همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ثبت نام درآزمون دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ارشد

شرایط و ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت نام درآزمون دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ارشد دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی سال 1392

به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی شرکت کننده درآزمون دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ارشد دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی سال 1392می رساند که ثبت نام برای شرکت در آزمون مذکور ازطریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی(www.sanjesh.org) از روز چهارشنبه مورخ 8/9/91 آغاز و در روز جمعه مورخ 17/9/91 پایان می¬پذیرد.لذا کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام که دارای شرایط ذیل می‌باشند می‌توانند در آزمون مذکور ثبت نام و شرکت نمایند.
1- شرایط پذیرش داوطلبان:
1-1) شرایط عمومی:
- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
- نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران.
توضیح: مصادیق عناد عبارتند از:
الف) مبارزه مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی ایران.
ب) داشتن وابستگی تشکیلاتی به گروهک‌های محارب.
پ) پرداخت کمک مالی به گروهک‌های محارب، هواداری تشکیلاتی و یا عضویت در گروهک‌های مزبور.
ت) تبلیغ ماتریالیسم و ادیان ساختگی.
- عدم احراز فساد اخلاقی.
توضیح: مصادیق فساد اخلاقی شامل اعتیاد به مواد مخدر و اشتهار به فحشا می‌باشد.
تذکر مهم: احراز شرایط عمومی داوطلبان در صورت نیاز با استعلام از مراجع ذیصلاح قانونی.
- برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی.
2-1) شرایط اختصاصی:
الف) داشتن مدرک کارشناسی (لیسانس) یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی که مدرک مذکور مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد و براساس جدول شماره (1)مندرج در دفترچه راهنما با رشته امتحانی مرتبط باشد.
ب) داشتن حداقل 3 سال تجربه و سابقه کار مرتبط با رشته انتخابی (مطابق جدول شماره 4)مندرج در دفترچه راهنما.
تبصره1: داوطلبان شاغل در وزارتخانه¬ها، سازمان¬ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت¬نام، موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار مربوط را مبنی ¬بر ادامه تحصیل آماده نمود و پس از قبولی در زمان ثبت‌نام به مراکز آموزشی ذیربط ارایه نمایند.
تبصره2: براساس مصوبه جلسه 748 مورخ 17/11/88 شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی، دانش‌آموختگان دوره‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، دارندگان مدارک معادل به شرط آن‌که دوره فوق با مجوز شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده باشد و مدرک معادل آنان مورد تایید وزارت متبوع باشد، می‌توانند با همان مدرک معادل در آزمون تحصیلات تکمیلی برای ادامه تحصیل در مقطع تحصیلی بالاتر شرکت نمایند و در صورت پذیرفته‌شدن ادامه تحصیل دهند.
تبصره 3: دارندگان مدرک معادل کارشناسی (معادل لیسانس) مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشوری (دارای ارزش استخدامی) که در یکی از آزمون‌های دارندگان مدرک معادل کارشناسی در سال‌های 1384، 1385 و 1386 شرکت و حدنصاب نمره علمی لازم را کسب نموده‌اند می‌توانند در آزمون‌های دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ارشد ثبت‌نام و شرکت نمایند. این قبیل داوطلبان در صورت موفقیت در این آزمون لازم است گواهی کسب حدنصاب نمره لازم در آزمون دارندگان مدرک معادل کارشناسی خود را به همراه سایر مدارک به مرکز آموزشی محل قبولی ارایه نمایند.
پ) شاغلان به تحصیل در دوره¬های کارشناسی ارشد و بالاتر نمی¬توانند داوطلب ثبت¬نام در این آزمون باشند.
ت) پذیرفته¬شدگان موظف به رعایت همه مقررات دانشگاه محل تحصیل خود می‌باشند.
ث) اتباع خارجی مجاز به ثبت‌نام و شرکت در این آزمون نمی‌باشند.
3-1) مقررات وظیفه عمومی:
براساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، داوطلب مرد لازم است جهت شرکت در دوره‌های مذکور یکی از شرایط مشروحه زیر را دارا بوده و یکی از کدهای سه‌گانه زیر را در بند 14 فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی درج نماید:
1) کارت پایان خدمت.
2) کارت معافیت کفالت یا پزشکی و یا کارت معافیت دایم زمان صلح با فرم کامپیوتری.
3) حکم کارگزینی و گواهی اشتغال به‌کار برای شاغلین نیروهای مسلح که گذراندن دوره نظام وظیفه برای آنان ضرورت ندارد.
2- سهمیه رزمندگان:
هر یک از داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان می¬توانند براساس شرایط خود که در بندهای «الف» تا «پ» زیر آمده است متقاضی این سهمیه شوند.
الف) رزمندگانی که براساس ماده 1 و تبصره¬های چهارگانه ماده مذکور در آیین¬نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه¬ها و موسسات آموزش عالی از تاریخ 31/6/1359 لغایت 31/6/1367 حداقل شش (6) ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه¬های نبرد حق علیه باطل حضور داشته¬اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (سپاه پاسداران یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت¬نام توسط سپاه پاسداران (نیروی مقاومت بسیج) و یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تایید نهایی قرار گیرد. تذکر مهم:
- داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان نسبت به دریافت کد رهگیری 12 رقمی از واحد مربوط اقدام و آن‌را در زمان ثبت‌نام در محلی که در تقاضانامه اینترنتی درنظر گرفته شده درج نمایند.
تبصره 1: مناطق عملیاتی براساس مصوبات شورای عالی دفاع تعیین می¬شود.
تبصره 2: مدت حضور یا خدمت در جبهه سربازان و پاسداران وظیفه و همچنین تعهدات و ماموریت¬های خدمتی پرسنل وزارتخانه¬ها، سازمان¬ها و ارگان¬های نظامی در جبهه و نیز طرح 6 ماهه دانشجویان دانشگاه¬ها و موسسات آموزش عالی، حضور داوطلبانه تلقی نمی¬شود.
تبصره 3: داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان (سازمان بسیج مستضعفین) در صورت عدم تایید سهمیه و درج سهمیه آزاد بر روی کارت ورود به جلسه، به واحدهای تابعه شهرستان‌های محل تشکیل پرونده مراجعه نمایند.
تبصره 4: کد رهگیری 12 رقمی سپاه پاسداران و یا نیروهای مسلح برای هر آزمون در هر سال متفاوت می‌باشد. لذا داوطلبان ضرورت دارد برای ثبت‌نام در هر آزمون با مراجعه به واحد مربوط نسبت به دریافت کد رهگیری 12 رقمی مخصوص همان آزمون اقدام کنند.
تبصره 5: نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه‌های مقاومت بسیج مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی‌شوند.
تبصره 6: فرزندان و همسران رزمندگانی که منحصرا مدت حضور در جبهه دارند، مشمول استفاده از این سهمیه نخواهند بود.
ب) جانبازان 25% و بالاتر، آزادگان و فرزندان و همسران آنان، فرزند و همسر جانبازان 50% و بالاتر و همچنین فرزندان و همسران شهدا، مفقودین و اسرا برای استفاده از سهمیه رزمندگان بایستی نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت‌نامی اقدام نمایند و نیازی به مراجعه به سایت اینترنتی ایثار ندارند.
پ) آن دسته از پرسنل کادر ثابت، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ 31/6/59 تا 31/7/67 حداقل 6 ماه پیوسته و یا 9 ماه ناپیوسته علاوه بر میزان موظفی شرکت در عملیات به صورت داوطلبانه در خطوط مقدم حضور داشته‌اند، با تایید بالاترین مقام هر یک از نیروهای مسلح (ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح) می‌توانند از مزایای این قانون استفاده نمایند. این قبیل افراد می‌توانند ابتدا به واحدهای تابعه مراجعه و فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون مربوط را تکمیل نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مورد تایید نهایی قرار گیرد. این قبیل داوطلبان لازم است بند مربوط به سهمیه خود را در تقاضانامه ثبت‌نامی علامتگذاری و نسبت به درج کد 12 رقمی پیگیری در محل مربوط اقدام نمایند.
تذکر مهم:
1) جانباران با درصد جانبازی حداقل 25% و آزادگان در صورت دارا بودن مدت حضور در جبهه، به ارگان ذیربط (سپاه پاسداران یا وزارت جهاد کشاورزی) مراجعه و با ارایه کارت جانبازی و آزادگی، فرم مخصوص استفاده از مدت حضور در جبهه را تکمیل نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت¬نام، توسط سپاه پاسداران (نیروی مقاومت بسیج) و یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تایید نهایی قرار گیرد و در گزینش نهایی به مدت جبهه معادل شده با درصد جانبازی و مدت اسارت اضافه گردد.
2) براساس تبصره 2 ماده 10 آیین¬نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه¬ها و موسسات آموزش عالی مصوب 18/2/1368 هیات محترم وزیران و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب 11/9/71 مجلس محترم شورای اسلامی، داوطلبانی که از سال 1368 به بعد یک نوبت با سهمیه رزمندگان در آزمون¬های ورودی پذیرفته¬ شده¬اند، در صورتی که دارای حداقل مدت 12 ماه حضور داوطلبانه در جبهه¬های نبرد حق علیه باطل باشند می¬توانند در این آزمون با سهمیه رزمندگان شرکت نمایند. در غیر این صورت حق استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون دوره¬های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ارشد سال 1392 را نخواهند داشت.
تبصره 1: آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان یک‌بار در دوره کاردانی و سپس در دوره کارشناسی ناپیوسته پذیرفته¬ شده¬اند، در صورتی که دارای حداقل مدت 18 ماه حضور داوطلبانه در جبهه¬های نبرد حق علیه باطل باشند، می¬توانند در این آزمون با سهمیه رزمندگان شرکت نمایند.
تبصره 2: داوطلبان واجد شرایط که با استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون دوره‌های مهندسی فناوری ارشد سال 1391 شرکت کرده‌اند لازم است برای استفاده از سهمیه رزمندگان در این آزمون طبق توضیحات فوق عمل نمایند. ضمنا کلیه داوطلبان شاهد و ایثارگر در این آزمون در سهمیه رزمندگان گزینش می‌گردند.
3- مواد آزمون و ضرایب آن‌ها:
الف) آزمون اختصاصی به منظور تعیین میزان آشنایی داوطلبان با پایه¬های اساسی و اصولی هر رشته، مطابق جدول شماره (2)مندرج در دفترچه راهنما برگزار می¬شود.
ب) سطح سوالات آزمون اختصاصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ¬التحصیل دوره کارشناسی در هر رشته، مطابق فهرست برنامه¬های مصوب شورای برنامه¬ریزی آموزشی و درسی دانشگاه جامع علمی-کاربردی می‌باشد.
4- ثبت¬نام:
هر داوطلب می¬تواند در یکی از کدرشته¬های امتحانی، ثبت¬نام و در آزمون مربوط شرکت نماید.
کلیه فارغ¬¬التحصیلان دوره¬های کارشناسی مورد تایید می¬توانند در آزمون دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ارشد دانشگاه جامع علمی ‌ـ ‌کاربردی
سال 1392 در رشته‌های مرتبط با رشته کارشناسی خود در یکی از گروه‌های صنعت، کشاورزی و مدیریت و خدمات اجتماعی ثبت¬نام نمایند. تحصیل در دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ارشد منوط به قبولی در آزمون ورودی و گذراندن مصاحبه حضوری می¬باشد.
تذکرات مهم:
 مندرجات فرم تقاضانامه باید دقیق و صادقانه تکمیل شود.
 مسئولیت صحت کلیه مندرجات تکمیل شده (مندرجات فرم تقاضانامه) به عهده داوطلب خواهد بود.
 در مندرجات فرم تقاضانامه هیچ نوع تغییری بعدا نمی‌توان داد. بنابراین داوطلب باید در زمان تکمیل اطلاعات تقاضانامه نهایت دقت را به‌کار گیرد.
 هر موقع مشخص شود که داوطلب حقایق را کتمان نموده یا واجد یکی از شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما نمی‌باشد، در هر مرحله‌ای از آزمون (ثبت‌نام، شرکت در آزمون، پذیرفته‌شدن، حین تحصیل در دانشگاه و ...) محروم خواهد شد.
1-4) تکالیف داوطلب و مراحل ثبت‌نام اینترنتی:
داوطلب شرکت در آزمون باید یکایک اقدامات زیر را به موقع و در مهلت مقرر انجام دهد:
الف) مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org
ب) دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور.
پ) با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام در این روش به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال می‌باشد، با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 000/178 (یکصد و هفتاد و هشت هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کد رشته امتحانی، نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.
ت) آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام.
2-4) مدارک لازم برای ثبت‌نام و شرکت در آزمون:
1) فایل عکس اسکن شده: داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات ذکر شده در سایت این سازمان (300 × 220 پیکسل) اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت‌نام اینترنتی آماده نماید.
تبصره: عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
2) آن دسته از داوطلبانی که نابینا یا کم‌بینا، ناشنوا یا کم‌شنوا و یا معلول جسمی حرکتی می‌باشند لازم است فرم مخصوص وضعیت خود را از سرپرست مرکز پذیرش و هماهنگی (برای داوطلبان ساکن تهران) یا معاونت توانبخشی بهزیستی استان ذیربط دریافت و ضمن نگهداری تصویر آن نزد خود، اصل آن را حداکثر تا تاریخ 22/9/1391 به آدرس تهران: صندوق پستی: 1365-15875 سازمان سنجش آموزش کشور ارسال و در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی بر حسب مورد بند مربوط را علامتگذاری نماید.
3) اصل فرم تکمیل شده (فرم شماره 2) برای دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی که حداکثر تا تاریخ 31/6/1392 فارغ‌التحصیل خواهند شد. این دسته از داوطلبان باید فرم مخصوص (فرم شماره 2) مندرج در صفحه 21 دفترچه راهنما را تکمیل و فرم تکمیل شده را به تایید موسسه آموزش عالی محل فارغ‌التحصیلی برسانند و پس از تطبیق با معدل مندرج در کارت ورود به جلسه و در صورت داشتن مغایرت معدل طبق اطلاعات ارایه شده در سایت سازمان اقدام نمایند. ضمنا لازم است تصویر فرم مذکور را حداقل به مدت یک‌سال نزد خود نگهداری نموده و در فرم تقاضانامه ثبت‌نام نیز میانگین واحدهای گذرانده شده تا پایان نیم‌سال اول تحصیلی (تاریخ 30/11/91) خود را در قسمت مربوط درج نمایند.
4) اصل فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه شاغل. تصویر این فرم می‌بایست در روز آزمون به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور تحویل گردد.
3-4) تاریخ ثبت¬نام، توزیع کارت و برگزاری آزمون:
 ثبت¬نام آزمون دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ارشد دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی سال 1392 از روز چهارشنبه مورخ 8/9/91 آغاز و در روز جمعه مورخ 17/9/91 پایان می¬پذیرد.
 تاریخ پرینت و دریافت کارت ورود به جلسه از طریق سایت سازمان طی اطلاعیه‌ای که در روز دوشنبه 7/12/91 در نشریه پیک سنجش و سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر خواهد شد، به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
 آزمون دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ارشد دانشگاه جامع علمی- کاربردی سال 1392 در روز جمعه مورخ11/12/91 برگزار خواهد شد.
 محل برگزاری آزمون متعاقبا توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.
5- روش گزینش دانشجو:
گزینش دانشجو در هر یک از رشته¬های امتحانی براساس نمره کل آزمون، اعمال 20% معدل کل مقطع کارشناسی، نتیجه مصاحبه حضوری و با توجه به صلاحیت‌های عمومی داوطلبان، بومی بودن و سهمیه رزمندگان و براساس مصوبات مربوط صورت می‌گیرد.
میزان ظرفیت اختصاص‌یافته در هر کدرشته‌محل برای داوطلبان رزمنده به میزان 20%، به‌شرط کسب 80% حد نصاب گزینش آزاد (سهمیه غیر رزمندگان) خواهد بود.
تذکر مهم: پذیرش در کلیه کد رشته¬های امتحانی به‌صورت نیمه‌متمرکز و دارای مصاحبه حضوری است.
یادداشت‌:
1- هرگونه ‌تغییری‌ از طریق‌ نشریه‌ پیک‌ سنجش ‌(هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان‌ سنجش‌)، سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org و در صورت‌ لزوم‌ از طریق رسانه‌های‌گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.
2- درصورت‌ لزوم‌ داوطلب¬ می‌تواند‌ با شماره‌ تلفن¬های 9- 88923595‌ - 021 و یا صندوق‌ پستی ‌1365- 15875 با دفتر روابط عمومی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور تماس‌ گرفته ویا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیرحضوری) سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد