همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پذیرش 10 هزار نفر در سال تحصیلی آینده حوزه‌های علمیه


حجت الاسلام فرخ فال خبرداد:

پذیرش 10 هزار نفر در سال تحصیلی آینده حوزه‌های علمیه
قم - خبرگزاری مهر: مدیر حوزه‌های علمیه استان قم از پذیرش ده هزار نفر در حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد فرخ فال بعد از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه حوزه علمیه در طول تاریخ تاسیس مسئولیت هدایت مردم به سمت دین را داشته است از برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه خبرداد و گفت: ثبت نام از علاقمندان برای این آزمون از 15 اسفندماه در بخش بلند مدت و هم در بخش کوتاه مدت و سفیران هدایت آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور ظرفیت پذیرش ده هزار نفر خواهد بود، ادامه داد: کسانی که علاقمند به تحصیل در سطوح عمومی، عالی و تخصصی هستند باید در بخش بلندمدت ثبت نام کنند و کسانی که خواهان تحصیل در دوره کوتاه مدت حوزه هستند باید ثبت نام را در فرم مخصوص دوره‌های کوتاه مدت یعنی سفیران هدایت انجام دهند.

طریق ثبت نام

مدیر حوزه‌های علمیه استان قم بیان داشت: دواطلبان باید مراحل ثبت نام خود را از طریق اینترنت و از طریق نشانی www.howzeh-qom.ir وارد سامانه می‌شوند و از این طریق دفترچه راهنمای ثبت نام را مشاهده و می‌توانند آن را دانلود کنند.

وی اضافه کرد: مدت ثبت نام از علاقمندان به مدت 45 روز از 15 اسفندماه تا 31 فروردین ماه سال آینده است و آزمون نیز در روز 15 اردیبهشت 91 ساعت 9 صبح انجام خواهد شد و در 42 مرکز در سراسر کشور به عنوان مراکز آزمون، آزمون برگزار می‌شود.

فرخ فال اظهار داشت: مراکز آزمون هیچ دخالتی در کیفیت پذیرش نخواهد داشت و آزمون به صورت متمرکز و یکسان برگزار می‌شود و جوانان به نزدیکترین مرکز می‌توانند مراجعه کنند.

وی ادامه داد: روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه یعنی از 11 الی 13 اردیبهشت 91 برای دریافت کارت ورود به جلسه می توانند به مرکزی که ثبت نام کرده‌اند اقدام کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان قم افزود: نتایج آزمون در تاریخ دهم خردادماه سال آینده در سایت معاونت آموزش اعلام می‌شود و کسانی که در این آزمون توفیق یافته‌اند کار پذیرش را ادامه خواهند داد.

استثنائات آزمون حوزه

وی تصریح کرد: مدرک تحصیلی کسانی که بخواهند در دوره‌های بلند مدت حوزه‌های علمیه شرکت کنند داشتن حداقل مدرک سوم راهنمایی لازم است اما برای سفیران هدایت مدرک دیپلم لازم است و تمام افراد لازم است در آزمون متمرکز سراسر کشور شرکت کنند جز سه گروه که شامل حافظان کل قرآن، فارغ التحصیلان دانشگاهها از کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکترا و افرادی که در کنکور سراسری شرکت کرده اما یا از دانشگاه انصراف داده یا مصمم به انصراف هستند.

حجت الاسلام فرخ فال بیان کرد: کسانی با انصراف می توانند وارد حوزه شوند و مشکل نظام وظیفه پیدا نکنند که یکسال تحصیلی را به صورت غیر رسمی در حوزه گذرانده باشند.

وی افزود: این افراد تا از پذیرش قطعی در حوزه اطمینان حاصل نکرده اند از دانشگاه انصراف ندهند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان قم افزود: در بخش دوره‌های کوتاه مدت افرادی که برای مدت پنج سال و بعد از دیپلم شرکت می‌کنند و پذیرش می‌شوند به همین میزان متعهد می‌شوند که در مراکز و نقاط محرومی که حوزه تعیین می‌کند باید به تبلیغ بپردازند.

وی تصریح کرد: در حوزه علمیه قم در مقطع سیکل فقط از کسانی که ساکن قم هستند پذیرش خواهد شد و دارندگان این مدرک از غیر استان قم برای قم جذب نمی‌شوند اما بقیه مقاطع مشکلی نخواهند داشت.

حجت الاسلام فرخ فال در پایان تأکید کرد: داوطلبان استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی می‌توانند در این پذیرش شرکت کنند اما باید استان‌های همجوار را بزنند زیرا سیستم این حوزه مستقل است.

منبع

مهر

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد