همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

یک بخاری نفتی دیگر در مدرسه آتش گرفت

بخشعلی کامرانی همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه تمام بخاری‌های نفتی چکه‌ای خطرساز از مدارس جمع‌‌آوری شده و به جای آنها بخاری‌‌های نفتی کاربراتوری کار گذاشته شده، دلیل آتش‌سوزی این بخاری را شیطنت دانش‌آموزان اعلام کرد و گفت: «امروز در مدرسه روستایی شهرستان گرمی در ساعت 11:05که در زمان زنگ تفریح دانش‌آموزان بود، بخاری نفتی کاربراتوری مدرسه آتش گرفت. این حادثه به‌علت شیطنت تعدادی از دانش‌آموزان که در زمان زنگ تفریح در کلاس درس حضور داشتند اتفاق افتاد که در نهایت هیچ حادثه‌ای برای هیچ دانش‌آموزی و حتی معلم مدرسه رخ نداده است.

مدیر آموزش وپرورش گرمی همچنین این خبر را که معلم مدرسه برای نجات جان تعدادی از دانش‌آموزان دچار سوختگی شده تکذیب کرد و به ایسنا گفت:«هنگام زنگ تفریح یکی از دانش‌آموزان مدرسه غیاثی به کلاس درس رفته و با شیطنت بخاری نفتی کاربراتوری کلاس را دستکاری کرده بود که موجب آتش‌سوزی شد. این آتش سریعا خاموش شد و برخلاف انتشار برخی اخبار مبنی بر سوختن معلم در آتش، هیچ اتفاقی برای معلمان و دانش‌آموزان مدرسه نیفتاده و معلم مذکور قصد بزرگنمایی داشته است.»

اما سایت‌های محلی سبلان نیوز و کارمند ایرانی با طرح این ادعا که دیگر رسانه‌های محلی این حادثه را بیش از اندازه بزرگنمایی کرده‌اند، به نقل از فرماندار گرمی نوشت: «در این حادثه اختلاف معلم با رئیس آموزش و پرورش موجب شده خبر بیش از اندازه بزرگ شود. در پی این حادثه حتی درخواست کمک امدادی نشده است. با دکتر متخصص که وضعیت درمان معلم را پیگیری می‌کند صحبت کردم و وی عنوان کرد که معلم مشکل خاصی بابت سوختگی و خفگی ندارد. دانش‌آموزان و معلم اطلاع نداشتند که در کاربراتور بخاری نفتی، نفت بیش از اندازه وارد شده و بخاری را روشن می‌کنند و بعد از آن مطلع می‌شوند که نفت در آن زیاد است. به همین دلیل بخاری دچار آتش‌سوزی می‌شود. » شهید غیاثی درمانلو نام مدرسه 12دانش‌آموزی است که یک کلاس ‌آن آتش گرفته است. آنطور که اطلاعات سایت مدیریت آموزش وپرورش شهرستان مغان نشان می‌دهد این روستا تنها در 2مقطع راهنمایی و دبیرستان پسرانه پذیرای دانش‌آموزان است و این حادثه هم در دبیرستان پسرانه اتفاق افتاده. روستای درمانلو در شهرستان گرمی، شهر تازه‌کند انگوت، بخش موران و دهستان اجارود شرقی قرار دارد.

تقصیر کسی نیست؟

کاهش دما در بیشتر استان‌های غربی و شمال غربی کشور باعث شده که مدارس این مناطق زودتر بخاری های‌شان را روشن کنند. پیش از این نیز کارشناسان و رسانه‌های زیادی نسبت به‌احتمال حادثه در مدارس فاقد سیستم گرمایشی مناسب هشدار داده بودند. معاون وزیر آموزش و پرورش در حالی بخاری‌های نفتی کاربراتوری را استاندارد اعلام کرده که مدتی قبل، رئیس آموزش و پرورش شهر سردشت با بیان اینکه مدارس روستاهای دوردست این منطقه از سیستم گرمایشی نفتی کاربراتوری استفاده می‌کنند، گفته بود:علاوه بر اینکه تهیه نفت برای این مدارس سخت به‌نظر می‌رسد، خطر آتش‌سوزی نیز جان دانش‌آموزان چندین روستای این شهرستان را تهدید می‌کند.آخرین اظهارنظر وزیر آموزش و پرورش درباره گرمایش مدارس مربوط به 30مهرماه می‌شود، وقتی که اعلام کرد امکان تجهیز سیستم گرمایشی همه مدارس وجود ندارد و به جای آن همه دانش‌آموزان بیمه آتش‌سوزی می‌شوند. علی اصغر فانی اعلام کرد: اگر هر حادثه ناگواری برای دانش‌آموزان رخ دهد شرکت‌های بیمه موظف می‌شوند بخشی از خسارت را جبران کنند.

پنجشنبه هفته گذشته هم اگر اتفاق دیگری می‌افتاد و کسی آسیب می‌دید، حتما شرکت‌های بیمه پاسخ پدر و مادرهایی که صورت وبدن فرزندان‌شان سوخته بود را می‌دادند. حالا هم که اتفاقی نیفتاده و همین اتفاق نیفتاده هم تقصیر شیطنت‌های یک دانش‌آموز دبیرستانی بوده و نه هیچ‌کس دیگر!

پرونده مفتوح شین آباد

آتش گرفتن یک بخاری نفتی در مدرسه روستای درمانلو اگر چه تلفات جدی نداشت اما حتما یادآور ماجرای تلخ آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد هست. همزمان با وقوع این آتش‌سوزی در روستای درمانلو و در آستانه 2سالگی واقعه شین‌آباد، وکیل این پرونده اعلام کرد که دولت به تعهدات خود عمل نکرده و این کودکان به جای رفتن به کلاس در نمازخانه مدرسه درس می‌خوانند. حسین احمدی‌نیاز با بیان اینکه 3‌ماه پس از بازگشایی مدارس هنوز این دانش‌آموزان کلاس استانداردی ندارند، گفت: بهتر بود امکانات ویژه‌ای برای ۱۲ دانش‌آموزی که سوختگی حاد دارند ایجاد می‌شد؛ مثلاً کلاس درس ویژه‌ای داشته باشند چون برخی از آنها کاملاً صورت خود را از دست داده یا نمی‌توانند خودکار به‌دست بگیرند اما اکنون این کودکان به جای رفتن به کلاس در نمازخانه مدرسه درس می‌خوانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد