همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اعلام شرایط دریافت بورس تحصیلی کوتاه مدت


اعلام شرایط دریافت بورس تحصیلی کوتاه مدت
جام جم آنلاین: مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت‌ علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص شرایط اعطای بورس کوتاه مدت خارج از کشور به دانشجویان، گفت: در صورتی که استاد و دانشگاه درخواست دانشجو را تایید کنند، دانشجوی مربوطه می‌تواند برای فرصت مطالعاتی 6 ماهه به خارج از کشور اعزام شود.

حسن مسلمی نائینی به دانشجویان دکتری توصیه کرد از فرصت 6 ماهه بورس کوتاه مدت خارج از کشور استفاده و برای بهره‌مندی از این فرصت تقاضایشان را به دانشگاه خود ارائه کنند.

وی تصریح کرد: ارائه بورس کوتاه مدت خارج از کشور برای تمامی رشته‌ها امکانپذیر است و متقاضیان بورس می‌توانند به تمامی کشورها بجز انگلستان اعزام شوند.

مسلمی نائینی با بیان این‌که هزینه بلیت رفت و برگشت برای تمامی دانشجویان بورسیه و غیربورسیه از سوی وزارت علوم تامین می‌شود، گفت: همچنین دانشجویان بورسیه مقرری 6 ماهه از وزارت علوم دریافت می‌کنند و دانشجویان غیربورسیه نیز نصف این مقرری را دریافت خواهند کرد.

افزایش مقرری دانشجویان بورسیه

وضعیت مقرری دانشجویان بورسیه در 39 کشور اعلام شده است که براساس جدول مقرری‌ها کمترین میزان مقرری به کشور آفریقای جنوبی اختصاص دارد و قرار است سال آینده میزان کل مقرری‌ها برای تمامی دانشجویان بورسیه افزایش یابد.

آخرین افزایش میزان مقرری جدید دانشجویان بورسیه اول مهرماه سال گذشته از سوی وزارت علوم اعلام شد.بر اساس جدول مقرری ها، کمترین میزان مقرری مربوط به آفریقای جنوبی با نرخ 748 یورو و بیشترین نرخ مقرری
به کشور انگلستان با نرخ 1000 پوند اختصاص دارد.

به گفته مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، میزان این مقرری‌ها برای دانشجویان بورسیه هر
دو سال یک بار تغییر می‌کند.

مسلمی نائینی با اشاره به افزایش دوباره این مقرری‌ها گفت: اعمال افزایش مجدد در نرخ مقرری دانشجویان بورسیه در سال آینده صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون بررسی این افزایش در حال انجام است و دانشجویان می‌توانند نظرات خود را درباره افزایش نرخ مقرری‌ها به صورت مستدل در اختیار وزارت علوم قرار دهند.به گفته وی،‌ استعلام از تمام رایزن‌های علمی و تعدادی از دانشجویان در این باره انجام شده و در حال حاضر نتایج در حال بررسی است.(ایسنا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد