همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

شانس 10 نفر برای ریاست دانشگاه آزاد


دانشگاه آزاد دارای 400 واحد و یک میلیون و 700هزار دانشجو است
شانس 10 نفر برای ریاست دانشگاه آزاد
جام جم آنلاین: دور جدید جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور هر 10 عضو حقیقی و حقوقی این هیات برگزار و گزینه‌هایی برای ریاست دانشگاه آزاد مطرح و بررسی شد.

به گزارش مهر، برخی از این گزینه‌ها که تا پیش از برگزاری جلسه چهارشنبه شب هیات امنا در رسانه‌ها به عنوان گزینه‌های جانشین رئیس کنونی این دانشگاه مطرح شده بودند، با مطرح نشدن در جلسه دیگر شانسی برای به دست آوردن صندلی ریاست دانشگاه آزاد ندارند.

منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی محمد رنجبر استاد دانشگاه صنعتی شریف، عباس کریمی استاد دانشگاه تهران، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران، فرهاد دانشجو استاد دانشگاه تربیت مدرس، حمید میرزاده عضو هیات امنای دانشگاه آزاد، عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد، عباس طائب رییس منطقه سه دانشگاه آزاد و کریم زارع معاون دانشگاه آزاد تا پیش از جلسه 30 آذرماه به عنوان گزینه ریاست دانشگاه مطرح شده بودند.

این در حالی است که در جلسه 30 آذرماه، شانس کسب کرسی ریاست دانشگاه آزاد برای محمدرضاعارف، حسن شجاعی فرد، منصور کبگانیان و عباس کریمی از دست رفت.در جلسه هفته گذشته هیات امنای دانشگاه آزاد، اشخاصی چون حمید میرزاده، فرهاد رهبر، فرهاد دانشجو و علی محمد رنجبر به عنوان گزینه‌های ریاست دانشگاه آزاد مطرح شدند.

دلیل بی‌نتیجه ماندن جلسه انتخاب رئیس دانشگاه

دبیر هیات موسس دانشگاه آزاد گفت: مگر نمی‌گویند دانشگاه آزاد بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است، پس چطور می‌شود رئیس بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان را یک‌شبه با معرفی یک فرد و در یک قیام و قعود انتخاب کرد. حمید میرزاده با اشاره به اعمال برخی پیش‌دستی‌های سیاسی در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد تصریح کرد: برخی اعضای هیات امنا با پیش‌دستی‌های سیاسی می‌خواستند نظر خود را برای انتخاب گزینه‌های معینی به هیات امنا تحمیل کنند که این هیات از قبول آن خودداری کرد.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با یادآوری این‌که در جلسه برگزار شده هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اختلاف نظر بسیار بود، درباره احتمال ابقای جاسبی گفت: در صورتی که جاسبی در جلسات بعدی هیات امنا و در شورای عالی انقلاب فرهنگی رای بیاورد، می‌ماند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات بعدی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در جلسات بعدی لازم است افراد برنامه‌های خود را ارائه کنند تا از نظر مدیریتی، سوابق اجرایی و همچنین توانایی‌های مدیریتی و علمی مورد بررسی قرار گیرند.به گفته دبیر هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه آزاد دارای 400 واحد و مرکز و همچنین یک میلیون و 700 هزار دانشجوست که مدیریت آن را نمی‌توان به هر شخصی سپرد.

علت انتخاب هاشمی به ریاست هیات امنا

وی با اشاره به انتخاب مجدد هاشمی رفسنجانی به عنوان رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: با توجه به این‌که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بنیانگذار این دانشگاه است و در امر حمایت و نظارت بر امور دانشگاه آزاد اسلامی سابقه 30 ساله دارد، تمام اعضای هیات امنا مجددا وی را به عنوان رئیس هیات امنا انتخاب کردند.

میرزاده درباره این که آیا در جلسه هیات امنا، اعضا مخالف ابقای جاسبی بودند، اضافه کرد: این موضوع در جلسه مطرح نشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد