همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

کمیته امداد امام خمینی(ره) ظرفیت ایجاد 500 هزار شغل را دارد

  انواری:    
کمیته امداد امام خمینی(ره) ظرفیت ایجاد 500 هزار شغل را دارد    
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: با تمهیدات پیش بینی شده برای ایجاد اشتغال 500 هزار مددجوی تحت پوشش آمادگی کامل داریم که تحقق آن به شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، حسین انواری پنجشنبه شب در مراسم جشن خودکفایی 1750 خانوار کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین که در سالن تربیت معلم شهید رجایی برگزار شد اظهارداشت: این که شاهد باشیم کسانی به مرحله کارآفرینی رسیده اند خوشحال کننده است و با همت بزرگی که صورت گرفته در ماه رمضان حرکتی ارزشمند شکل گرفته است.
وی افزود: اگر نیت های خود را خالص کنیم و با قلب تائب در مسیر کارهای نیک و خداپسندانه حرکت شود در ماه رمضان می توان به عزت و کرامت رسید.
انواری تصریح کرد: کسانی که نمی توانند از استعدادهای خود استفاده کنند دچار آسیب و خدشه می شوند لذا ما در این نهاد تلاش می کنیم عنصر خدشه دار شده خانواده محرومان را ترمیم کنیم و با تقویت توانمندی های آنها به عزت و کرامت افراد کمک کنیم.
این مسئول یادآورشد: انسان هایی که از عزت و کرامت برخوردارند و احساس نشاط می کنند و به توانمندی های خود واقف هستند می توانند کارهای بزرگی کنند و دیگر احساس بیهودگی در آنها جایی ندارد لذا ما مصمم هستیم جایگاه اجتماعی و اقتصادی مددجویان را ارتقاء بخشیم.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اظهارداشت: کسانی که به حوزه کارآفرینی رسیده اند نگاه آینده متعلق به آنهاست و دیگر نباید به این افراد به دیده حقارت نگاه کرد و آنها را کوچک شمرد بلکه در همه شئون و در مراجعه به ادارات هم باید کرامت آنها حفظ شود.
توانمند شدن نیازمند خودباوری است
انواری بیان کرد: برای توانمند شدن نیازمند خودباوری، عزت نفس هستیم و باید استعدادهای بالقوه را پایه تلاش و کار خود کنیم تا بارور شود و از عواملی که آن را مخدوش می کند پرهیز کنیم که با نگاه دینی هم باید بدانیم که در اسلام ترحم بر فقرا نداریم بلکه تکریم آنها تاکید شده است.
وی افزود: باید نشاط در خانواده مددجویان افزایش یابد که با شکوفا شدن گنج درونی استعدادهای نهفته مددجویان می توان با اشتغالزایی بسیاری از اهداف کارآمد را محقق کرد.
این مسئول در خصوص افراد تحت پوشش کمیته امداد گفت: در حال حاضر چهار میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.
ظرفیت اشتغالزایی 500 هزار نفر
انواری یادآورشد: برای ایجاد اشتغال میان مددجویان برای هر فرد در مشاغل خانگی حداقل پنج میلیون تومان و در خوداشتغالی 30 میلیون تومان نیاز است که در سال جاری هم برای این کار اقدام لازم صورت می گیرد.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهارداشت: در حال حاضر ظرفیت ایجاد 500 هزار شغل در کمیته امداد امام خمینی(ره) وجود دارد که تحقق آن شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی تصریح کرد: تاکنون با تامین دو هزار میلیارد تومان زمینه اشتغال 250 هزار نفر فراهم شده که در صورت تامین مابقی اعتبارات قادریم 250 هزار شغل دیگر ایجاد کنیم.
در این مراسم از مددجویان حودکفا شده با اهداء لوح تجلیل شد.

عضویت در خبرنامه سایت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد