همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

13 هزارمشاغل خانگی دربخش صنایع دستی خوزستان ایجاد شد



13 هزارمشاغل خانگی دربخش صنایع دستی خوزستان ایجاد شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خوزستان ازایجاد افزون بر13هزارمشاغل خانگی درحوزه صنایع دستی توسط این اداره کل در دو سال اخیر خبرداد.
 ˈپرویزپورفرخیˈ چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:گسترش رشته های مختلف صنایع دستی، اصلی ترین راه ایجاد کسب و کار خرد و مشاغل خانگی است که در دو سال اخیر خوزستان بیشترین جهش را در اشتغالزایی این بخش داشته است.
وی گفت: درهمین مدت پنج هزار و 600 پرونده تسهیلاتی به بانک ها داده شد، که 40 درصد آن معادل 50 میلیارد ریال به کارآفرینان پرداخت و بقیه تا پایان امسال در تعهد بانک ها باید پرداخت شود.
این مقام مسوول بیان داشت: به منظور حمایت از فعالان در این عرصه برای اولین بار بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی که به دو هزار نفر در پایان سال 91 می رسد، سهم دولت 20 درصد و سهم صنعتگر هفت درصد در نظر گرفته شده است.
پورفرخی افزود: یکی از اهداف این اداره کل افزایش صادرات در این بخش است که با برنامه ریزی های انجام گرفته تا پایان امسال باید تا مرز یک و نیم میلون دلار صادرات در بخش صنایع دستی استان خوزستان انجام شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان داشت: در سال گذشته 750هزار دلار صادرات در این بخش انجام گرفت و افزایش صادرات در بخش صنایع دستی در ایجاد اشتغال در این حوزه بسیار تاثیر گذار است.
پورفرخی با اشاره به اینکه احداث مجتمع های گردشگری نیز در جذب مسافران و ایجاد اشتغال و درآمد زایی در استان بسیار مهم است بیان داشت: 9 مجتمع گردشگری در استان خوزستان در دست احداث است که تعدادی از این مجتمع ها به پایان رسیده و آماده بهره برداری است.
وی گفت: این مجتمع ها شامل مجتمع گردشگری درون شهری اندیمشک، مجتمع گردشگری امام زاده عبدالله، مجتمع سیاحتی رباط، مجتمع گردشگری و آب درمانی گلگیر، مجتمع گردشگری آرپناه لالی، مجتمع گردشگری تالاب شادگان، مجموعه فرهنگی و تفریحی کوثر در اندیمشک و مجتمع گردشگری و آب درمانی پامنار شیهون در دزفول است.
این مقام مسوول افزود: اعتبار اغلب این پروژه ها از محل اعتبارات استانی و ملی تامین که باعث تقویت صنعت گردشگری استان خوزستان و معرفی مناطق سیاحتی می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد