همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

دردسرهای آی او اس


  کلیک جام جم :

بالاخره نسخه‌ جدید سیستم‌عامل محبوب اپل (آی.او.اس 8) منتشر شد و کاربران مشتاق به استفاده از این سیستم‌عامل، بسرعت دستگاه‌های هوشمند خود را با این نسخه به‌روزرسانی کردند.

اگر شما هم تاکنون این به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا این کار را انجام دهید، زیرا تحولات بسیاری در این نسخه از سیستم‌عامل آی.او.اس ایجاد شده و مطمئنا پاسخگوی بسیاری از نیازهای شما خواهد بود.

در این میان همواره انتشار نسخه‌های جدید سیستم‌‌های عامل با نارضایتی‌هایی از طرف کاربران همراه است. این نسخه از سیستم‌عامل آی.او.اس نیز استثنا نیست و بسیاری از کاربران از برخی امکانات و تغییرات به‌وجود درآمده در آن ناراضی هستند.

در این مقاله قصد داریم برخی از رایج‌ترین دلایل نارضایتی‌ کاربران را معرفی و روش اصلاح آنها را نیز آموزش دهیم.

پیشگوی متن

یکی از امکانات جدید در این نسخه، قابلیت Predictive Text است. به‌کمک این قابلیت، هنگام تایپ در برنامه‌های مختلف، یک منو در بالای صفحه ‌کلید به ‌نمایش درمی‌آید و با هر کلمه‌ای که وارد می‌کنید، کلمه‌ بعدی پیش‌بینی می‌شود.

این قابلیت مطمئنا با گذشت زمان بهبود می‌یابد و می‌تواند تا حد زیادی سرعت تایپ را افزایش دهد، اما بسیاری از کاربران به استفاده از قابلیت پیش‌بینی کلمات تمایلی ندارند و ترجیح می‌دهند آن را غیرفعال کنند. اگر شما هم به‌ دنبال گزینه‌ای برای غیرفعال کردن این قابلیت در آی.او.اس 8 می‌گردید، می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

ـ از فهرست برنامه‌ها به Settings بروید و بخش General را فشار دهید.

ـ در تنظیمات عمومی، بخش Keyboard را انتخاب کنید و در صفحه‌ جدید، کلید مقابل Predictive را به حالت غیرفعال در‌آورید.

مخاطبان اخیر و مورد علاقه

از دیگر امکاناتی که در نسخه‌ جدید آی.او.اس مشاهده می‌شود، فهرست مخاطبان اخیر و مخاطبان مورد علاقه است. چنانچه کلید Home روی دستگاه خود را دو بار فشار دهید، منوی چند وظیفه‌ای به ‌نمایش درمی‌آید. در این منو دو گزینه‌ Recent و Favourites مربوط به مخاطبان اضافه شده است. با فشار روی این گزینه‌ها می‌توانید بسرعت به مخاطبان اخیر یا افرادی که بیشتر با آنها در تماس هستید، دسترسی داشته باشید، اما گاهی این دسترسی سریع می‌تواند حریم خصوصی افراد را نقض کند؛ چراکه هر کاربری با دسترسی به دستگاه هوشمند شما می‌تواند به مخاطبان مورد علاقه و اخیر شما دسترسی داشته باشد.

غیرفعال‌کردن این قابلیت به روش زیر امکان‌پذیر است:

ـ به Settings بروید و بخش Mail, Contacts, Calendars را انتخاب کنید.

ـ صفحه را به پایین اسکرول کنید و در بخش Show in App Switcher، کلیدهای وضعیت Phone Favorites و Recents را غیرفعال کنید.

ـ با انجام مراحل ذکر شده، دو گزینه‌ مورد اشاره از منوی چندوظیفه‌ای دستگاه حذف می‌شود.

آلبوم U2

هنگامی که اپل تاریخ انتشار نسخه‌ جدید آی.او.اس را اعلام کرد، آلبوم موزیک U2 را نیز به ‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داد. کاربران محصولات اپل می‌توانند تا تاریخ بیست و یکم مهر این آلبوم را به ‌صورت رایگان از فروشگاه محصولات اپل دریافت کنند، اما نکته‌ جالب توجه، اضافه شدن این آلبوم به آی.او.اس 8 به ‌صورت پیش‌فرض است.

بسیاری از کاربران در سراسر دنیا علاقه‌ای به این آلبوم موزیک ندارند و در ایران نیز بسیاری از کاربران به موزیک‌هایی با این سبک تمایلی ندارند. خوشبختانه این نارضایتی‌ها به گوش اپلی‌ها رسیده و کاربران می‌توانند با استفاده از روشی که اپل به ‌طور رسمی برای حذف این آلبوم ارائه کرده است، نسبت به حذف آن از آی‌تونز اقدام کنند.

ـ برای حذف این آلبوم باید ابتدا به لینک زیر مراجعه کنید:

http://itunes.com/soi-remove

ـ روی گزینه‌ Remove Album کلیک کنید و پس از وارد کردن اپل آیدی و رمز عبور خود منتظر بمانید تا آلبوم از فهرست موزیک‌های خریداری شده در آی‌تونز شما حذف شود.

توجه داشته باشید پس از حذف این آلبوم از فهرست موزیک‌های خریداری شده، نمی‌توانید مجددا با مراجعه به بخش گزینه‌های خریداری شده، آن را به دستگاه بازگردانید، اما همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، شما می‌توانید تا بیست و یکم مهرماه این آلبوم را به‌صورت رایگان دانلود کنید.

سطل زباله تصاویر

آی.او.اس 8 به یک سطل زباله برای تصاویر تجهیز شده است. اگر شما به‌صورت اتفاقی یک تصویر را حذف کنید، جای هیچ‌ نگرانی وجود ندارد، چراکه بازیافت تصویر از سطل زباله‌ تعبیه شده در این نسخه از آی.او.اس براحتی امکان‌پذیر است. این قابلیت مفید است، اما برخی کاربران دوست دارند وقتی عکسی را حذف می‌کنند، در همان لحظه عکس حذف شده و دسترسی مجدد به آن امکان‌پذیر نباشد.

اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید و قصد دارید سطل زباله‌ تصاویر را بسرعت تخلیه کنید، به روش زیر عمل کنید:

ـ به ابزار Photos مراجعه کنید و روی Recently Deleted فشار دهید.

ـ گزینه‌ Select را فشار دهید و در ادامه Delete All را انتخاب کنید.

توجه: اکنون گزینه‌ای برای غیرفعال کردن دائمی سطل زباله وجود ندارد و هر بار برای حذف سریع تصاویر ‌باید مراحل ذکر شده را طی کنید.

پاسخ سریع

پاسخ سریع به پیام‌ها از دیگر امکاناتی است که در آی.او.اس 8 معرفی شد. با این قابلیت شما می‌‌توانید بدون ترک برنامه‌ در حال استفاده، به پیام‌های دریافتی پاسخ دهید. متاسفانه یک مشکل در قابلیت پاسخ سریع یا Quick Reply مشاهده شده است و آن زمانی پدیدار می‌شود که نحوه‌ نمایش هشدارهای بخش اطلاع‌رسانی در حالت Alerts تنظیم شده باشد. در این حالت چنانچه شما مشغول تایپ پاسخ سریع باشید و یک پیام دیگر برایتان ارسال شود، متن نوشته شده از سوی شما حذف می‌شود. همچنین در این شرایط شما نمی‌توانید به نرم‌افزار مدیریت پیام‌ها نیز مراجعه کنید.

برای رفع این مشکل ‌باید با مراجعه به Settings و ورود به بخش Notifications، در بخش Alert Style گزینه‌ Banners را انتخاب کنید.

با فعال شدن حالت نمایش به ‌صورت بنر، پس از دریافت پیام کوتاه می‌توانید با فشار روی بنر به‌نمایش درآمده، به ابزار مدیریت پیام‌ها دسترسی پیدا کنید یا حتی با پایین کشیدن نوار اطلاع‌رسانی، از قابلیت پاسخ سریع کمک گرفته و پاسخ را ارسال کنید.

انهدام خودکار

کارتون کارآگاه گجت را خیلی از شما به‌ یاد دارید. یکی از صحنه‌های پرتکرار در شروع هر قسمت از این کارتون، تحویل گرفتن نامه‌ای حاوی متن ماموریت و انهدام خودکار نامه پس از خواندن آن بود. اکنون این قابلیت به آی.او.اس 8 اضافه شده است. انهدام خودکار پیام‌های صوتی و ویدئوها در ابزار مدیریت پیام‌ها، قابلیتی است که موجب می‌شود پیام‌های کوتاه صوتی یا ویدئویی پس از مدت زمان مشخصی به‌طور خودکار حذف شوند.

اگر قصد دارید این قابلیت را غیرفعال کنید تا براحتی بتوانید پیام‌های صوتی و ویدئویی دریافتی یا ارسالی را نیز روی دستگاه خود ذخیره کنید، به این روش عمل کنید:

ـ به Settings مراجعه کرده و روی Messages فشار دهید.

ـ در بخش‌های Audio Messages و Video Messages گزینه‌ Expire را روی Never قرار دهید.

مجوز دسترسی

هر کاری که بدون اجازه‌ کاربر انجام شود نارضایتی او را ‌همراه خواهد داشت. بعضی برنامه‌های نصب شده روی دستگاه‌های هوشمند نیز کسب اجازه نمی‌کنند و این فعالیت‌های خودسرانه می‌تواند موجب بروز مشکلاتی شود. برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک و توییتر نمونه‌هایی از این برنامه‌ها به‌شمار می‌روند. در بسیاری از موارد این نرم‌افزارها به فهرست ایمیل‌ها، فهرست مخاطبان و تصاویر روی دستگاه شما دسترسی دارند و آنها را به سرورهای خود (پروفایل کاربری شما) ارسال می‌کنند.

این اطلاعات ممکن است با بروز مشکلات امنیتی برای کاربری شما در آن سرویس‌ها در اختیار افراد خرابکار قرار گیرد و مشکلات امنیتی بیشتری را برایتان به وجود آورد. برای رفع این مشکل در نسخه‌ جدید آی.او.اس قابلیت کنترل دسترسی برنامه‌ها ایجاد شده است. شما می‌توانید با مراجعه به Settings و فشار گزینه‌ Privacy، برنامه‌های موردنظر را انتخاب و دسترسی لازم به هر برنامه را مشخص کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد