همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

مایکروسافت 27 ساله شد


مایکروسافت 27 ساله شد
جنجال‌های زیادی با عرضه ویندوز8 به پا شد و احتمالا مساله دیگری از نظرها پنهان ماند؛ و آن اینکه سیستم‌عامل ویندوز 27 ساله شد.

این روزها سیستم‌عامل‌ها را تنها با دو شرکت می‌شناسیم. سیستم‌عامل اپل و مایکروسافت. اما سال 1985 این‌طور نبود. سیستم‌عامل AmigaOS کمودور و GEM، رقبایی بودند که به دوست فراموش‌‌شده‌شان، OS‌/‌2 پیوستند. البته، لینوکس از آن موقع تاکنون مشغول راضی نگه داشتن هوادارهای خودش بوده است.

سال 1985 مایکروسافت یکی دو سال بود که نسخه‌های اولیه ویندوز را به مشتریانش نشان می‌داد. بالاخره ویندوز 01/1 سال 1985 عرضه شد و تغییرات زیادی را به خود دید چرا که از شباهت بی‌شمار آن به مکینتاش همواره انتقاد می‌شد. اما اصرار آنها به استفاده از چنین روشی، بالاخره نتیجه داد و در اواسط دهه 90 ویندوز توانست بازار کامپیوترهای خانگی را به‌دست بگیرد.

از زمان عرضه ویندوز 01/1 تا معرفی ویندوز8/ 27 سال طول کشید. هر چند روند عرضه ویندوز مستقیم نبود و گاهی فواصل عرضه آن کوتاه یا بلندتر می‌شد. بازگشت و نگاه دوباره به ویندوز 0/1 شباهت زیادی به بررسی کاتالوگ و دفترچه راهنمای رادیوهای سی سال پیش دارد. هر چند سی سال پیش واقعا ویندوز 0/1 امکانات عجیبی داشت. پنجره‌هایی که می‌توانستند کنار یکدیگر قرار بگیرند الان مساله‌ای پیش‌پاافتاده به‌نظر می‌رسد. جالب است بدانیم ویندوز 1 تا پایان سال 2001 توسط مایکروسافت پشتیبانی رسمی می‌شد؛ حالا باید دید ویندوز 8 تا سال 2026 پشتیبانی می‌شود یا خیر.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد