همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

حذف خانوار از فهرست یارانه نقدی تنها با دوعدد


هشدار: حذف خانوار از فهرست یارانه نقدی تنها با دوعدد

اقتصاد کلان - فرایند اعلام انصراف از فهرست دریافت یارانه، در سایت رفاهی امنیت کافی ندارد.

علی پاکزاد: سایت رفاهی در حال حاضر آمادگی دارد کسانی که می خواهند از فهرست دریافت کنندگان یارانه نقدی خارج شوند، با وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه سرپرست خانوار از فهرست دریافت کنندگان حذف شده و از فروردین ماه سال 91 دیگر یارانه ای دریافت نکنند.
اما به نظر می رسد سایت رفاهی هیچ امنیتی برای این نوع اطلاعات در نظر نگرفته است زیرا، هر کس با داشتن این دو عدد، یعنی شماره سریال شناسنامه و کد ملی، می تواند فردی را از فهرست دریافت کنندگان یارانه نقدی خارج کند، البته شما با وارد کردن این دو شماره می توانید اطلاعات شخصی خانوارها را که آن فرد سرپرستی اش را بر عهده دارد مشاهده کنید.
با توجه به آنکه شماره سریال و کد ملی افراد، هیچ کدام اطلاعات سری محسوب نشده و با مشاهده یک کپی از شناسنامه و کارت ملی افراد به راحتی قابل دسترس است، امکان دسترسی به اطلاعات شخصی افراد ممکن می شود.

با توجه به این وضعیت به طور مثال کارمند کارگزینی هر اداره ای می تواند تمامی افرادی که با آن مجموعه قرارداد دارند و یا حتی برای مصاحبه شغلی مراجعه کرده اند را از فهرست دریافت کنندگان یارانه حذف کند.

 


سایت رفاهی و مسئولان آن متاسفانه هیچ نوع رمز ورود شخصی برای دسترسی به این اطلاعات پیش بینی نکرده اند و این در حالی است که حداقل دو سال از ثبت نام اطلاعات خانوارها بر روی این سایت می گذرد و امکان دسترسی به اطلاعات شخصی خانوارها برای همه افراد فراهم بوده است، از این پس نیز امکان حذف خانوارها از فهرست دریافت یارانه نقدی نیز وجود دارد، که دامنه سوء استفاده از این اطلاعات را افزایش می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد