همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بازاریابی مهمترین مشکل حوزه صنایع دستی کشور است


  معاون سازمان میراث فرهنگی:     
بازاریابی مهمترین مشکل حوزه صنایع دستی کشور است     
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بازاریابی و فروش مهمترین مشکل حوزه صنایع دستی کشور است و برای حل آن باید بازارچه های صنایع دستی در نقاط مختلف کشور برپا شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن نامور مطلق روز پنجشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی افزود: در این چارچوب تبریز و شهرستان های این استان به دلیل پیشینه و اصالت صنایع دستی می تواند نقش موثری ایفا کند.
وی با بیان اینکه تبریز می تواند برندهای متعدد بین المللی در این زمینه داشته باشد، اظهارکرد: دیگر شهرستان های آذربایجان شرقی نیز باید یک برند در سطح ملی کسب کنند.
نامور مطلق با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار نفر در آذربایجان شرقی کارت فعالیت در حوزه صنایع دستی داشته و در این عرصه فعالیت می کنند، کم هزینه بودن، ارزش افزوده بالا و ظرفیت ایجاد اشتغال بالا را از مزیت های قابل توجه این حوزه برشمرد.
وی توجه ویژه به صنایع دستی و توسعه فعالیت در این عرصه را از اولویت ها و سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید اعلام و اضافه کرد: توجه به این بخش و بهره گیری از ظرفیت های آن می تواند موجب توسعه اقتصادی کشور شود.
نامور مطلق تاکید کرد: در صورت حمایت استاندار آذربایجان شرقی و دیگر مسوولان ارشد استان از این حوزه، تبریز را به جایگاه اصلی در این عرصه خود باز می گردانیم.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه جای موزه صنایع دستی در این استان خالی است، گفت: موزه ها مهمترین نقش را در معرفی ظرفیت های صنایع دستی و میراث فرهنگی هر منطقه ایفا می کنند.
اسماعیل جبارزاده ادامه داد: برپایی و ایجاد موزه ای که بتواند در کوتاهترین زمان ممکن ظرفیت های صنایع دستی آذربایجان شرقی را به گردشگران معرفی کند، ضروری است.
وی با اعلام آمادگی برای تامین امکانات موزه صنایع دستی استان، خواستار ارایه طرح های کارشناسی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای تحقق این مهم و ارایه آثار هنرمندان آذربایجان شرقی در این موزه شد.
جبارزاده بر شناسایی، احیاء و معرفی صنایع دستی مناطق مختلف استان تاکید کرد و افزود: بسیاری از صنایع دستی آذربایجان شرقی در طول تاریخ به دست فراموشی سپرده شده و در زمان حاضر شاید کمتر از نیمی از ظرفیت های پیشین استان در این حوزه فعال است.
وی ارایه آموزش و ورود به بحث های علمی در این عرصه را ضروری ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه هنر اسلامی تبریز زمینه خوبی برای آموزش علمی مباحث صنایع دستی ایجاد کرده و این موضوع باید در مراکز فنی و حرفه ای نیز دنبال شود.
جبارزاده با اشاره به اهمیت صنایع دستی در ایجاد اشتغال یادآوری کرد: توجه به این حوزه می تواند بسیاری از مشکلات بخش اشتغال جوانان را حل کند.
استاندار آذربایجان شرقی هنر - صنعت فرش آذربایجان شرقی را بخشی از صنایع دستی دانست و تاکید کرد: این هنر و صنعت نباید از مجموعه صنایع دستی جدا شود.
وی اضافه کرد: متاسفانه متولیان این حوزه، به فرش فقط به عنوان یک کالای تجاری نگاه می کنند و این دیدگاه موجب لطمه دیدن اصالت و کیفیت فرش تبریز شده است.
وی از راه اندازی ستاد فرش استان با هدف ساماندهی صنعت فرش خبر داد و گفت: این ستاد وظیفه نظارت بر ورود مواد اولیه، بافت و صادرات فرش را بر عهده دارد و تلاش می کند هنر صنعتی فرش استان از وضعیت فعلی خارج شده و شرایط بهتری یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد