همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

500 هزار ظرفیت دانشگاه‌های کشور خالی ماند


در دوره کارشناسی ارشد؛
500 هزار ظرفیت دانشگاه‌های کشور خالی ماند
جام جم آنلاین: معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم گفت: امسال برای سومین سال متوالی 500 هزار ظرفیت دانشگاه های کشور در دوره کارشناسی ارشد خالی ماند.

غلامرضا خواجه سروی امروز در مراسم افتتاح دوره دکترای فیزیک و شیمی در دانشگاه پیام نور اردکان اظهار داشت: از این پس نیازی نیست خانواده‌ها فرزندان خود را برای تحصیلات عالیه به دانشگاه‌های خارج از کشور بفرستند و هزینه مضاعفی را متقبل شوند.

وی افزود: از این پس نه تنها نیازی به اعزام دانشجویان به دانشگاه‌ های خارج از کشور نیست بلکه زمینه ادامه تحصیل دانشجویان کشورهای همسایه نیز در مقاطع ارشد و دکتری در ایران اسلامی فراهم شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم عنوان کرد: سیاست وزارت علوم این است که نه تنها امکان ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی در مقاطع ارشد و دکتری در داخل کشور را فراهم کند بلکه با احداث پردیس‌های بین‌المللی در استان‌های مرزی، زمینه ادامه تحصیل دانشجویان کشورهای همسایه و هم‌ زبان با اولویت شیعیان را در داخل کشور فراهم کند.

وی ادامه داد: با کنسرسیومی که بین دانشگاه‌های مرزی کشور تشکیل شده، این امر در حال محقق شدن است و در حال حاضر در نخستین قدم مراکزی با مرکزیت دانشگاه‌های کردستان و اهواز پذیرای دانشجویان کشورهای همسایه هستند و روند مهاجرت دانشجویان ایرانی به خارج کشور برای ادامه تحصیل در حال معکوس شدن است.(مهر)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد