همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

استخدام آموزشیاران نهضت سواد آموزی خراسان رضوی



استخدام آموزشیاران نهضت سواد آموزی خراسان رضوی
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از جذب همه آموزشیاران نهضت استان در آموزش و پرورش خبر داد.
فخریان امروز در نشست خبری که به مناسبت هفتم دیماه سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل در سال 58 گفت : بر اساس تأکید مقام معظم رهبری بر جذب آموزشیاران نهضت سوادآموزی و کاهش دغدغه‌های آنان، از سال گذشته تا ابتدای مهرماه امسال 3 هزار و 36 نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی خراسان رضوی جذب آموزش و پرورش شدند.
وی خاطرنشان کرد: بقیه آموزشیاران نیز با حداقل 40 ماه سنوات خدمت بزودی به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.
مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه از ابتدای سال 90 همه فعالیتهای نهضت سوادآموزی به شکل برون سپاری و بدون حضور آموزشیاران انجام می‌شود یادآور شد: برای باسوادی بی‌سوادان استان از همکاری معلمان آموزش و پرورش، دانشجویان و سایر افراد با عنوان آموزشیار و با حداقل مدرک دیپلم استفاده می‌شود.
فخریان افزود: برای تحقق این منظور در کنار استفاده از خدمات معلمان آموزش و پرورش به کسانی هم که برای باسوادی بی‌سوادان با نهضت سوادآموزی استان همکاری کنند به ازای باسوادکردن هر نفر سوادآموز 370 هزار تومان پس از قبولی پرداخت می‌شود.
وی گفت: در دوره انتقال که معادل کلاس چهارم، پنجم و ششم است نیز به ازای باسوادی هر سوادآموز 570 هزار تومان به آموزشیاران پرداخت می‌شود و برای دوره تحکیم و تثبیت سواد نیز 220 هزار تومان پس از آزمون به آموزشیاران پرداخت می‌شود.
مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه طبق دستور مقام معظم رهبری باید تا پایان برنامه پنجم، بیسوادی در کشور به صفر برسد اظهار داشت: برای این منظور باید همه الزامات تشویقی و محدودیتی فراهم و همه دستگاه‌ها و سازمانها در کنار رسانه‌ها برای تشویق افراد بی‌سواد به سوی باسوادی وارد عمل شوند.
وی جمعیت 6 سال به بالای خراسان رضوی طبق سرشماری سال 90 را پنج میلیون و 335 هزار و 442 نفر اعلام کرد و گفت: از این جمعیت 692 هزار و 389 نفر بی‌سواد هستند.
او نرخ باسوادی در استان خراسان رضویی را 94 و 11 صدم درصد اعلام کرد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد