همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اعلام آمادگی سازمان فنی و حرفه‌ای برای کاهش آمار بیکاری

  
اعلام آمادگی سازمان فنی و حرفه‌ای برای کاهش آمار بیکاری
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به دغدغه دولت برای ساماندهی وضعیت بیکاری، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور متولی امر اشتغال نیست ولی می‌تواند با اجرای طرح‌های آموزشی آمار بیکاری را کاهش دهد.
کوروش پرند در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر دولت مصمم است تا با توجه به آمار بیکاری به ویژه بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، وضعیت اشتغال در کشور را ساماندهی کند.
وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در امر اشتغالزایی موثر است ولی متولی اشتغال نیست، گفت: این سازمان می‌تواند با اجرای صحیح الگوهای آموزشی نظیر آموزش، تولید، بازاریابی و فروش به عنوان پایلوت در هر کدام از شهرهای کشور آمار بیکاری آن شهر را کاهش دهد.
پرند به مزایای این الگوی آموزشی اشاره و اظهار کرد: یکی از مزایای الگوی مذکور این است که تولید کننده، امنیت تولید دارد زیرا فرد یا افرد متخصصی در امر بازاریابی و فروش کالا وارد می‌شوند و می‌توانند کالای تولید شده را خریداری کنند و در بازار هدف به فروش برسانند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بررسی‌های زیادی در مورد موفقیت کارگاههای تولیدی انجام داده و به این نتیجه رسیدیم که یک الگوی آموزشی را برای سازمان فنی و حرفه‌ای طراحی کنیم و برای رسیدن به نتیجه مطلوب و مورد نیاز از کارآفرینان برتر و حامیان آموزشهای مهارتی دعوت کردیم.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ابراز امیدواری کرد: با شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود هر استان اجرای این طرح آثار و پیامدهای مثبتی در کاهش بیکاری استانها داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد