همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

دامنه دات آی آر در آستانه سرقت دامنه ir


  

رسانه‌های خارجی چندی پیش از اتفاق قریب الوقوعی خبر دادند که طی آن به ادعای دو وکیل از آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، دامنه آی‌آر که سایت‌های ایرانی را پشتیبانی می‌کند بزودی ضبط خواهد شد. این دو وکیل در جریان حکمی که از دادگاه آمریکا گرفته‌اند می‌خواهند سازمانی را که مدیریت دامنه‌ها را به عهده دارد مجاب کنند دامنه‌های ایرانی را ضبط کند تا دسترسی سایت‌های ایرانی به دامنه‌هایشان محدود شود.

این دو وکیل دلیل شکایت خود را مورد حمله قرار گرفتن از طرف حمله‌های ترویستی اعلام کرده‌اند و سه کشور ایران، سوریه و کره شمالی را در فهرست خود قرار داده‌اند. آنها مدعی هستند دادگاه آمریکا به آنها حکمی برای دریافت غرامت داده است اما شرکت آیکان که مسئولیت مدیریت دامنه‌های آی‌آر را در اختیار دارد، تاکنون هیچ ابلاغی به ایران ارسال نکرده است. به همین دلیل این حکم تاکنون فقط در رسانه‌ها عنوان شده و مراحل قانونی خود را ـ که واکنش ایران را در پی خواهد داشت ـ طی نکرده است.

به نظر می‌رسد این خبر بیشتر یک جنجال رسانه‌ای باشد تا آن که جنبه عملی پیدا کند. بعد از حساب‌های بانکی و اشخاص و شرکت‌های ایرانی این بار فضای اینترنت ایران قرار است مورد تحریم آمریکا قرار بگیرد. کشوری که بیش از هر کشور دیگری سنگ حقوق بشر را به سینه می‌زند، دست روی چیزی گذاشته که بیشتر مردم عادی مصرف‌کننده آن هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد