همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

21 سال از ورود سیمکارت به ایران گذشت


   سال پیش در چنین روزی (۱۹ مرداد ۱۳۷۳) با واگذاری ۴ سیم‌کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، عرضه سیم‌کارت تلفن همراه در ایران رسماً آغاز شد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، امروز دوشنبه 19مرداد ماه 1394، سیم کارت در کشور 21ساله شد. 21 سال پیش در چنین روزی (19 مرداد 1373) با واگذاری 4 سیم کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، عرضه سیم‌کارت تلفن همراه در ایران به صورت رسمی آغاز شد.

بهره برداری از اولین فاز شبکه تلفن همراه کشور، در مردادماه سال 1373 در شهر تهران با 24 سایت BTS و با ظرفیت 9200 شماره آغاز شد.

به دنبال استقبال غیر منتظره مردم از این پدیده تکنولوژی، شرکت مخابرات ایران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به کل کشور بر آمد و فعالیت‌هایی متناسب با جهت گیری جهانی برای توسعه شبکه تلفن همراه در اهداف عالی مجموعه مخابرات کشور صورت گرفت.

در ادامه این برنامه هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اساسنامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه  2 هزار میلیارد ریال تصویب کرد و کلیه وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران واگذار شد.

با جدی شدن خصوصی سازی صنعت مخابرات کشور و اهمیت حضور در بازار رقابت تجاری، این شرکت از سال 1386، دارای نام، نشان، رنگ و شعار تجاری شد و در سال 1389 نیز پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد.

هم اکنون شرکت ارتباطات سیار ایران با بیش از 73 میلیون مشترک در 1242شهر و بیش از 70هزار کیلومتر از جاده های کشور پوشش دارد؛ ضریب نفوذ این اپراتور 81 درصد و ارتباط رومینگ بین الملل آن با 265 اپراتور در 110 کشور جهان برقرار است.

این اپراتور پس از دریافت مجوز ارتقاء پروانه ارائه خدمات تلفن همراه به نسل 3 و نسل های بالاتر در تاریخ 4 شهریورماه 1393، در کمتر از یکسال، بیش از 4000 سایت نسل سوم در 257 شهر، نصب کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد