراسری سنجش مهارت با اهداف اطلاع رسانی جامع و ایجاد وحدت رویه، ارتقای کیفیت فرآیند سنجش مهارت ، اعتبار بخشی به تجارب فنی و حرفه ای افراد، بسترسازی تحقق دولت الکترونیک و توسعه و بهبود خدمت رسانی به مخاطبان اجرایی می شود که برنامه ریزی لازم برای برگزاری آزمون ادواری هماهنگ در 31 استان و بیش از 450 حوزه امتحانی انجام شده است.

پرند پیرامون نحوه اعلام نتایج آزمونهای ادواری سراسری سنجش مهارت گفت: نتایج این آزمونها 25 بهمن ماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی آزمون ادواری سنجش مهارت و سایر سامانه های اطلاع رسانی اعلام می شود.

          وی با اشاره به مراحل اجرای آزمونهای ادواری سنجش مهارت گفت: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است که متقاضیان بایستی پس از ثبت نام در آزمون براساس جدول شماره یک دفترچه ثبت نامی آزمون با درج کد رهگیری و کد ملی کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند. پس از آزمون کتبی و کسب نمره قبولی بر اساس برنامه زمانبندی مندرج در جدول شماره یک برای شرکت در آزمون عملی به حوزه های تعیین شده مراجعه نمایند.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور درخصوص شرایط قبولی در آزمون های سنجش مهارت بیان داشت: حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی 50 از 100 و در آزمون عملی 70 از 100 است که شرط قبولی نهایی برای دریافت گواهینامه مهارت کسب حداقل نمره معدل 70 از 100 از طریق فرمول70 ≤(نمره آزمون کتبی × 25%) + (نمره آزمون عملی × 75% ) می باشد.

وی افزود: نخستین آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت 20آبان ماه با شرکت حدود 67 هزار نفر برگزار گردید که بیش از 23 هزار نفر موفق به کسب نمره قبولی و شرکت در آزمون عملی شدند.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به تشکیل ستاد پاسخگویی آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت گفت: درصورتی که متقاضیان ثبت نام با مشکلی برای ثبت نام اینترنتی اینترنتی آزمون سنجش مهارت مواجه شدند می توانند با شماره تلفن 2519616- 0261 تماس حاصل نمایند .


جدول زمان بندی مراحل آزمون


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد