همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

آمار تولد نوزادان مبتلا به ایدز در ایران


هماهنگ‌کننده کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در بوشهر گفت: طبق برنامه سازمان ملل تا سال 2015 میلادی تعداد موارد جدید ابتلا به بیماری ایدز در میان نوزادان در ایران به صفر خواهد رسید.

به گزارش همیارجوان به نقل از فارس، فردود درودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای این کار برنامه جامعی داریم که در حال اجراست.

 
وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد ایران از اولین‎ها در دنیا خواهد بود و آموزش نقش مهم و تعیین کننده‎ای در جلوگیری از ابتلا به ایدز دارد که اکنون در برخی برنامه‎های صدا و سیما و نشست‎های فرهنگی و اجتماعی مشاهده می‎شود.

 
هماهنگ کننده کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در بوشهر گفت: کاهش بیماری ایدز در استان بوشهر نشان می‎دهد اقدامات پیشگیرانه در این استان به خوبی انجام شده و موثر بوده است که البته باید گسترش یابد.

 
درودی تاکید کرد: حدود 24 هزار مبتلا به بیماری ایدز در کشور شناسایی شده است که مبتلایان به این بیماری در بوشهر بسیار اندک است.

 
وی تصریح کرد: به دلیل افزایش پوشش برنامه‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه تعداد مبتلایان به ایدز در استان بوشهر نسبت به متوسط کشوری خیلی کم است.

 
درودی ادامه داد: این اقدامات می‎تواند به عنوان سرمشق به سایر کشورها گسترش یابد و این امر امکان‌پذیر است.

 
هماهنگ کننده کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در بوشهر یادآور شد: سونامی ایدز زمانی اتفاق می‎افتد که پیشگیری نباشد و اکنون در کشور ایران اولین و مهمترین راه انتقال این بیماری استفاده از سرنگ مشترک بین معتادان و انتقال از راه جنسی است که رو به افزایش است.

 
وی بیان کرد: علم پزشکی برای مقابله با این بیماری راه‎هایی کشف کرده است و می‎توان از ابتلای کودکان مادرانی که به ایدز مبتلا هستند جلوگیری کرد.

 
درودی خاطر نشان کرد: باتوجه به پیشرفت علم پزشکی اکنون این بیماری دیگر کشنده و مرگبار نیست بلکه به صورت یک بیماری مزمن است و بیمار تا آخر عمر باید تحت درمان باشد.

 
وی تاکید کرد: بیشترین آمار ایدز متعلق به آقایان است و راه انتقال بیماری به خانم‌ها از طریق رابطه جنسی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد