همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

نقاش فیس بوک از یک بی خانمان به یک میلیاردر تبدیل شد ؟


نقاش فیس بوک از یک بی خانمان به یک میلیاردر تبدیل شد ؟

داستان موفقیت دیوید کو، هنرمند نقاش شبکه اجتماعی فیس بوک ، یکی از تعجب آورترین داستانهای این وب سایت موفق و مشهور است .

در سال ۲۰۰۵ ، دیوید کو توسط شان پارکر یکی از توسعه دهندگان اصلی فیس بوک استخدام شد تا در اولین دفتر این شبکه اجتماعی واقع در پالو آلتو ، یک نقاشی دیواری بکشد. وقتی این نقاشی دیواری به پایان رسید پارکر دو راه برای پرداخت هزینه این نقاشی دیواری به دیوید کو پیشنهاد کرد ، اول اینکه هزینه کارش را نقدا" دریافت کند و دوم اینکه درصد ناچیزی از سهام فیس بوک به نام او شود . در آن زمان فقط یکسال از تاسیس شبکه اجتماعی فیس بوک گذشته بود و این وب سایت فقط مختص دانش آموزان و دانشجویان دانشگاه بود . در آن روزها این وب سایت شهرت چندانی نداشت و به همین دلیل هیچ درآمدی از راه درج آگهی و تبلیغات سایر شرکتها کسب نمی کرد و حتی دکمه " پسندیدم " هم هنوز به این شبکه اجتماعی اضافه نشده بود.

اما دیوید کو ترجیح داد ریسک کند و بجای دریافت پول نقد گزینه دریافت سهام را انتخاب کرد.

بنابراین دیوید کو ۱/۰ درصد از سهام کمپانی فیس بوک را دریافت کرد و از آن پس به عنوان مشاور در دفتر این شبکه اجتماعی مشغول به کار شد. در حال حاضر اگر بخواهیم سهم دیوید کو از کمپانی فیس بوک را بر حسب دلار محاسبه کنیم حدود ۲۰۰ میلیون دلار خواهد بود شاید این مبلغ در مقایسه با ثروت بسیاری از افراد مشهور جهان چندان قابل توجه نباشد اما اگر این نکته را هم درنظر بگیریم که دیوید کو قبل از کشیدن این نقاشی فقیر و بی خانمان بود ، کسب این موفقیت و بدست آوردن این پول هنگفت واقعا" عجیب و باور نکردنی است.

وقتی ارزش سهام های فیس بوک محاسبه شد و ارزش سهام دیوید کو نیز مشخص شد ، او تعجب و نا باوری خود را در وبلاگش شرح داد:

"نمی دانم شما هم تا بحال در چنین موقعیتی قرار گرفته اید یا نه؟ در آستانه برشکستگی و نابودی هستید و از همه چیز نا امید شده اید ، دیگر هیچ چیز را باور نمی کنید و گمان می کنید که هیچ اتفاق خوشایندی به نام شانس و اقبال وجود ندارد که ناگهان یک اتفاق بسیار خوب در زندگیتان رخ می دهد و همه چیز را متحول می کند."

داستان موفقیت دیوید کو یک داستان واقعی اما باورنکردنی از زندگی هنرمندی است که از یک انسان فقیر به یک فرد ثروتمند تبدیل شد .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد