همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ظرفیت سالانه پسا دکتری؛ تعیین دانشگاه‌های مجری پسا دکتری



 در گفتگو با همشهری آنلاین اعلام شد:
ظرفیت سالانه پسا دکتری؛ تعیین دانشگاه‌های مجری پسا دکتری

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از آماده شدن زیرساخت اجرای برنامه پسا دکتری برای 200 نفر از فارغ‌التحصیلان دکتری خبر داد و گفت: سه چهارم هزینه‌های دوره پسا دکتری را صندوق و یک چهارم آن را دانشگاه مربوطه تأمین می‌کند.

دکتر علی حیدری در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این خبر گفت: برنامه پسا دکتری یک برنامه تحقیقاتی در مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی کشور است که ورودی‌هایش فارغ‌التحصیلان دکتری هستند. فارغ‌التحصیلان دکتری قبل از اینکه به عنوان اعضای هیات علمی وارد عرصه فعالیت در مراکز آموزشی و تحقیقاتی شوند در برنامه پسا دکتری که مورد حمایت از صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران است شرکت می‌کنند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در تشریح هدف برگزاری دوره‌های پسا دکتری گفت: هدف برنامه پسا دکتری این است که زیرساختی فراهم کند تا اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی قبل از اینکه وارد عرصه ایفای مسئولیت و وظیفه تخصصی‌شان شوند تجربیات پژوهشی‌ خود را بیشتر در مرحله تمرکز بر طرح‌های تحقیقاتی قرار دهند.

وی افزود: افرادی که دوره پسا دکتری شرکت می‌کنند این دوره عملیاتی پژوهش را تحت هدایت یک مربی که نامش را استاد دانشیار می‌گذاریم طی می‌کنند.

حیدری در تشریح حمایت‌های صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از برگزاری دوره‌های پسا دکتری گفت: چون پسا دکتری مربوط به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است تقاضا از کانال دانشگاه اتفاق می‌افتد. یعنی فرد ابتدا باید به عنوان یک محقق پسا دکتری در یک دانشگاه پذیرش شود و بعد بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه‌ها خواهیم داشت در قالب طرح‌هایی که در اولویت‌های ملی صندوق باشد از آن طرح‌های تحقیقاتی حمایت می‌کنیم.

وی از افرادی که وارد جرگه هیات علمی می‌شوند به عنوان مخاطبان دوره‌های پسا دکتری نام برد و گفت: به این افراد استادیار پایه یک گفته می‌شود.

حیدری درباره ظرفیتی که برای اجرای برنامه پسا دکتری در نظر گرفته شده است نیز گفت: سالانه 200 طرح پسا دکتری در نظر داریم البته اجرایی شدن آن مستلزم این است که با مشارکت دستگاه‌ها و با کمک سازمان مدیریت بتوانیم منابع لازم را برای اجرا شدن طرح‌ها داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر زیرساخت اجرایی شدن این برنامه را آماده کرده‌ایم. مذاکرات با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را شروع کرده‌ و در مرحله شناسایی دانشگاه‌هایی هستیم که می‌توانند مجری این برنامه باشند. امیدواریم تا قبل از پایان امسال طرح‌های مصوبی را در این حوزه داشته باشیم.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور افزود: همچنین سه چهارم هزینه‌های دوره پسا دکتری را صندوق و یک چهارم آن را دانشگاه مربوطه تأمین می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد