همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

دولت اختیارات استخدام نیروی انسانی را به استانداران واگذار کرده



دولت اختیارات استخدام نیروی انسانی را به استانداران واگذار کرده است
معاون دفتر برنامه ریزی و تامین منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت منابع انسانی ریاست جمهوری گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، دولت تمام اختیارات خود در بخش استخدام نیرو را به استانداران واگذار کرده است.
 به گزاش ایرنا، ˈغلامرضا وفاییˈ روز دوشنبه در نشست توجیهی طرح ˈمهرآفرینˈ در استان خراسان شمالی اظهار کرد: بر این اساس از این پس تمام امور مربوط به استخدام نیروهای انسانی در ادارات و سازمان های دولتی در استان ها انجام می شود.
معاون دفتر برنامه ریزی و تامین منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت منابع انسانی ریاست جمهوری گفت: این در حالی است که پیش از این تمام امور استخدامی در مرکز انجام شده و تنها نتایج آن به استان ها ابلاغ می شد.
وفایی افزود: تفویض اختیار استخدام نیروی انسانی به استان ها و استانداران موجب شتاب بخشی به روند به کارگیری نیرو و جلوگیری از اتلاف وقت مدیران می شود.
به گفته وی استخدام نیروی انسانی در بدنه دولت از سوی هیات وزیران و با موافقت معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری صورت می گیرد.
این مسوول گفت: استانداران نیز طبق مصوبه دولت می توانند اختیارات تفویضی در زمینه استخدام نیروی انسانی را به معاونت منابع انسانی یا مدیران کل دستگاه های اجرایی واگذار کنند.
وفایی افزود: اگر مجوز استخدام نیروی انسانی در سازمان ها به گونه ای باشد که پست سازمانی برای احراز نداشته باشند با تفویض اختیار می توانند پست ها را جابه جا کنند.
معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استاندار خراسان شمالی نیز تفویض اختیار استخدام نیروی انسانی از سوی هیات دولت به استان ها را موجب شتاب گرفتن چرخه استخدام نیروی انسانی و جلوگیری از اتلاف وقت مدیران استانی دانست.
ˈمحمدحسین نژادحسینˈ اظهار کرد: با روند جدید نیروهای واجد شرایط پس از گذراندن مراحل قانونی در کمترین زمان جذب دستگاه های دولتی می شوند.
وی افزود: با این مصوبه مراحل آزمون استخدامی، تایید آزمون و گزینش نیروهای پذیرفته شده نیز در داخل استان صورت می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد