همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

آزمون مقطع دکتری تخصصی دانشگاه علوم اسلامی رضوی آغاز شد


  آزمون مقطع دکتری تخصصی دانشگاه علوم اسلامی رضوی آغاز شد     
آزمون ورودی مقطع دکتری تخصصی دانشگاه علوم اسلامی رضوی روز پنجشنبه در محل این دانشگاه آغاز شد.
به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در حاشیه این بازدید گفت: آزمون دکتری تخصصی phd دانشگاه علوم اسلامی رضوی روزهای پنجشنبه و جمعه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به صورت تشریحی با حضور 300 نفر از داوطلبان مرد برگزار می شود.
حجت الاسلام ˈمحمد باقر فرزانهˈ افزود: این آزمون در شش رشته علوم قرآنی و حدیث، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، حقوق بین الملل، فقه جزائی و فلسفه و کلام اسلامی و در بین داوطلبان مرد است.
وی بیان کرد: داوطلبان باید در این دو روز علاوه بر سووالات دروس تخصصی رشته انتخابی، به سووالات دروس مشترک مشتمل بر دروس عربی و زبان انگلیسی به همراه دروس سطح سه حوزه علمیه نیز پاسخ دهند.
رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: دروس سطح سه حوزه علمیه مشتمل بر رسائل، مکاسب و کفایه الاصول است.
وی با بیان اینکه نتیجه آزمون نیمه اول شهریور ماه امسال اعلام می شود، افزود: داوطلبان بعد از طی مراحل َآزمون کتبی و مصاحبه علاوه بر گذراندن واحدهای تخصصی رشته انتخابی، دروس سطح چهار حوزه علمیه را نیز بطور همزمان فرا خواهند گرفت.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی از مراکز آموزشی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موسسات فرهنگی وابسته به آستان قدس رضوی است که برنامه آموزشی آن در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و سطوح چهارگانه حوزه علمیه به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.
وی افزود: پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم اسلامی رضوی صرفا بین برادران واجد شرایط و بوسیله آزمون اختصاصی تحت نظارت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.
به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در بازدید از آزمون دکتری تخصصی دانشگاه از دقت دانشگاه علوم اسلامی رضوی در جذب دانشجو قدردانی کرد.
دکتر ˈسید حسین حسینیˈ با برشمردن شیوه گزینش دانشجوی دکتری به صورت کتبی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی تاکید کرد و افزود: گزینش دانشجو در سایر دانشگاه ها به دلیل تعداد زیاد متقاضی تست محور شده که این شیوه بر کیفیت گزینش تاثیر خواهد گذاشت.
وی کیفیت محور بودن آموزش را از خصوصیات دانشگاه علوم اسلامی رضوی دانست و گفت: سابقه دانشگاه نیز در این خصوص موید این مطلب است.
براساس آمارهای موجود، از سال 73 تا پارسال 120 نفر در مقطع دکترا در این دانشگاه دانش آموخته شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد