همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پاسخگوی مشکلات اقتصادی مردم کیست



ثروتی در توضیح دلایل خود برای سوال از غضنفری:

پاسخگوی مشکلات اقتصادی مردم کیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در سوال خود از وزیر صنعت، معدن و تجارت به مشکلات و معضلات اقتصادی جامعه و مردم اشاره کرد و گفت: سوال من از وزیر این است که چه کسی باید درخصوص این مشکلات به مردم و نمایندگان پاسخگو باشد.

موسی الرضا ثروتی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۲ آذر) مجلس شورای اسلامی درباره سوال خود از وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سوال من از وزیر ملی و نه منطقه ای است و همچنین بحث من اصل ۴۸ قانون اساسی است که مورد اعتراض بسیاری از نمایندگان مجلس است.

نماینده مردم بجنورد و جاجرم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: زمانی که رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی سفر کردند خدمت ایشان عرض کردم که این استان کمترتوسعه یافته و از سال ۸۴ تا ۹۰ فاصله طبقاتی استان ها بیشتر شده است.

وی گفت: بحث اشتغال نیز یکی از محورهای سوالات من از مهدی غضنفری است، چنانکه در گذشته نیز در این باره از وزیر سوال کردم و ایشان پاسخ دادند که بنده مسئول اشتغال نیستم؛ سوال من این است که مسئول اشتغال در کشور چه کسی است؟

ثروتی افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت مگر زیرمجموعه تیم اقتصادی دولت نیست؟ که درخصوص اشتغال خود را پاسخگو نمی داند.

وی ادامه داد: این در حالی است که در بخش اشتغال در جامعه آمارهای متناقضی ارائه می شود. آقای وزیر! آیا در برابر مردم احساس مسئولیت نمی کنید؟ من متاسفم که برخی قلمرو این سوال را منطقه ای اعلام کرده اند، در حالی که معضل بیکاری در همه شهرستان ها و استان ها وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم بحث یارانه هدفمندسازی برای بنگاه های اقتصادی را یکی دیگر از محورهای سوال خود از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواند و گفت: بنگاه های اقتصادی در بسیاری از نقاط کشور از جمله حوزه انتخابیه اینجانب، یارانه دریافت نکرده اند و تسهیلات به این بنگاه های اقتصادی داده نشده است. آیا وزرای تیم اقتصادی دولت نباید مشکلات این بنگاه های را حل کنند؟

ثروتی در ارتباط با بحث صندوق توسعه ملی نیز تصریح کرد: این صندوق ارز مود نیاز را به بانک ها تخصیص داده است اما ببینید که بانک ها چه بازی های در می آورند و به دلیل اینکه بانک مرکزی از حساب بانک ها برداشت کرده، بانک ها نیز به تعهدات ارزی خود عمل نمی کنند و در این مسیر به گمرکات ارز را نمی دهند تا کالاها ترخیص شود.

وی یادآور شد: بنده متاسف می شوم وقتی می گویید چون نماینده ای، سوال از رئیس جمهور را امضا کرده بنابراین واحد تولیدی در حوزه انتخابیه آن نماینده را تعطیل کنیم. آیا این انصاف است؟

نماینده مردم بجنورد و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی ها به بنده فشار آوردند که سوال از وزیر را پس بگیرم، اما این کار را انجام ندادم، چرا که باید پاسخ مراجعه کنندگان و مطالبات آنها درباره وضعیت اشتغال جوانان و معضلات اقتصادی جامعه را بدهم.

ثروتی تصریح کرد: همچنین اراده ای در دولت برای حل مشکلات نمی بینیم که این امر با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات قابل طرح است و ربطی به تحریم ندارد، سوال از وزرای اقتصادی را توجیه می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: تا کی دولت می خواهد معاونین، استانداران و مسئولان اجرایی در کشور را عوض کند؟ و چه زمانی می خواهد به جای تغییرات پی در پی مشکلات کشور را حل کند؟ و بر این اساس از وزیر صنعت، معدن و تجارت می خواهم استان بنده را رها کند و در مورد مشکلات کشور توضیح دهد.

این نماینده مجلس نهم پس از توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت از توضیحات وی قانع نشد و گفت: دغدغه نمایندگان ملی و نه منطقه ای است و علاوه بر این وزرا باید در مقابل مجلس پاسخگو باشند و مشکلات جامعه را مورد توجه قرار دهند.

وی در ادامه توضیحات خود پس از سخنان وزیر تاکید کرد: سوال من از وزیر این است که اگر بانک ها تخلف کنند چه کسی باید جلوی آنها را بگیرد؟ وزیر باید از بانک ها بپرسد که اگر برای واردات کالا LCدریافت کرده اید و پول آن را گرفته اید، چرا باید از واردکنندگان ارز مبادله ای طلب کنید که آنها مابه التفاوت آن را پرداخت کنند؟

ثروتی افزود: یا در ارتباط با هدفمندسازی یارانه ها و بنگاه های اقتصادی چه کسی باید پاسخ دهد؟ مسئله ایجاد اشتغال و معضل بیکاری در کشور را کدام وزیر باید پاسخگو باشد؟ و آیا نمایندگان مجلس باید در این زمینه به مردم جواب بدهند؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم تصریح کرد: دولت مسئولیت دارد در مقابل مردم، بیکاران و سایر اقشار در کشور پاسخگو باشد و اگر نمی تواند به این وظیفه خود عمل کند حرفی نیست، اما اینجانب از مسئولان تقاضا دارم که پاسخ مشکلات مردم را بدهند.


منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد