همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

مشاغل سخت جزو بیمه‎های اجباری محسوب می‌شود


  مشاغل سخت جزو بیمه‎های اجباری محسوب می‌شود     
یک مسوول در بیمه تأمین‌ اجتماعی استان زنجان گفت: مشاغل سخت جزو بیمه‎های اجباری محسوب می‌شود.
"حمید انصاری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، تصریح کرد: در خصوص کارگران دو نوع بیمه وجود دارد که کارگران می‎توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند. یک نوع بیمه که مشاغل سخت جزو بیمه‎های اجباری می‌شود و یک نوع بیمه دیگر داریم که بیمه خاص و اختیاری است.
وی خاطرنشان کرد: در مورد بیمه‌ شدگان بیمه‏‌های اجباری که کارگران سالانه با هماهنگی‎هایی که انجام می‌شود و سهمیه‎هایی که به همه استان‏ها اعلام می‌شود، تعداد کارگرانی که در هر سال می‌شود بیمه کرد را دولت پیش‏ بینی می‎کند و تعداد افرادی که جذب می‌شوند اعلام می‌شود و جذب بیمه بر اساس کارت مهارت کارگران است که این کارت‏‌ها از فنی و حرفه‎ای دریافت شده و توسط تاریخ صدور و قدمت تاریخ صدور این کارت‎‏ها، کارگران جذب می‌شوند و بیمه اختیاری به آن‎ها تعلق می‎گیرد.
انصاری یادآور شد: کارگران مشاغل سخت و زیان‎آور توسط کارفرماها بیمه می‎‌شوند و این نوع بیمه جزو بیمه‎های اجباری محسوب می‌شود و کسانی که تحت پوشش بیمه اجباری هستند اگر به صورت غیرارادی از کار بیکار شوند سازمان طی یک شرایطی این افراد را بیمه می‎کند که بیمه بیکاری است که مشمول قانون کار است.
این مسوول عنوان کرد: بیمه کارگران ساختمانی شامل بازنشستگی، از کارافتادگی، فوت، حوادث و بیماری‏‌ها و بارداری است و یک دفترچه تأمین‌ اجتماعی هم به آن‏ها تعلق می‎گیرد.
وی اظهارکرد: در یک کارگاه همه افرادی که در آن‌جا مشغول به کار هستند قطعاً بیمه می‌شوند، ولی همه آن‎ها جزو بیمه کارهای سخت و زیان‎ آور نیستند و فقط کسانی که در قسمت تولید و کار با مواد شیمیایی و با دستگاه‎های سخت کار می‎کنند شامل این بیمه می‌شوند، ولی کار شرکت سرب و روی کار سخت و زیان‎‌آور است و همه افراد تحت پوشش بیمه اجباری قرار می‎گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد