همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پرسش و پاسخ کامپیوتری


 

 

مقدسی از بروجرد ـ سلام من یک گوشی نوکیا لومیا520 با سیستم عامل ویندوز فون 8 دارم، اما هر کاری می‌کنم نمی‌توانم برنامه‌ای روی آن نصب کنم، در ضمن نمی‌توانم به اینترنت متصل شوم. ممنون می‌شوم اگر راهنمایی‌ام کنید. در ضمن لطفا در هفته نامه کلیک بیشتر در مورد این سیستم عامل و کارهایی که می‌توان با آن انجام داد، توضیح بدهید و مطلب بنویسید.

برای نصب برنامه روی این دستگاه، شما باید از طریق برنامک Marketplace که درون خود گوشی است استفاده کنید، اما مایکروسافت در نسخه ۸ ویندوز فون، قابلیت جدیدی اضافه کرده است. آن هم بحث استفاده از SD کارت‌ها و نصب برنامه از طریق SD کارت روی دستگاه تلفن همراه است. برای این کار به سایت windowsphone.com‌ مراجعه کنید و سپس در Apps+Games به فروشگاه نرم‌افزارهای ویندوز فون بروید و فایل‌های نصبی برنامه را که با پسوند xap هستند، دانلود کنید و روی حافظه گوشی نصب کنید و از طریق آن برنامه‌ها را نصب کنید. برای این کار بهتر است لینک زیر را مطالعه کنید.

http://www.windowsphone.com/en-in/how-to/wp8/apps/how-do-i-install-apps-from-an-sd-card

در مورد مشکل اتصال به اینترنت کاش یک مقدار مشکل را بیشتر توضیح می‌دادید. در بخش تنظیمات می‌توانید ارتباط Cellural Network یا wi-fi‌را روشن کنید و از اینترنت وایرلس استفاده کنید، البته اگر شبکه‌ای که به آن متصل می‌شوید DHCP‌ ندارد باید به‌صورت دستی آی‌پی‌ست کنید، یا اگر برای وصل شدن به اینترنت نیاز به پراکسی دارید نیز وضع به همین منوال است، اما ضعف ویندوز فون در شبکه این است که در حالت Mobile Data نمی‌توانید از پراکسی و وی پی ان استفاده کنید و این‌که Network Profile‌ آن غیر فعال است. به این صورت که زمانی یک آی پی استاتیک تنظیم می‌کنید برای تمام ارتباط وایرلس شما لحاظ می‌شود که این اشتباه است، امیدواریم مایکروسافت این ضعف‌ها را در نسخه‌های بعدی حل کند.

 

علی غفاری ـ برای خرید یک لپ‌تاپ کامل باید به بالا بودن قدرت پردازشگر بیشتر توجه کرد یا رم؟ آیا notebook با laptop فرق دارد؟ کدام یک بهتر است؟

تفاوتی ندارند، اکنون این دو واقعه یک معنی می‌دهند اما متاسفانه گاهی اوقات توسط فروشندگان یا حتی متخصصان به گونه‌ای استفاده می‌شوند که آدم به شک می‌افتد کدام درست است. برای آشنایی بیشتر با گذشته واژه laptop ، لینک زیر مفید است.

http:‌/‌‌/‌en.wikipedia.org‌/‌wiki‌/‌Laptop

رم و پردازنده دو عامل هستند که در کنار هم بازدهی را بالا می‌برند، اما نکته مهم در مورد رم و پردازنده توازن‌Bus‌های آنهاست به‌طور مثال اگر پردازنده 1066 باشد رم مناسب رمی است که باس ۱۰۶۶ داشته باشد، وقتی باس‌ها یکی باشند باعث می‌شود که پردازنده براحتی بتواند از رم‌ استفاده کند.

 

امیر از تهران ـ لپ‌تاپ توشیبا مدل Satellite L20-110 دارم و همان‌طور که مستحضرید خیلی جدید نیست. می‌خواستم بدانم آیا امکان ارتقای سخت افزاری آن وجود دارد و اگر دارد چه قطعاتی قابل تعویض است و در مورد مدل و نوع قطعات راهنمایی بفرمایید.

متاسفانه در لپ‌تاپ‌ها تنها بخش‌هایی که قابل ارتقا دادن هستند رم و هارد دستگاه است، به همین دلیل نباید انتظار بهبود آنچنانی در سیستم خود داشته باشید.

مهدی رجایی‌فرد از ایلام ـ من نمی‌توانم به سایت بانکداری اینترنتی و همچنین پرداخت اینترنتی وارد شوم. معمولا خطای کانکشن و پروکسی نمایش داده می‌شود. ولی وقتی با وی.پی.ان وارد می‌شوم، می‌توانم به این سایت‌ها دسترسی داشته باشم. همیشه فکر می‌کردم باید برعکس این موضوع صادق باشد. ممنون می‌شوم راهنمایی‌ام کنید.

در شماره‌های قبل در مورد این مشکل توضیح داده شده است. در مرورگر شما تنظیمات پراکسی‌ست شده و مرورگر تلاش می‌کند به پراکسی وصل شود و نمی‌تواند، برای همین خطا می‌دهد. برای حل این مشکل و با توجه به مرورگر خود، به تنظیمات پراکسی مراجعه و آن را غیرفعال کنید.

نکته: بعضی از مرورگرها از تنظیمات خود ویندوز در Internet Option برای وصل شدن به پراکسی استفاده می‌کنند، برای این‌که این تنظیمات را غیرفعال کنید به Internet Option‌ مراجعه کنید سپس به تب Connection سپس در بخش Lan Setting پراکسی را غیرفعال کنید.

قرناس از گنبد: ما یک شبکه محلی داریم که دارای چند کلاینت است. سرور و کلاینت‌ها یکدیگر را می‌شناسند اما کانکت نمی‌شوند و اینترنت ندارند البته سرور اینترنت دارد ولی کلاینت‌ها ندارند. چند بار هم آی‌پی عوض کردم درست نشد لطفا کمکم کنید.

برای این‌که تمام کامپیوترهای موجود در شبکه اینترنت داشته باشند باید Default Gateway همه کلاینت‌ها، آی پی سرور باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد