همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

آماده سازی و صدور بیش از 459 هزار کارت هوشمند مهارت در سال جاری


  

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:
آماده سازی و صدور بیش از 459 هزار کارت هوشمند مهارت در سال جاری
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از اقدامات این سازمان برای آماده سازی و صدور بیش از 459هزار کارت هوشمند مهارتی از ابتدای سال جاری تا نیمه مهر ماه توسط این سازمان خبر داد.
به گزارش پیک مهارت آنلاین ، به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دکتر کورش پرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس این سازمان با اعلام این خبر افزود: فرآیند طراحی ساختار و تولید سامانه های سخت افزاری و نرم افزاری کارت های هوشمند مهارت از تابستان سال 1392 آغاز شد و در مجموع  از سال گذشته  تا نیمه مهر ماه سال جاری 876 هزار و 423 کارت هوشمند مهارت صادر شده است.
 دکتر کورش پرند همچنین بیان داشت: تعداد 459 هزار و 82 کارت هوشمند مهارت در سال جاری صادر شده که 388 هزار و 526  فقره کارت به ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان های تهران، قم، قزوین، کردستان، سمنان، گلستان، البرز، فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، زنجان، اردبیل، لرستان، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، خوزستان، آذربایجان غربی، مازندران، همدان، هرمزگان، ایلام، مرکزی، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، گیلان، یزد و چهارمحال بختیاری  تحویل شده است و متقاضیان برای دریافت کارت های خود می توانند به ادارات کل استانی و یا مراکز آموزش فنی و حرفه ای مربوطه مراجعه نمایند.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: 70 هزار و 556 کارت از کارت های صادر شده در سال جاری پس از  آماده سازی برای توزیع، تحویل ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان های تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، همدان، بوشهر، خراسان جنوبی و گیلان می شوند.
وی تصریح کرد: فرآیند طراحی ساختار و تولید سامانه های سخت افزاری و نرم افزاری  و صدور کارت های هوشمند مهارت در راستای استقرار دولت الکترونیک و استاندارد سازی، اصلاح و بهبود روش ها و فرآیندها و با اهداف بازنگری، اصلاح، توسعه و بهینه سازی الگوهای ارزشیابی مهارت در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صورت گرفته است.
دکتر پرند درخصوص ویژگیهای این کارت هوشمند گواهینامه های مهارت بیان داشت: بر روی کارت هوشمند مشخصات فردی شامل نام ونام خانوادگی، شماره ملی، محل و تاریخ صدور کارت و کدشناسایی کارت هوشمند درج شده است و این کارت دارای یک چیپ کامپیوتری است که اطلاعات گواهینامه های مهارت افراد تا 20 گواهینامه در آن ثبت می شود.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نحوه استعلام گواهینامه های مهارت از طریق این کارت هوشمند اشاره کرد و گفت: این کارت هوشمند به سیستم جامع پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نشانی http://azmoon.portaltvto.com  متصل است و استعلام آن درصورت نیاز از سوی نهادها و سازمانها بدون نیاز به مکاتبات اداری و کاغذی به صورت آن لاین و آفلاین با وارد کردن کد شناسایی که بر روی کارت درج شده در سامانه مذکور قابل انجام است.
دکتر کورش پرند درخصوص میزان امنیت کارت هوشمند مهارت گفت: کارت هوشمند مهارت از کدهای امنیتی سه لایه برخوردار است و بنابراین در فرآیند استعلام امکان جعل وجود ندارد.
وی تجمیع اطلاعات گواهینامه های مهارتی فرد در یک کارت هوشمند، ارتقای سلامت و امنیت گواهینامه های مهارت، جلوگیری از اقداماتی مثل جعل و حذف فرآیندهای کاغذی را از جمله دستاوردهای صدور
گواهینامه های مهارتی در قالب کارتهای هوشمند دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد