همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای مشاغل خانگی


  

پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای مشاغل خانگی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: پرداخت تسهیلات کم‌ بهره برای مشاغل خانگی در راستای حمایت از مشاغل خانگی انجام می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، عباس تابش صبح سه‌شنبه در نشست ستاد نظارت بر تنظیم بازار استان در شهرستان جم اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما تامین ساختمان اداره صنعت، معدن و تجارت جم است که با تلاش‌های صورت گرفته، یک ساختمان دولتی به زودی به این اداره اختصاص می‌یابد.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد مطلوب  اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جم طی یک‌سال اخیر، افزود: این عملکرد مناسب باعث شد تا کمیسیون نظارت شهرستان جم رتبه اول عملکردی را به خود اختصاص داده و به عنوان کمیسیون برتر شناخته شده شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: استقلال اتحادیه‌های صنفی شهرستان جم موضوع بسیار مهمی است که تحقق این کار می‌تواند جم را به عنوان یکی از شهرستان‌های برتر ایران در این زمینه تبدیل کند.
وی در ادامه با اشاره به تخصیص چهار میلیارد ریال برای راه‌اندازی شهرک صنعتی جم، تصریح کرد: راه‌اندازی شهرک صنعتی جم باعث خواهد شد تا شاهد رشد قابل توجهی در حوزه صنعت و معدن این شهرستان باشیم.
تابش ساماندهی و ایجاد اتحادیه و تشکیل تعاونی برای تمام اصناف در جم را خواستار شد و بیان داشت: پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای مشاغل خانگی در راستای حمایت از مشاغل خانگی انجام می‌شود که امیدواریم به نتیجه مورد نظر برسیم.
سرکشی از بازار و نظارت بر توزیع‌کنندگان کالاها و خدمات
رئیس اداره اصناف استان بوشهر نیز در این نشست از تغییر قانون نظام صنفی خبر داد و اظهار داشت: با مصوبه مجلس، قانون اصناف کشور تغیر پیدا کرده که لازم است اعضا با قوانین جدید آشنایی پیدا کنند.
محمد جمالی خواستار پیگیری و شناسایی اصناف بدون پروانه شد و خاطرنشان کرد: طبق ماده 121 قانون اصناف موظف هستیم واحدهای فاقد پروانه را شناسایی و نسبت به صدور پروانه برای آنها اقدام کنیم.
رئیس اداره اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از اجباری شدن صندوق مکانیزه برای اصناف خبر داد و گفت: به این ترتیب باید تمامی اصناف مجهز به صندوق مکانیزه شوند.
جمالی تاکید کرد: متقاضیان صدور مجوز کسب و کار باید دوره‌های آموزشی را بگذرانند و در کلاس‌های مربوط شرکت و پس از قبولی نسبت به صدور مجوز برای آنها اقدام شود.
وی همچنین گفت: تمام شکایت‌ها باید از طریق سامانه اصناف ایرانیان ثبت شود و از دریافت شکایت کتبی و حضور خوداری شود و از این به بعد تمام پروانه کسب‌ها باید به‌صورت الکترونیکی صادر شود.
جمالی با بیان اینکه سرکشی از بازار و نظارت بر توزیع‌کنندگان کالاها و خدمات از برنامه‌های این سازمان در سال جاری است، تصریح کرد: مسئولان باید در راستای ساماندهی اصناف نهایت همکاری را داشته باشند تا شاهد رشد و توسعه شهرستان و استان در تمام عرصه‌ها باشیم.
انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر از دغدغه‌های مردمی است
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جم نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اصناف شهرستان خاطرنشان کرد: شهرستان جم یک‌هزار و 700 واحد صنفی دارد که در قالب 9 اتحادیه فعالیت می‌کنند.
حسین اعتباری تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و آمار و ارقام موجود، 30 درصد از اشتغال شهرستان جم در حوزه تجارت است.
وی از کسب مقام سی‌ام در بین 315 کمسیون کشوری توسط شهرستان جم خبر داد و افزود: در استان نیز در سال 90 به عنوان کمیسیون برتر استان شناخته شدیم.
این مسئول گفت: از اصناف شهرستان جم انتظار داریم بیش از گذشته با اداره صنعت و معدن و تجارت همکاری کنند تا روز به روز شاهد رونق در بازار و رضایتمندی شهروندان باشیم.
اعتباری تاکید کرد: ارائه تسهیلات و امکانات به اصناف و ساماندهی آنها مورد تاکید این مدیریت قرار دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.
وی اضافه کرد: انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر از دغدغه‌های مردمی است که امیدوارم در این مسیر نیز به اهداف مورد نظر برسیم.
ایجاد اشتغال پایدار و رفع معضلات بیکاری در شهرستان اولویت اساسی است
معاون فرماندار جم نیز در این نشست با اشاره به کارهای صورت گرفته از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت و مجمع امور صنفی شهرستان جم، اظهار داشت: ایجاد شهرک صنعتی در جم موجبات رشد و اعتلای شهرستان در حوزه تجارت و صنعت می‌شود که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.
حسین مصلحی‌پور با اشاره به کمک یک‌میلیارد ریالی به زلزله زدگان شهر شنبه، بیان کرد: کمک برای برگزاری مراسمات مذهبی و تحت پوشش قرار دادن 170 یتیم و کمک به هوشمند کردن مدارس از اقدامات قابل ذکر مجمع و اداره صنعت و معدن این شهرستان در سال جاری است.
وی افزود: همه باید در تنظیم بازار به یکدیگر کمک کنیم و نظارت مردم باعث می‌شود که اگر عده‌ای هم بخواهند گران فروشی یا کم فروشی کنند جلوی آنها گرفته شود.
معاون فرماندار جم بر لزوم اشتغال‌زایی در شهرستان تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار و رفع معضلات بیکاری در شهرستان یک اولویت اساسی است و مسئولان ارشد استان بوشهر و شهرستان جم در این مسیر همت خود را صرف می‌کنند و هیچ‌گونه کم‌کاری در ایجاد اشتغال صورت نگرفته است.
بازرسی و نظارت بر بازار و بازرسی از وسایل صنوف
رئیس اداره استاندارد شهرستان کنگان نیز تصریح کرد: این اداره آماده دریافت هر گونه شکایت درباره عدم تطبیق استاندارد با کالا است.
مصطفی رامشی افزود: در صورت همکاری فرمانداری شهرستان جم آمادگی لازم برای ایجاد دفتر نمایندگی این اداره در شهرستان را داریم.
وی بازرسی و نظارت بر بازار و بازرسی از وسایل صنوف را از وظایف این اداره برشمرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد