همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بورسیه دکترا وفوق دکترا

برای دریافت مطالب سایت آدرس ایمیل خود از اینجا بدون wwwوارد کرده و ایمیل فعالسازی را تائید نمائید

بورسیه دکترا وفوق دکترا

ثبت نام بورسیه های دکترا و فوق دکترای سال 1434 بانک توسعه اسلامی با اعلام رسمی بانک مذکور آغاز گردید

برای سال آتی 100 سهمیه برای کشورهای عضو در نظر گرفته شده که متقاضیان میبایست فرمهای تقاضانامه را حسب شرایط و اطلاعات مندرج در اطلاعیه تکمیل و جهت طی مراحل داخلی و اخذ مجوزهای مربوطه  و از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دفتر وامها، مجامع و موسسات بین المللی این سازمان ارسال نمایند .آخرین مهلت دریافت مدارک کامل و ترجمه شده و برابر اصل شده این دفتر پایان وقت اداری روز 20/9/1391 ( بیست آذر ماه 1391 ) میباشد. شایان ذکر است که فرصت ارائه شده به هیچ عنوان قابل تمدید نمیباشد. 

خلاصه ای از شرایط اولیه متقاضیان بشرح زیر میباشد:

1- کلیه هزینه های اقامت، هزینه شهریه دانشگاه و پوشش بیمه پزشکی و هزینه بلیط رفت و برگشت و هزینه های تهیه منابع آموزشی و شرکت در سمینارها و کنفرانسهای مرتبط در طول تحصیل بر عهده دانشگاه بورس دهنده و بانک توسعه اسلامی میباشد.  بورس مذکور برای سه سال تمام وقت در مقطع دکترا یا شش تا دوازده ماه در مقطع فوق دکترا میباشد.

2- داوطلب میبایست مقیم کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی ،‌ کارمند دائمی و تمام وقت یک موسسه یا مرکز تحقیقاتی یا دانشگاهی در کشور مبدا  باشد. حداقل 2 سال برای مقطع دکترا و 5 سال برای مقطع فوق دکترا سابقه کاری مرتبط داشته باشد و قطعا از سوی دانشگاه محل تحصیل یا موسسه تحقیقاتی محل فعالیت توصیه نامه ارائه شود.

3- حداکثر سن برای مقطع دکترا 35 و برای فوق دکترا 40 سال میباشد.

4- رتبه علمی لیسانس یا فوق لیسانس نامبرده در رشته های علوم و تکنولوژی حداقل خوب یا بالاتر باشد.

5- تعهد بازگشت به کشور پس از پایان دوره ارائه نماید. 

6- از محل دیگری بورسیه دریافت نکرده باشد.

7- تسلط کامل به زبان انگلیسی داشته باشند.(ترجیحا مدرک آیلتس یا تافل معتبر ضمیمه شود

8- دارای شرایط بدنی مناسب جهت شرکت در دوره های دکترا (سه ساله )یا فوق دکترا (12 ماهه )باشد. 

9- رشته های  مورد پذیرش شامل شامل پزشکی و سلامت، کشاورزی و محصولات غذایی، منابع آبی و بیابان زدایی، انرژی و توسعه زیر ساخت، نانوتکنولوژی و ICT  و یا شاخه های علوم محض با تمرکز بر اختراعات و نوآوری ها (Invention-Related Pure Science  ) باشند. 

10- متقاضیان میبایست دارای پذیرش معتبر از یکی از دانشگاههای مورد پذیرش بانک توسعه اسلامی حسب لیست  THES باشند. (برای اسامی دانشگاهها کلیک کنید.) 

http://www.timeshighereducation.co.uk/world-university-rankings  

11- اولویت با  یکی از دانشگاههای طرف قرارداد  همکاری با بانک  شامل کمبریج،‌آکسفورد، ناتینگهام و بیرمنگام ، پاریس تک فرانسه ، کاوست عربستان سعودی یا از پنجاه دانشگاه اول لیست فوق  میباشد. 

12- ضمنا نتایج در سپتامبر 2013 از سوی بانک اعلام خواهد شد. همچنین کلیه مدارک میبایست از طریق مرجع ملی بانک توسعه اسلامی در ایران (دفتر وامها، مجامع و موسسات بین المللی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، وزارت امور اقتصادی و دارایی به نشانی خیابان داور، ساختمان شهید ابراهیمی،‌طبقه شش، دفتر وامها و مجامع بین المللی ) به بانک ارسال گردد و هیچگونه مدرک ارسال شده از سایر اشخاص و نهادها معتبر نخواهد بود. 

متقاضیان میبایست جهت تکمیل فرمها،‌ بررسی کامل  شرایط و ضوابط ، دانشگاههای مورد پذیرش و سایر اطلاعات به لینک مربوطه در سایت بانک به نشانی زیر مراجعه و نسبت به تکمیل فرمها و ارسال اقدام نمایند. 

اطلاعیه بانک توسعه اسلامی:

 

http://www.isdb.org/irj/portal/anonymous?NavigationTarget=navurl://c28c70fde436815fcff1257ef5982a08

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد