همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

افزایش 5 برابری رشته محل های دکتری دانشگاه ها در سال 91


مدیرکل گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم از افزایش 480 درصدی رشته محل های دانشگاه ها در مقطع دکتری برای سال تحصیلی آینده خبر داد.


'سید ابوالفضل حسنی' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دفتر گسترش آموزش عالی به دانشگاههایی که دارای رشته های دکتری هستند مجوزهای جدیدی برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی آینده داده که میزان آن نسبت به سال تحصیلی جاری، رشد 480 درصدی نشان می دهد.


وی ادامه داد: اغلب مجوزهای جدید برای رشته های اولویت دار مقطع دکتری صادر شده و پذیرش دانشجو در آنها از مهرماه 91 آغاز خواهد شد.

حسنی افزایش ظرفیت دکتری دانشگاهها را در جهت پاسخگویی به نیازهای کشور و تقاضای داوطلبان عنوان کرد و گفت: در آزمون نیمه متمرکز دکتری گذشته بیش از 133 هزار نفر داوطلب شرکت کردند که با وجود دو مرحله پذیرش، به دلیل محدودیت های موجود حدود هشت تا 9 هزار نفر از آنها به دانشگاه راه یافتند.

وی به ثبت نام 173 هزار داوطلب برای شرکت در دومین آزمون دکتری نیمه متمرکز (فروردین 91) اشاره کرد و گفت: روند تقاضا برای ورود به دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور رو به رشد است و چنانچه به این تقاضاها پاسخ مناسب داده نشود بسیاری از جوانان برای ادامه تحصیل روانه دیگر کشورها خواهند شد که بعضا از نظر کیفیت آموزشهای دانشگاهی نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند.

مدیرکل گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی، توسعه تجهیزات و امکانات زیربنایی دانشگاه ها به منظور پاسخگویی به نیازهای جامعه و ایجاد فضای مناسب برای تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی را از جمله سیاست های دولت و وزارت علوم برشمرد.

این مقام مسوول در وزارت علوم یادآورشد: از آنجا که رشد و ارتقای اعضای هیات علمی و مجموعه یک دانشگاه منوط به داشتن دانشجوی تحصیلات تکمیلی است دانشگاه های کشور از توسعه و افزایش ظرفیت دوره های کارشناسی ارشد و دکتری استقبال خواهند کرد.

حسنی بخش زیادی از ارتقای رتبه و جایگاه علمی کشور در سطح منطقه و بین الملل و دستیابی به موفقیت های پژوهشی و فناوری ایران در رشته های نوین از جمله دانش هسته ای، هوافضا و زیست فناوری را نتیجه تلاش محققان، استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور عنوان کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد