همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

کنترل قیمت آفت کش های شیمیایی



کنترل قیمت آفت کش های شیمیایی

قیمت ارائه آفت کش های شیمیایی توسط کلینیک های گیاهپزشکی و واحدهای عرضه سموم کشاورزی توسط اداره کل تعزیرات حکومتی کنترل خواهد شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران، آفت کش های شیمیایی در کنترل عوامل خسارتزای گیاهی و حفظ راندمان تولید محصولات کشاورزی نقش کلیدی داشته و در صورت عدم مبارزه بموقع و منطقی، خسارت جدی به محصول وارد و حتی می تواند باعث نابودی صددرصدی گیاه گردد. لذا دسترسی و استفاده بهینه از این نهاده می تواند در افزایش تولید محصولات کشاورزی سهمی بالاتر از 30% داشته باشد. بدیهی است در میان عوامل تأثیرگذار در روند برنامه کنترلی آفات مباحث اقتصادی و قیمت آن می تواند باشد. از آنجائیکه در شرایط کنونی کشور و به لحاظ عدم تخصیص ارز مرج (تا این لحظه) به سموم شیمیایی دفع آفات نباتی، شاهد افزایش ناگهانی قیمت در این کالا هستیم و این در حالی است که بخش عمده ای از سموم موجود در بازار قبلاً تدارک شده است.

 

لذا بمنظور کنترل قیمت سموم شیمیایی در مراکز تولید و عرضه و جلوگیری از هرگونه اختلال در روند کنترل آفات، اداره کل تعزیرات حکومتی براساس درخواست سازمان حفظ نباتات کشور و حمایت و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی برروند عرضه این محصول نظارت جدی و مستمر خواهد نمود.

 

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران از تمامی کلینیک های گیاهپزشکی و واحدهای عرضه سموم کشاورزی درخواست می نماید بر نرخ عرضه این محصولات اهتمام لازم را داشته باشند تا مشکلی از طرف اداره کل تعزیرات حکومتی در ادامه فعالیت واحد بوجود نیاید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد