همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

چند توصیه برای خرید لپ تاپ + لیست قیمت ها


چند توصیه برای خرید لپ تاپ + لیست قیمت ها

یکی از اقداماتی که این روزها در بازار خرید و فروش کامپیوتر مشاهد می شود فروش لپ تاپ با قیمت بالا و به شرط بیمه کردن آن است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران اخیرا با افزایش قیمت چشمگیری در بازار فروش لوازم و قطعات سخت افزاری از جمله هاردیسک و لپ تاپ مواجه بودیم که گروهی از فروشندگان و شرکت های عرضه کننده دست به اقدامات جدیدی برای جلب توجه و فروش بیشتر لپ تاپ زدند که بیمه لپ تاپ یکی از این اقدامات است و مهندس رادمنش یکی از فعالان بازار لپ تاپ در این باره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران می گوید: یکی از عواملی که سبب افزایش قیمت ناگهانی در بازار لپ تاپ شد مشکلات وادرات این کالا بود.
وی با اشاره به اینکه اکنون برخی از عرضه کنندگان لپ تاپ از بیمه به بهانه فروختن کالا با قیمت بالا تر از حد معمول استفاده می کنند بیان داشت: در فروش لپ تاپ استراتژی شرکت ها مشخص است واستفاده از بیمه حربه مناسبی برای فروش نیست چرا که هر کالا با توجه به مشخصات و مدل دستگاه از یک تا سه سال گارانتی برخوردار است که از سوی شرکت تولید کننده ارائه می شود.
وی ادامه داد: شرکت های پخش با توجه به سیاست های کاری خود بیمه را به مشتری ارائه می دهند و مواردی که درگارانتی قید نشده را در بیمه ارائه کنند که صرفا برای جلب اعتماد مشتری و فروش بالا تر لپ تاپ است.


** لپ تاپ به دلیل جو سازی بازار گران شد
اگر چه گروهی از فعالان بازار وخریداران این کالا به موضوع بیمه کردن لپ تاپ خوش بین هستند اما با وجود گارانتی برای یک محصول، بیمه کردن آن جای سوال داشت که چرا یک کالای پر مخاطب که قطعات آن در بازار موجود بوده و شامل گارانتی هم هست باید با پرداخت هزینه ای بین 40 تا 100 هزار تومان تحت عنوان بیمه به خریدار آن عرضه شود.

برای یافتن پاسخ این سوال به سراغ مهندس رضا شفیعی کارشناس سخت افزار رفته وعلت اصلی امر را جو یا شدیم. وی اصلی ترین دلیل گران شدن لپ تاپ را طی سال گذشته جوسازی خود بازار سخت افزار های کامپیوتری عنوان کرد و به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بسیاری از قطعات سخت افزاری به واسطه ارزگران شدند اما کالاهایی مانند لپ تاپ که شرکتی وارد می شوند قیمتشان همانند سایر قطعات کامپیوتری بالا نمی رود و بازار لپ تاپ چون پر خریدار است به دلیل جو سازی عرضه کنندگان این کالا قیمتش افزایش پیدا کرد.
وی با اشاره به اینکه لپ تاپ هایی مانند سونی، ایسوس، اپل، msi به دلیل تقاضای بالا افزایش قیمت چشمگیری پیدا کردند تصریح کرد: حدود 8 سال پیش قیمت رم کامپیوتر بسیار پایین بود بطوری که یک رم 512 مگابایت با 12 هزار تومان خریداری می شد اما در عرض 6 ماه افزایش قیمت چند برابری پیدا کرد و تا چندین سال روی قیمت بالا باقی ماند تا اینکه طی 2 سال گذشته ارزان شد.
این فعال عرصه سخت افزار ادامه داد: با توجه به جو موجود در بازار قطعات سخت افزاری ممکن است قیمت لپ تاپ ماه آینده پایین بیاید و یا تا مدتها ی طولانی روی قیمت بالا باقی بماند.
وی تاکید کرد: قیمت لپ تاپ بطور حتم تا پایان قصل بهار سیر صعودی داشته و یا روی همین قیمت های موجود باقی می مانند.

*** برای خرید لپ تاپ پیشنهاد بیمه را قبول نکنید
مهندس شفیعی در پاسخ به این سوال که مخاطبان برای خرید یک لپ تاپ چه نکاتی را باید رعایت کنند اذعان داشت: کاربران برای خرید لپ تاپ پیشنهاد بیمه را از سوی فروشندگان قبول نکنند چون هیچ قطعه ای طی مدت بیمه ای که به آنها گفته می شود خراب نمی شود.
وی هم چنین افزود: حتی الامکان خریداران ، لپ تاپ را بدون ویندوز اورجینال بخرند یعنی با سیستم عامل dos آن را خریداری کنند چون بروز رسانی ویندوز اورجینال فایده چشمگیری ندارد و آپدیت های ویندوز بطور جداگانه در بازار موجود بوده و می توان آن را خریداری کرد، بنابراین از پرداخت هزینه اضافی 100 هزار تومانی بابت ویندوز اورجینال خودداری کنید.


*نوسانات قیمت برخی از برندهای لپ تاپ طی چند ماه اخیر بدین شکل بوده است:

برند تجاری

دی

بهمن

اسفند

 

Macbookpro

000/500/1 تومان

000/000/2 تومان

2/350/000تومان

 

Dell

730/000  تومان

850/000  تومان

1/000/000  تومان

Msigxg80

000/350/1 تومان

000/500/1 تومان

000/850/1 تومان

Asus n43ng

000/950 تومان

000/060/1تومان

000/200/1تومان

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد