همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

از بین بردن سوال حذف کردن در ویندوز


  ضمیمه کلیک جام جم :

همان‌طور که می‌دانید در سیستم‌عامل ویندوز برای جلوگیری از حذف تصادفی فایل‌ها و از دست رفتن ناگهانی اطلاعات، چنانچه قصد داشته باشید فایلی را حذف کنید، یک پنجره هشدار به شما نمایش داده می‌شود و پس از تائید آن، فایل مورد نظر به سطل زباله ویندوز منتقل می‌شود. در ادامه نیز در صورتی‌که فایل را از سطل زباله حذف کنید، تقریبا فایل برای همیشه از روی هارد‌دیسک رایانه شما حذف می‌شود.

کاربرانی که کمی حرفه‌ای‌تر هستند در مواردی که با اطلاع کامل نسبت به حذف فایل‌ها اقدام می‌کنند، با نگه‌داشتن کلید Shift و انتخاب گزینه‌ Delete فایل را مستقیما از هارد‌دیسک حذف می‌کنند و عملیات انتقال به سطل زباله صورت نمی‌گیرد. اما در این روش نیز پنجره‌ تائید به‌نمایش در می‌آید و عملیات حذف پس از تائید کاربر انجام می‌شود. چنانچه جزو کاربرانی هستید که به‌طور کامل حواستان جمع است و قصد دارید عملیات حذف اطلاعات را نیز با کمترین دردسر انجام دهید، می‌توانید با استفاده از روش زیر، حذف بدون انتقال به سطل زباله را بدون به‌نمایش درآمدن پنجره‌ هشدار به انجام برسانید:

1 ـ‌ روی آیکون سطل زباله (Recycle Bin) کلیک راست کرده و گزینه‌ Properties را انتخاب کنید.

2 ـ‌ در تب general از پنجره‌ به‌نمایش درآمده گزینه‌ Don't move files to the Recycle Bin را فعال کنید تا حذف مستقیم اطلاعات بدون انتقال به سطل زباله فعال شود.

3 ـ‌ در ادامه علامت چک‌مارک کنار گزینه‌ Display delete confirmation dialog را غیرفعال کنید تا نمایش پنجره‌ هشدار برای حذف اطلاعات نیز غیر فعال شده و به این ترتیب با فشردن کلید Delete یا انتخاب این گزینه از روش‌های دیگر، عملیات حذف بدون هیچ پرسش اضافه‌ای صورت گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد