همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

کسب مهارت‌های شغلی لازمه کاهش بیکاری است


  

کسب مهارت‌های شغلی لازمه کاهش بیکاری است
عضو هیئت موسس موسسه آموزش عالی طلوع مهر کسب مهارت‌های شغلی را لازمه کاهش بیکاری عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی در مراسم افتتاح مرکز جوار دانشگاهی که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان قم و موسسه آموزش عالی طلوع مهر صورت گرفت اظهار داشت: تأسیس مرکز جوار دانشگاهی اقدامی ارزشمند و رو به جلوست که با استقبال خوب علاقمندان روبرو خواهد شد.
وی گفت: با توجه به روایات ائمه اطهار، اعتقاد داریم که قم باید پیشتاز علم باشد و هرکس به نوبه خود باید در این امر شریک باشد.
حجت الاسلام بنایی با بیان اینکه موسسه طلوع مهر توانسته از ظرفیت علمی استان به خوبی بهره گیرد ابراز داشت: تلاش مجموعه طلوع مهر همواره بر این بوده تا برند علمی دانشگاه را در حد اعلی نگاه دارد و از بهترین اساتید مطرح دانشگاهی بهره ببرد.
وی گفت: امیدواریم در زمینه ارتقاء علم و دانش گرفتار کارهای جناحی و دست و پا گیر نشویم و در برنامه ریزی سازمان یافته و کوتاه مدت، قم به جایگاه واقعی خود برسد و در همه امور طلایه دار و پیشاهنگ باشد.
نیاز سنجی مناسبی در ارائه مدارک دانشگاهی وجود ندارد
نماینده هیئت مؤسس طلوع مهر نیز در این مراسم یکی از مشکلات دانشجویان را عدم مهارت کافی در فنون مختلف دانست و گفت: سیل عظمی دانشجویان در حوزه علوم انسانی،  علوم پایه و ... مهارت کافی جهت ورود به بازار کار را دارا نیستند و مرکز جوار دانشگاهی می تواند در این راه موثر باشد.
دکتر محمد محمد رضایی تصریح کرد: مقالات دانشگاهی متعددی در طی سال به چاپ می‌رسد اما بسیاری از آنها در عمل کارایی ندارد و باید با تشکیل اتاق فکر و برنامه ریزی سازمان یافته مقالاتی چاپ شود که مشکلی از مشکلات پیش روی را بردارد.
وی با بیان اینکه با گذراندن مهارت‌های شغلی بیکاری نیز کاهش خواهد یافت اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر مدرکی که توسط دانشجویان رشته‌های مختلف اخذ می‌شود در بسیاری از موارد بدون نیازسنجی بوده و این سبب افزایش بیکاری قشر تحصیلکرده گردیده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: بسیاری از نابسامانی‌های موجود در حوزه اجتماعی کشور به سبب فقدان اشتغال مناسب جوانان است و امیدواریم دوره‌های مرکز جوار دانشگاهی بتواند موجب افزایش اشتغالزایی در استان گردد.
اعتبار گواهینامه فنی و حرفه ای جهانی است
مدیرکل فنی و حرفه ای استان قم نیز با ارزیابی مثبت تفاهم نامه تأسیسی مرکز جوار دانشگاهی اظهار داشت:  با تأسیس این مرکز در موسسه آموزش عالی طلوع مهر، سازمان فنی حرفه ای می‌تواند از پتانسیل هیئت علمی و توانمندی اساتید موسسه در جهت تدوین استانداردها و امور پژوهشی خود بهره ببرد و متقابلاً طلوع مهر نیز از امکانات و تجهیزات موجود سازمان فنی و حرفه ای بهره خواهد برد.
احمد عطارنیا گفت: گواهینامه فنی و حرفه ای در 160 کشور دنیا اعتبار دارد و در بسیاری از کشورها برای کسب شغل باید گواهینامه مهارتی داشته باشید چون سازمان جهانی کار آن را تأیید می کند بنابراین گواهینامه اعطایی به دانشجویان موجب اشتغالزایی و ورود به بازار کار خواهد شد.
این مرکز قصد دارد با محوریت رشته های علوم انسانی فعالیت خود را در سطح استان آغاز نماید.
حوزه های اصلی فعالیتی این مرکز در پنج زمینه اصلی مدیریت مالی و حسابداری، مدیریت بیمه، مدیریت کسب و کار و کارآفرینی، مدیریت تبلیغات و فروش و مکاتبات اداری و نویسندگی به منظور پوشش استانداردهای مصوب و مرتبط در این زمینه‌ها تعریف گردیده است که با آغاز فعالیت و تداوم آن نیاز سنجی‌های تکمیلی به منظور گسترش زمینه‌های فعالیتی انجام می‌گردد.
همچنین متقاضیانی که دوره‌های مذکور را با موفقیت پشت سر گذارند می‌توانند از تسهیلات و امتیازات مدارک صادره سازمان فنی و حرفه‌ای استفاده نمایند.
محصولات آموزشی و کارآفرینی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد