همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اولین کنفرانس ملی "هیدرولوژی مناطق نیمه‌خشک



اولین کنفرانس ملی "هیدرولوژی مناطق نیمه‌خشک با محوریت هیدروکلیماتولوژی" روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (چهارم و پنجم اردیبهشت‌ماه) در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار می­شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، مسئول گروه تلفیق و پلان دفتر مطالعات آب منطقه‌ای استان کردستان درباره این همایش گفت: در کل 280 مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسیده که 100 مقاله پذیرفته شده است و این مقالات در پنج پنل و با 20 سخنرانی در دو ارائه شده و نیز 80 عدد از این مقالات به‌صورت پوستر نصب می‌شود.

جلیل مبارکی به محورهای همایش اشاره کرد و افزود: این همایش در سه محور تغییر اقلیم و اثرات آن بر منابع آب، کاربرد تکنیک­ها و مدل­های هیدروکلیماتولوژی و همچنین مدیریت کاربری اراضی در هیدرولوژی مناطق نیمه‌خشک تعریف می­شود.

وی درباره اهداف این همایش خاطرنشان کرد: هدف از این همایش اهمیت آب و کمبود آن در سال­های اخیر بوده که با توجه به اینکه ایران در منطقه نیمه‌خشک واقع بوده و استان کردستان هم از این امر مستثنی نبوده جای خالی یک کنفرانس در این زمینه احساس می­شد تا راهکارهای مناسب برای مدیریت مناسب مطرح شود.

به گفته این عضو کمیته علمی و اجرایی با جامع‌بندی نظرات و آراء علمی بتوان بهتر مشکلات را بررسی کرده و زمینه حل آن را در راستای مدیریت منابع آب اقدام کرد.

مبارکی ادامه داد: مقالات را از کل استان­ها دریافت کردیم، به‌طوری‌که 70 درصد از مقالات از خارج از استان ارسال شده است.

وی در پایان تصریح کرد: در ادامه همایش قطعنامه‌ای بر اساس محورها و دستاوردهای همایش صادر و به کلیه نماینده‌ها، مدیران و دستگاه‌های مرتبط ارسال می‌شود.

گفتنی است، بیش از 15 ارگان و دستگاه اجرایی استان در این همایش شرکت دارند از قبیل آب منطقه‌ای استان، جهاد ­کشاورزی، استانداری، منابع طبیعی، محیط زیست، آب و فاضلاب شهری، آب و فاضلاب روستایی، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه‌های کردستان، آزاد، پیام نور و علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی شرکت دارند.

در کنار این همایش دو کارگاه مدل‌سازی هیدرولوژیکی و مهندسی رودخانه شن و ماسه جزء برنامه­ها است./

 

خبرنگار: مژگان وفایی

مطالب پیشنهادی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد