همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بررسی 3500 پرونده در دو ماه پایانی پارسال


  رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم:     
بررسی 3500 پرونده در دو ماه پایانی پارسال     
رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دو ماه پایانی سال 92 تعداد 3500 پرونده براساس نوع تقاضای جذب شامل قراردادی، راتبه تحصیلی، طرح سربازی و هیئت علمی پیمانی و تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی آزمایشی و رسمی آزمایشی به رسمی قطعی مورد بررسی قرار گرفته است.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ دکتر محمد رضا رضوان‌طلب در نشست هم اندیشی با هیئت رئیسه و اساتید دانشگاه صنعتی شریف که در اعیاد شعبانیه در مشهد مقدس برگزار شد گفت: فعالیت های این مرکز شامل بررسی صلاحیت های عمومی و شکلی، صلاحیت علمی وتبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی دانشگاه های کشور است و در دو ماه پایانی سال 92 تعداد 3500 پرونده براساس نوع تقاضای جذب شامل قراردادی،راتبه تحصیلی، طرح سربازی و هیئت علمی پیمانی و تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی آزمایشی و رسمی آزمایشی به رسمی قطعی مورد بررسی قرارگرفته است.
وی در ادامه بخش عمده تاخیرات پیش آمده در انجام این موارد را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: بخشی از این تاخیرها در استعلامات از مراکز ذیربط است.
رضوان طلب با اعلام اینکه زمان بررسی نهایی پرونده صلاحیت علمی و عمومی در مرکز جذب 45 روز است اظهار امیدواری کرد که با توجه به جلسات مشترک با متولیان امر استعلام این زمان به حداقل برسد.
وی افزود: می‌توان ادعا کرد فعالیت‌های این مرکز هم اکنون به روز رسانی شده و کارهای سنواتی گذشته صفر شده است.
رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت: درحال بررسی شیوه‌های نحوه جذب اعضای هیئت علمی در 50 کشور برتر دنیا در زمینه علمی و دانشگاهی هستیم تا پس از بومی سازی بتوانیم از بخش‌های مشترک و عمومی آن در مدل داخلی استفاده کنیم.
وی در پایان یکی از کاستی‌های گذشته مرکز جذب را غفلت از مفهوم جذب به معنی ایجاد ساز و کاری برای شناسایی اساتید و نخبگان برای معرفی به جامعه دانشگاهی ذکرکرد و گفت: ما تاکنون فقط پاسخگوی کسانی بوده‌ایم که خود اعلام آمادگی کرده‌اند و به سوی شناسایی و دعوت استعدادها قدم بر نداشته‌ایم و باید این مهم در اولویت کاری این مرکز قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد