همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به کمبود آب در شهر تهران گفت: برای آبیاری فضای سبز از پساب فاضلاب استفاده می شود.

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با توجه به کمبود آب در تهران اظهار کرد: آبیاری فضای سبز هم اکنون به صورت مکانیزه انجام می شود.

وی با اشاره به آبیاری امروزی نسبت به سال های گذشته افزود: در حال حاضرکلیه سطوح فضای سبز با آب خام ( آب غیر شرب )، آبیاری شده و آب شرب بطور کامل از چرخه آبیاری فضای سبز شهر تهران حذف شده است.

مختاری اضافه کرد: در راستای جبران کم آبی اقداماتی نظیر افزایش راندمان کاربرد آب در فضای سبز با استفاده از تغییر روش آبیاری از روش های دستی و سنتی به روش های مکانیزه و نوین آبیاری تحت فشار، تغییر الگوی کاشت و استفاده از گیاهان پوششی جایگزین چمن و گیاهان با نیاز آبی کم و مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی شهر تهران ، اجرایی کردن مبحث بازچرخانی آب و استفاده از پساب ها برای آبیاری فضای سبز انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران تصریح کرد: در حال حاضر استفاده از ترکیبات سوپرجاذب ، کمپوست و مالچ های طبیعی یا مواد کاهش دهنده تعریق و تعرق به صورت تحقیقاتی در دست آزمایش و بررسی هستند.

وی در پایان گفت: مخازن ذخیره آب خام (غیرشرب) با گنجایشی معادل 660هزار متر مکعب نیز در سطح مناطق بیست و دوگانه تهران احداث شده که در مواقع بحرانی از آن استفاده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد