همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

حضور 500 روحانی در آزمون جذب روحانی عمره و عتبات

حجت‌الاسلام زمانی خبر داد:
حضور 500 روحانی در آزمون جذب روحانی عمره و عتبات
مدیر جذب و سازماندهی معاونت امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به برگزاری آزمون جذب روحانیان عمره و عتبات، از شرکت 500 نفر از روحانیان کشورمان در این آزمون خبر داد و اعلام کرد: 10 تا 15 درصد این افراد قبول و به عنوان روحانی کاروان وارد چرخه اعزام می‌شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبعلی زمانی، مدیر جذب و سازماندهی معاونت امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: آزمون روحانیان عمره 30 آذر ماه در 10 منطقه کشور و آزمون روحانیان متقاضی اعزام به عتبات عالیات 23 آذر ماه در هشت منطقه کشور برگزار می‌شود و اکنون در حال انجام کارهای مقدماتی در خصوص مراقبان، ناظران و مسئولان اجرایی آزمون هستیم تا آزمون در موعد مقرر برگزار شود.
حجت‌الاسلام زمانی از برگزاری مصاحبه حضوری و سپس بررسی نوار سخنرانی روحانیان قبول شده در مرحله اول خبر داد و اظهار کرد: بعد از اعلام اسامی، مصاحبه حضوری از آنها به عمل آمده و نوار سخنرانی‌های آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت دوره‌های آموزشی را طی خواهند کرد که در مرحله پایانی 10 تا 15 درصد قبول شده و وارد چرخه اعزام می‌شوند.
وی در مورد اعزام روحانی به کربلای معلی گفت: افرادی که پس از گذراندن آزمون و دوره‌های آموزشی وارد چرخه اعزام به عتبات عالیات شده‌اند، پس از هماهنگی با مسئولان کاروان‌ها به عنوان روحانی کاروان به آنها حکم داده می‌شود و کاروان‌ها را همراهی می‌کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: اگر روحانیان قبول شده در سه مرحله اول، دوره‌های آموزشی را طی نکنند به عتبات عالیات و عمره اعزام نمی‌شوند.
مدیر جذب و سازماندهی معاونت امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در پایان عنوان کرد: تفاوت این دوره از آزمون با دوره‌های قبل این است که در برخی از شهرستان‌ها نیاز به روحانی عمره وجود دارد و آزمون در حقیقت برای جذب روحانی برای این مناطق برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد