همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

یکی برای همه


سطح: مبتدی
یکی برای همه
اگر برای ایجاد یک سند متنی بخواهید مطالب مختلفی را از منابع گوناگون جمع‌آوری کنید و انتقال متن‌های انتخابی به سند جدید را نیز به کمک عملیات Copy,Paste به ‌انجام برسانید، مطمئنا هر کدام از متن‌های انتقال یافته به سند متنی شما در شکل و فرمت خودش باقی می‌ماند و پس از اتمام عملیات جمع‌آوری مطالب مشاهده می‌کنید متن گردآوری شده به فرمت‌ها و شکل‌های متفاوتی است!

 به ‌نظر شما بهترین راه‌حل برای این به هم‌ ریختگی و چندشکلی بودن متن‌ها چیست؟ اگر فکر می‌کنید فقط می‌توانید یک متن‌ را انتخاب کرده یا تغییر دهید، اشتباه می‌کنید؛ زیرا نرم‌افزار Word قابلیتی را در جای داده است تا با کمک آن بتوانید براحتی فرمت متون مورد نظر را (رنگ، اندازه، نوع قلم و...) به شکل متن انتخابی خود درآورید. برای استفاده از این قابلیت باید به چند روش عمل کنید:

1- ابتدا متون موردنظر خود را به هر روشی که راحت‌تر هستید به سند متنی جدیدتان منتقل و آن را روی هارد‌دیسک ذخیره کنید.

2- بخشی از متن موجود را که قصد دارید فرمت متن‌های دیگر را مشابه آن تغییر دهید، انتخاب کنید. به‌عنوان مثال فرض کنید کلمات «ویژه‌نامه» «کلیک» «روزنامه» «جام‌جم» در سند متنی شما وجود دارد و قصد دارید فرمت کلمات «ویژه‌نامه، کلیک و جام‌جم» را همچون فرمت کلمه «روزنامه» درآورید. برای انجام این کار ‌باید ابتدا کلمه «روزنامه» را به حالت انتخاب درآورید.

3- از ریبون بالای نرم‌افزار به تب Home مراجعه کرده و از سمت چپ، روی گزینه Format Painter که به شکل یک قلم رنگ‌آمیزی است، کلیک کنید.

4- حالا همچون یک قلم رنگ‌آمیزی، ماوس خود را روی متون مورد نظرتان کشیده و رها کنید. در مثال فوق باید پس از انتخاب ابزار مورد نظر، آن را روی کلمات «ویژه‌نامه، کلیک و جام‌جم» کشیده و رها کنید تا فرمت این کلمات به فرمت کلمه «روزنامه» تغییر کند.

توجه: با استفاده از این قابلیت هرگاه بخواهید متنی را همچون متن دیگری تغییر دهید، دیگر نیازی نیست تمام خصوصیات متن مورد نظر را کشف کنید، بلکه براحتی با نمونه‌برداری از متن مورد نظر می‌توانید خصوصیات آن را به متون دیگر نیز منتقل کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد