همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

نخستین دوره آموزش تولید گیاهان دارویی بعد ازماه مبارک رمضان در کشور آغاز می شود


  معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت:

نخستین دوره آموزش تولید گیاهان دارویی بعد ازماه مبارک رمضان در کشور آغاز می شود

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری، دکتر پوراندخت نیرومند، معاون آموزشی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در جمع خبرنگاران در شهرکرد افزود: در حوزه داروهای گیاهی با انحمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی تفاهم نامه ای بسته شده تا در زمینه تولید گیاهان دارویی آموزش های لازم به علاقه مندان این رشته ارائه شود.

وی گفت: هم اکنون 103شرکت در ایران در زمینه تولید داروهای گیاهی فعالیت می کنند که به تفکیک شهرستان نیازسنجی های لازم برای آموزش تولیدکنندگان این گیاهان انجام شده است.

وی گفت: بر اساس نیازسنجی های انجام شده دوره آموزشی برای دو هزار نماینده این شرکت ها برگزار می شود و جذب این افراد از طریق شرکت های تولید کننده گیاهان دارویی انجام می شوند.

دکتر نیرومند اظهار داشت: آموزش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور امسال در راستای نیاز بازار کار ارائه می شود که این مهم ازطریق ارتباط با اصناف و بنگاه های اقتصادی و شناسایی آموزش هایی مورد نیاز نیروی کار آنها صورت می گیرد.

وی تربیت نیروی ماهر و آموزش دیده تخصصی مورد نیاز شهرک های صنعتی کشور را از دیگر برنامه های امسال این سازمان عنوان کرد و گفت: مراکز ارتقای مهارت در شهرک های صنعتی از سال گذشته ایجاد شده است.

معاون آموزشی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور تصریح کرد: 32 مرکز با مشارکت شرکت شهرک های صنعتی آموزش های مورد نیاز شهرک های صنعتی را در مراکز ایجاد شده در شهرک های صنعتی ارائه می دهند.

دکتر نیرومند، بازنگری مستمر استانداردهای آموزش شغلی و شایستگی، تدوین استاندارد آموزش های مورد نیاز، منطبق کردن شایستگی های حرفه ای مربیان با تغییرات صنایع و فناوری ها را از الزاماتی دانست که برای انطباق آموزش های فنی و حرفه ای با نیاز بازار کار باید انجام شود.

معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: در تدوین برنامه های آموزشی ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای از ظرفیت های بخش دولتی و غیردولتی بهره برداری شده تا سهم بخش های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر و فناوری های راهبردی بر اساس نیازسنجی و قطب بندی و شاخص های جمعیتی، سند توسعه استان و سند اشتغال در برنامه مشخص شود.

وی اظهار داشت: امسال به منظور افزایش نگهداشت کارآموزان امکان تبدیل استانداردهای آموزش شغلی به صورت شایستگی فراهم شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد