همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

صرفه جویی در نصب مجدد ویندوز


  

ضمیمه کلیک جام جم : یک پیشنهاد کار راه‌انداز : اگر فرصت خواندن این مطلب را ندارید، حتما به لینک انتهای آن سر بزنید و نسخه‌ای از نرم‌افزار پیشنهادی را برای وقت مبادا در آرشیو خود ذخیره کنید.

اصطلاح بوت‌شدن یا بوت‌کردن در میان کاربران سطح متوسط و حرفه‌ای رایانه بسیار رایج است. آیا شما نیز با این اصطلاح آشنایی دارید؟

بوت یا راه‌اندازی در حالت کلی عبارت است از بارگذاری سیستم‌عامل در حافظه رایانه. این عملیات پروسه خاصی دارد که معمولا از روی دیسک سخت (هارد‌دیسک) صورت می‌گیرد و در مواردی نیز دیسک نرم (سی‌دی یا دی‌وی‌دی) و حافظه‌های فلش آن را انجام می‌دهد. راه‌اندازی با روشن‌شدن رایانه آغاز می‌شود، مجموعه‌ای از دستورات که در حافظه فقط خواندنی قرار دارد اجرا ‌شده و در ادامه مجموعه‌ای از بررسی‌ها برای حصول اطمینان از عملکرد دیسک‌های سخت و دیگر موارد انجام می‌شود. در نهایت نیز محل نصب سیستم‌عامل مشخص و سیستم‌عامل بارگذاری می‌شود. از این مرحله به بعد عملیات بوت پایان یافته و سیستم‌عامل برای اجرای فعالیت‌های درخواستی کاربر در اختیار ایشان قرار می‌گیرد.

سیستم‌عامل ویندوز به دلایل مختلفی اعم از قطع برق و خاموش‌شدن ناگهانی، نوسان ولتاژ، آلودگی به ویروس و بدافزارهای دیگر، نصب نرم‌افزارهای معیوب و خطا در اعمال تغییرات در فایل‌های سیستمی دچار مشکل می‌شود و این مشکل می‌تواند بوت‌شدن رایانه را نیز با مشکل مواجه کند. در چنین شرایطی ممکن است رایانه شما هنگام بوت پیغام‌های خطای مختلفی را برایتان به‌نمایش درآورد. وجود اشکال در هارد‌دیسک، شناسایی نشدن درایو شامل ویندوز، توقف روی صفحه مشکی یا نمایش صفحه آبی و بسیاری از خطاهای دیگر از  مواردی است که پیش از بوت‌شدن سیستم‌عامل به‌نمایش درمی‌آیند و بارگذاری سیستم‌عامل متوقف می‌شود. توقف در بارگذاری سیستم‌عامل نیز به‌معنای دسترسی نداشتن به سیستم‌عامل است و خلاصی از این مشکل برای بسیاری از کاربران، نصب مجدد ویندوز و نرم‌افزارهای آن است.

تعمیرکار بوت

دوست دارید به‌جای نصب مجدد ویندوز و اتلاف چند ساعت از وقت گرانبهای خود، در کمتر از چند دقیقه مشکلات رایج مربوط به بوت را رفع کرده و براحتی به استفاده مجدد از سیستم‌عامل بپردازید؟ مجموعه ابزارهای موجود در نرم‌افزار Spotmau BootSuite 2012 به همین منظور طراحی شده‌اند.

چنانچه رایانه شما در زمان‌های نامشخص و به‌صورت اتفاقی هنگ می‌کند، ویندوز آن بوت نمی‌شود یا به دلیل دیگری قصد دارید بدون بوت‌کردن سیستم‌عامل به انجام برخی فعالیت‌ها روی رایانه بپردازید می‌توانید از BootSuite  کمک بگیرید. به کمک این نرم‌افزار با قرار دادن سی‌دی‌/‌ دی‌وی‌دی در درایو نوری یا اتصال حافظه فلش به رایانه می‌توانید از بیش از 40 ابزار با عملکردهای متفاوت استفاده کنید.

متاسفانه شرکت ارائه‌کننده نرم‌افزار Bootsuite فقط نسخه قابل خرید آن را روی سایت منتشر کرده و باتوجه به فراهم نبودن امکان خرید برای کاربران ایرانی، نسخه‌ای از آن را دریافت و برای شما در لینک زیر آپلود کرده‌ایم. شما می‌توانید با دریافت و نصب نرم‌افزار از لینک زیر، از آن استفاده کنید:

http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌DQmmt6

امیر عصاری



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد