همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پرسش و پاسخ رایانه ای


پرسش و پاسخ
هاشم برادران ـ تهران: 1ـ مدتی پیش یکی از دوستانم چند فایل دریک فلش مموری برایم ریخت که vtsآنها فیلم بودند اما ظاهر فایل به‌صورت فایل فشرده با فرمت mdf بود. سرانجام به زحمت و سرچ بسیار توانستم با نرم‌افزارPower ISO آن را از حالت فشرده خارج کنم، با 3 فیلم مواجه شدم که به صورت پارت‌های جدا ازهم بودند. لطفا راهنمایی‌ام کنید چگونه می‌توانم آنها را روی دی‌وی‌دی رایت کنم و این که از کجا می‌توانم متوجه شوم زیرنویس هم دارند یا خیر و اگر دارند، چگونه آن را از فیلم جدا کنم؟ 2ـ بهترین نوع فرمت فیلم که هم جای کمتری در سیستم بگیرند هم کیفیتشان پایین نیاید چیست؟ آیا وب‌سایت جامعی در این مورد هست؟

در مورد سوال اول، اگر شما می‌خواهید فیلم‌هایتان را به صورت DVD با منو و ... ایجاد کنید، می‌توانید از نرم‌افزارهایی که برای شما DVD فیلم ایجاد می‌کند، استفاده کنید. برای نمونه نرم‌افزار Nero معرفی می‌‌شود. این که فیلم‌ها زیرنویس دارند یا خیر، آنها را با یک پخش‌کننده ویدئویی به‌طور مثال VLC پخش کنید، سپس بعد از راست کلیک کردن روی فیلم از بخش Video به بخش Subtitle بروید و ببینید Subtitle دارد یا خیر. این راه ساده‌ای است اما می‌توانید از نرم‌افزارهای Subtitle Extractor نیز استفاده کنید. البته به‌خاطر داشته باشید که بعضی زیرنویس‌ها فایلی نیستند و روی خود فیلم قراردارند و شما نمی‌توانید آنها را از فیلم جدا کنید.

در مورد سوال دوم، پسوند فایل الزاما مشخص‌کننده کیفیت فیلم نیست و با پسوند Mp3 نیز چند کدک با تنظیمات متفاوت وجود دارد که هرکدام یک حجم مشخص را خروجی می‌دهند؛ پس الزاما شما نمی‌توانید به پسوند فایل اکتفا کنید. چیزی که شما باید مد نظر داشته باشید Codec‌ فایل است که چه کدکی برای این کار شما بهتر است و همچنین تنظیمات آن؛ به طور مثال Frame Rate در فایل‌های ویدئویی یک گزینه برای کاهش حجم و همین طور کیفیت محسوب می‌شود. شما با مراجعه به دو لینک زیر می‌توانید فهرستی از Codec‌هایی را که موجود هستند، پیدا کنید، سپس با ایجاد تنظیمات مربوط فایل مورد نظر را تبدیل کنید. در نهایت پیشنهاد می‌شود از کدک‌های Divx‌ استفاده کنید یا

H.264 یا MPEG4 . البته توجه کنید که بین اینها در یک فایل مشخص حجم Divx با یک نوع Codec برای صدا کمتر از بقیه است.

http://www.videohelp.com/tools/sections/codec-video-identifiers

http://en.wikipedia.org/wiki/Codec

سینا احمد ـ تبریز: چگونه می‌توان اسم برنامه یا بازی را که در Task manager ویندوز در حال اجراست تغییر داد؛ مثل: NFS MW.exe را به Need for Speed MW.exe.

در Task Manager یک بخش به نام Image Name وجود دارد که نام فایل اجرایی را نشان می‌دهد. شما می‌توانید نام فایل اجرای NFSMW.exe را تغییر دهید و سپس آن را اجرا کنید، اما تمامی میانبرها و آیکون‌هایی را که به آن فایل رجوع می‌کنند باید تغییر دهید.

سیداحمد موسوی‌امین ـ اهواز: چگونه می‌توان در یاهو از ایمیل‌های تبلیغاتی جلوگیری کرد؛ مثلا از یک سایت هر هفته 3 ایمیل می‌آید. لطفا بگویید چطور می‌توانم از رسیدن هرگونه ایمیلی از طرف این سایت ممانعت کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به بخش Mail Option در منوی Option صفحه اول و سپس بخش Blocked Address آدرس ایمیل سایت مورد نظر خود را وارد کنید. از این به بعد هر ایمیل از این سایت برای شما بیاید، خود یاهو آن را بلاک می‌کند یا این که آدرس ایمیل را به عنوان Spam به یاهو گزارش کنید تا خود یاهو تمامی ایمیل‌هایی را که از طرف این سایت برای شما ارسال می‌شود به صورت Spam گزارش کند.

علیرضا ـ همدان:مدتی است که یک process به نام PresentationFontCach.exe در فهرست پروسس‌های ویندوز 7 من ظاهر می شود که درصد قابل توجهی(60 ـ50 درصد) از Cpu را اشغال می کند. برای حذف، این فایل حتما باید 2 بار End process شود چون بار اول مجددا به این فهرست اضافه می‌شود. یک آنتی‌ویروس Avira آپدیت روز هم دارم که ویندوز را هم scan کردم اما ویروسی نبود. لطفا راهنمایی‌ام کنید.

این پردازش مربوط به WPF است که در سیستم‌های‌عامل‌ بعد از Vista و همین طوری سیستم‌های‌‌ قبلی که

.NET Framework 3.0 روی آن نصب شده ‌است، اجرا می‌شود. این پردازش در سیستم عامل ویستا به بعد به صورت پیشفرض وجود دارد و کار آن، بهینه‌سازی برنامه‌هایی است که با WPF توسعه داده شده‌اند، ایجاد افکت‌های بصری و اجرای تمامی فونت‌هایی که برنامه‌های ویندوز و همین‌طور WPF را بارگذاری می‌کند تا این برنامه‌ها با بهره‌وری بیشتری اجرا شوند.

برای بستن آن نیاز است تا سرویس مربوط به آن را که در پس زمینه در حال اجراست، غیرفعال کنید. برای این کار در منوی Run عبارت services.msc را وارد کنید، سپس دنبال Windows Presentation Font Cache بگردید و با کلیک روی آن گزینه Startup type را برابر Disable قرار دهید .سپس در مرحله بعد سیستم خود را دوباره بوت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد