همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پرسش و پاسخ رایانه ای


پرسش و پاسخ
امیرعلی گرجی ـ تهران : لطفا نرم افزاری را معرفی کنید که فیلم‌ها را به صورت Divx روی DVD رایت کند. 

کافی است فیلم‌های خود را به‌وسیله نرم‌افزارهایی که در شماره‌های پیشین معرفی شده به فیلم‌های DivX تبدیل و سپس آنها را روی یک DVD کپی کنید . برای کپی کردن فیلم‌ها اگر از ویندوز ویستا به بعد استفاده می‌کنید می‌توانید به‌وسیله خود ویندوز نیز این کار را انجام دهید یا از نرم‌افزارهای دیگری که امکان کپی کردن فایل روی DVD را به شما می‌دهد استفاده کنید . برای نمونه شما می‌توانید نرم‌افزار Nero یا CdBurner XP را مورد استفاده قرار دهید که برای دانلود آنها می‌توانید به سایت زیر مراجعه کنید: http://filehippo.com

فقط به یک نکته دقت داشته باشید که در زمان کپی کردن فایل‌ها روی یک DVD تنظیمات را براساس Data قرار دهید تا براحتی بتوانید فیلم‌های خود را در یک DVD کپی کنید.

مهدی نعیمایی عالی ـ نوشهر :آیا سیستمی با مشخصات کارت گرافیک ATI Radeon HD 5450با رم یک گیگابایت و ۲ گیگابایت رم برای بازی‌های با گرافیک بالا مناسب است؟

سوال دوم آیا ویندوز باید برای سیستم‌های مختلف متفاوت باشد؛ منظورم این است که ویندوز 7 مخصوص سیستمی خاص داریم؟

در مورد سوال اول شما بهتر است با سر زدن به سایت :

http://www.videocardbenchmark.net

وضعیت کارت گرافیک خود را نسبت به بقیه مدل‌ها و امتیاز آن نسبت به تست‌های مختلف که انجام شده ‌است، مشاهده کنید. با این کارت گرافیک ممکن است با بعضی از بازی‌های با گرافیک بالا به مشکل بر بخورید. اگر قصد و هدف شما بازی کردن با یک رایانه شخصی است و می‌خواهید بازی‌های جدید را براحتی اجرا کنید، پیشنهاد می‌شود در صورت امکان آن را ارتقا دهید. اما اگر آنچنان به دنبال بازی‌های به روز و با گرافیک بالا نیستید ، همین سیستم برای کارهای شما جوابگو خواهد بود.

در مورد سوال دوم، جواب شما خیر است. ویندوز مانند بقیه سیستم‌های عامل‌ و نرم‌افزارها به یک حداقل سخت‌افزاری برای اجرا کردن آن نیاز دارد. همان‌طور که در توضیحات بالا گفته شد سیستم عامل ویندوز مختص یک رایانه خاص نیست و به سخت‌افزارهای سیستم شما بستگی دارد . به طور مثال ویندوز ۷ حداقل یک گیگابایت رم نیاز دارد، حال این که این رم متعلق به چه کمپانی و چه مدلی باشد تفاوتی ندارد.

علیرضا مرادی: مدتی است که قصد دارم یک لپ تاپ بخرم تا با آن فیلم ببینم و از اینترنت و بازی‌های موجود استفاده کنم. به نظر شما برای اجرای بازی کارت گرافیک‌های ATI بهتر است یاNVIDIA GEFORCE ؟ 2- به نظر شما تا یک میلیون و200 هزار تومان چه مدل لپ تاپ بهتر است؟

اگر استفاده شما از یک سیستم همین 3 مورد است، پیشنهاد می‌شود یک لپ‌تاپ کوچک یا نِت بوک تهیه کنید و یک کنسول بازی. البته بازی کردن با لپ‌تاپ مشکلات خود را دارد، با این حال گزینه‌هایی که می‌توانید به عنوان یک لپ‌تاپ خوب با این رنج قیمت انتخاب کنید بعضی از مدل‌های HP ProBook است یا مدل Acer Aspire.

احمد عبداللهی‌پور ـ تهران: به نظر شما ازبین زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب مانند php , asp.net و... و از بین نرم‌افزار‌های محافظتی مانند kaspersky ,nod32 و... کدام یک قدرتمندتر است؟

در بین زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب، نیازهای شما، امکانات و گستردگی کارهای شماست که مشخص می‌کند کدام یک از آنها بهتر جوابگوست. این که یکی از آنها خوب محض باشد و دیگری بد غلط است. شما براساس نیازتان زبان و تکنولوژی مورد نظر را انتخاب کنید. در مورد آنتی‌ویروس در شماره‌های پیش به دفعات صحبت شده‌ است.

محمد فتحی- رویان : ویندوز من7 است. پس از به‌روزرسانی، تصاویر و بازی‌هایم کمی ‌تارشده است. درایورکارت گرافیگ را هم دوباره نصب کردم ولی خوب نشد. چه کار کنم؟

سوال دوم:چه کار کنم ویندوز آپدیت نشود؟

سوال سوم:چرا در گوشی نوکیا2700کلاسیک نمی‌توانم ازopera mini استفاده کنم؟

در مورد سوال اول، درایور کارت گرافیک خود را به‌روز کنید، یا آن را به صورت جدا از سایت شرکت سازنده کارت گرافیک دانلود و نصب کنید.

در مورد سوال دوم، شما می‌توانید در بخش جستجوی منوی استارت در ویندوز 7، عبارت Windows Update را تایپ کنید، سپس به بخش تنظیمات به‌روزرسانی ویندوز بروید و از منوی سمت راست گزینه Change Settings را انتخاب کنید و در بخش Important Update به‌روزرسانی ویندوز خود را غیرفعال کنید.

در مورد سوال سوم، برای دانلود Opera Mini برای گوشی Nokia 2700 کلاسیک می‌توانید از آدرس زیر استفاده کنید.

http://www.opera.com/mobile/download/nokia/2700_classic/

ع.حمیدی- خوزستان : مدتی است که عضو گیگاپدیا به نشانی http://library.nu هستم. به تازگی این سایت هیچ گونه خدماتی ارائه نمی‌کند و پیغام login via public proxies is against the rules of this siteظاهر می‌شود (گاهی هم این سایت فیلتر شده). لطفا مرا راهنمایی کنید.

در مورد ظاهر شدن پیغام خطا می‌توانید با بخش پشتیبانی سایت تماس بگیرید، در مورد فیلتر بودن سایت، در صورتی که این سایت به اشتباه فیلتر شده باشد و محتوای آن مطابق با قوانین جمهوری اسلامی‌ است و مشمول مصادیق محتوای مجرمانه نیست، می‌توانید از طریق ایمیل filter@dci.ir اطلاع دهید.


منبع


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد