همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اولین مانور سراسری پدافند غیرعامل توسط بخش غیردولتی کشاورزی


اولین مانور سراسری پدافند غیرعامل توسط بخش غیردولتی کشاورزی   

111.jpg
اولین مانور سراسری پدافند غیرعامل با رویکرد پایش آلودگی احتمالی محیط های کشاورزی همزمان با هفته پدافند غیرعامل توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در تاریخ 7 آبان ماه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، این مانور با پیشنهاد سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و تصویب ستاد پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی و ستاد ملی پدافند غیر عامل اجرا شد. 
محسن موحدیان عطار با ابراز خرسندی از برگزاری مانور سراسری پدافند غیرعامل با رویکرد پایش آلودگی احتمالی محیط های کشاورزی توسط بزرگترین تشکل صنفی تخصصی بخش کشاورزی اظهار داشت: این مانور با همکاری ستاد پدافند غیرعامل وزارت حهادکشاوری و ستاد ملی پدافند غیرعامل و با مشارکت شرکتهای خدمات فنی مهندسی کشاورزی و کلینیک های گیاهپزشکی عضو سازمان نظام مهندسی برگزار شد.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور از جمله اهداف برگزاری این مانور سراسری را ارزیابی میزان آمادگی بخش خصوصی برای حضور در این وظیفه ملی و حضور فعال اعضاء سازمان در قالب شرکت های فنی و مهندسی  با پایش محیط های کشاورزی اعم از زراعت، باغبانی و دامپروری برای کشف پدیده های غیر متعارف به شکل بروز آفات و بیماری ها بطور عمدی یا غیر عمدی و تشخیص و اقدام بموقع و یا ارسال اطلاعات لازم به مراکز پیش بینی شده و واکنش سریع و متناسب برای پیش گیری و محدود کردن و کاهش خسارت و ارسال مستمر اطلاعات به ستاد های استانی و مرکزی و دریافت دستورالعمل ها و اقدام موثر و بموقع عنوان کرد.
 رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به سازماندهی مانور با تشکیل اتاق مدیریت بحران در سطح ملی و همچنین اتاق مدیریت بحران در سه منطقه عملیاتی استانی تصریح کرد: با تقسیم استانها در سه منطقه عملیاتی سازماندهی عملیات شکل گرفت و براساس سناریوهای پیش بینی شده برای استانها نحوه مدیریت و کنترل آفات و بیماریهای قرنطینه ای در سطح استانها مورد پایش و بررسی قرار گرفت.
محسن موحدیان عطار با تاکید بر اهمیت دستاوردهای اجرای این مانور سراسری اظهار داشت: ارتقای آگاهی، دانش و مهارت در زمینه پایش، شناسایی و تشخیص عوامل بحران‌زا در بخش کشاورزی، ارتقای هماهنگی‌های درون‌بخشی بین افراد و واحدهای سازمان، آشنایی با مشکلات و مسائل منجر به ناکارآمدی های احتمالی هنگام بروز عوامل تهدید و بحران، ارتقای برنامه مدیریت پایش ازجمله دستاوردهای این مانور می باشند.
گفتنی است این مانور با حضور دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت جهادکشاورزی، نماینده سازمان حفظ نباتات کشور، نماینده معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهادکشاورزی در ستاد مرکز و مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در ستاد استان برگزار شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد